מגרש מכבי יפו מתעורר? קול קורא של העירייה למיזם דיור שיתופי

הקול הקורא מזמין את הציבור להציע רעיונות למימוש דיור ציבורי, שיתופי-חברתי, באחד המתחמים במגרש – כפיילוט לטובת בחינת יישום הנושא באופן רחב יותר

שיתוף הכתבה
מגרש מכבי יפו מתעורר? קול קורא של העירייה למיזם דיור שיתופימגרש מכבי יפו מתעורר? קול קורא של העירייה למיזם דיור שיתופי

צעד מקורי לעידוד דיור שיתופי-חברתי בתל אביב – וכזה שעשוי סוף-סוף להעיר לחיים את תוכנית " מגרש מכבי יפו": העירייה פרסמה היום (ב') קול קורא לקבלת הצעות ורעיונות למימושו של דיור שיתופי באחד המתחמים של התוכנית. בהודעת העירייה נכתב כי מטרת הקול הקורא היא "הערכה ובחינה של החלופות האפשריות למימוש דיור שיתופי במגרש באמצעות קבלת מידע ספציפי לגבי מודלים אפשריים למימוש במגרש, ונוסף על כך - קבלת מידע כללי לגבי דיור שיתופי כדי להבין את התועלות העירוניות ואת האתגרים הפוטנציאליים הנובעים מסוג מגורים ייחודי זה". 

מגרש מכבי יפו הוא שטח של כ-150 דונמים במרכז העיר יפו, באזור שבו היה בעבר אצטדיונה הביתי של הקבוצה המיתולוגית. מדובר בשטח שבו שלושה מתחמים, שבהם מתכננת העירייה להקים כ-1,300 יחידות דיור, אך נדמה כי הפרויקט הזה 'תקוע', לאחר כמה ניסיונות לא מוצלחים לשווק אותו – בין היתר במסגרת תוכנית מחיר למשתכן. כעת מקווה העירייה בעזרת המהלך יוצא הדופן, להביא את התוכנית לכדי מימוש.

מהעירייה נמסר כי ההצעה לגבי מודלים אפשריים למימוש מיזם דיור שיתופי במגרש תתייחס, בין היתר, לסוג היזמות (פרטית, קואופרטיבית ועוד), אופן הקמת המיזם, תפעולו ותחזוקתו לאורך זמן, מרכיבי השיתופיות (פיזיים, תפקודיים וחברתיים), התאמה לחקיקה הקיימת או שינוי חקיקה במקרה הצורך, אופן המעורבות העירונית הנדרשת ומידת המעורבות, אוכלוסיית היעד שתתגורר במיזם ופירוט התועלות לעירייה, לתושבי העיר בכלל ולתושבי האזור בפרט, הנובעות מהפעילות המוצעת. העירייה, מצידה, מקצה מגרש לפרויקט וכן תספק ליווי והדרכה מטעם העירייה. בנוסף על כך, העירייה תדאג להעמיד אמצעי פיקוח ובקרה, אשר ייועדו להבטיח שהמיזם יישמר לאורך זמן.

"בשנים האחרונות ניכר עניין ציבורי רב בנושא, בעולם ובישראל, שמקורותיו האפשריים הם מצוקת הדיור המתמשכת, החיפוש הגובר אחר חיי קהילה וזמינותן הגדלה של פלטפורמות ארגוניות וטכנולוגיות המאפשרות שיתוף", נכתב בהודעה. "קיומו של מודל מגורים ייחודי  זה בתל אביב-יפו יכול לתת מענה למגוון מטרות עירוניות. בהמשך לכך הצהיר ראש העירייה, רון חולדאי, על כוונתו ליישם דיור שיתופי בתל אביב-יפו, וכן הוחלט כי מגרש בייעוד לדיור מיוחד בתוכנית מכבי יפו ישמש כפיילוט למימוש מיזם של דיור שיתופי".

חולדאי: "כחלק מהמדיניות העירונית להורדת יוקר המחיה, פועלת עיריית תל-אביב-יפו כבר כמה שנים למציאת פתרונות להוזלת הדיור בעיר. במסגרת זו נטלנו על עצמנו את הקמתם של פרויקטים לדיור בר השגה, התווינו מדיניות ברורה לעידוד בנייה של דירות קטנות ולהקלת תהליכים של מתן היתרי בניה למגורים. 

עם זאת, בעידן שבו מרבית האנושות עוברת לגור בערים, הפתרונות המוכרים אינם מספקים, ונדרשת חשיבה חדשנית ויצירתית דוגמת מיזמים לדיור שיתופי. מודל כזה משכן יותר נפשות בפחות שטח בזכות שימוש משותף בחללים ציבוריים כמו חדר המשחקים, הסלון והמטבח, תוך שהוא משלב את העקרונות של כלכלה שיתופית עם תפיסת עולם תכנונית. יש בו ערך רב של חיסכון בקרקע, אך בראש ובראשונה, הוא נושא מסר חברתי-קהילתי שתורם לאיכות החיים בעיר, לחיזוק הקהילתיות ולהפחתת תחושות הניכור שמאפיינות לא פעם את החיים בעיר הגדולה". 

את ההצעות בדבר "קול קורא- דיור שיתופי" ניתן להגיש עד תאריך 27 במרץ 2019, בקישור הזה

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחיר למשתכןקול קוראדיור שיתופימגרש מכבי יפו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...