חדשות הנדל"ן: אריק שור חוזר; גיא ציפורי – 'כוכב עולה' בנדל"ן

שור יכהן כיו"ר דירקטוריון מוצרי מעברות • ציפורי זכה בפרס מטעם מגזין אמריקאי • סופר פארם וארומה ת"א נכנסות למרכז כפיר • ושכונה חדשה בהתהוות בבאר שבע 

שיתוף הכתבה
אריק שוראריק שור

• פרס 'הכוכב העולה' של מגזין הנדל"ן האמריקאיReal Estate Finance & Investment  ניתן השבוע ליזם הישראלי גיא ציפורי, מנכ"ל ומייסד משותף של חברת SkyLine AI. הפרס מחולק זו השנה ה-20, לאנשים מצטיינים במגוון היבטים בענף הנדל"ן המסחרי, בעלי פחות משבע שנות ניסיון בתחום, שהפגינו יכולת יוצאת דופן בניהול עסקאות, במו"מ לסיפוק פתרונות ובחדשנות בעולמות הנדל"ן. הפרס הזה מגיע שבוע בלבד לאחר ש-Skyline AI נבחרה במגזין של CB Insights AI 100 לאחת החברות החדשניות בתחום הבינה המלאכותית, ושלושה חודשים בלבד לאחר שנודע כי דויטשה בנק הכריז שיאמץ את טכנולוגית האינטליגנציה המלאכותית של החברה לניהול השקעות הנדל"ן שלו.

• אריק שור, מנכ"ל תנובה לשעבר, מונה לאחרונה ליו"ר דירקטוריון חברת מוצרי מעברות בע"מ. כך הודיעה החברה לאחרונה לרשות לניירות ערך. שור משמש יו"ר דירקטוריון גם בחברות תדביק בע"מ, נכסי אפיקים אגש"ח בע"מ ואפימילק אגש"ח בע"מ.

• סופר פארם וארומה ת"א שכרו לאחרונה יותר מ-700 מ"ר שטחי מסחר במרכז כפיר שבשכונת נווה כפיר בדרום תל אביב. סופר פארם שכרה שטח של כ-530 מ"ר במרכז, לתקופה של 15 שנים; ארומה ת"א שכרה שטח של כ-160 מ"ר, לתקופה דומה. מרכז מסחרי "כפיר", מקבוצת צליח-רוטשילד , הינו מרכז מסחרי שכונתי בשטח של כ-1,400 מ"ר אשר נבנה כחלק מפרויקט משולב מסחר ומגורים. מעליו מתנשא מגדל כפיר - מגדל מגורים הכולל 84 דירות ב- 18 קומות.

• שכונה חדשה בשם נאות הדרים תחל להיבנות בקרוב בבאר שבע, באזור פארק נחל באר שבע - בסמוך למתחמי הסינמה הסיטי והיס פלאנט בעיר, ובצמוד לשכונת נווה נוי. מדובר בשכונה בת כ-1,200 יחידות דיור שתתפרס על פני שטח של 163 דונמים. היא תכלול כ-20 בנייני מגורים בני 20-7 קומות, וכל דירה בהם תיהנה מגינה תלויה. נוסף על כך יוקם בשכונה פארק לינארי שיתחבר לאמפיתיאטרון בפארק נחל באר שבע, וכן ישולבו בה שטחי מסחר, משרדים ומלונאות, בתי ספר, גני ילדים, מתנ"ס ובתי כנסת. תכנון השכונה בוצע במשותף על ידי החברות אביסרור משה ובניו וצרפתי שמעון.

• קבוצת המשקיעים בראשות ברק רוזן מחברת הנדל"ן קנדה ישראל ממשיכה להגדיל את השקעותיה בחברת קנביט פארמסוטיקלס בע"מ, העוסקת בגידול ובשיווק של קנאביס רפואי. הקבוצה הודיעה השבוע כי תגדיל את השקעתה בחברה ל-32 מיליון שקלים, זאת לאחר לפני כשלושה שבועות הגדילה את השקעתה המקורית מ-24 מיליון שקלים ל-27 מיליון שקלים. בהודעת החברה לרשות לניירות ערך נמסר עוד כי דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודהסטרים, מצטרף לקבוצת ההשקעה.

קבוצת ברן בע"מ זכתה במרכז לניהול המקטע המזרחי בפרויקט הקו הסגול ברכבת הקלה בגוש דן. כך הודיעה החברה השבוע לרשות לניירות ערך. את ההודעה על הזכייה מסרה חברת נתיבי תחבורה עירוניים להסעת המונים בע"מ ( נת"ע ), האחראית על הקמת הרכבת הקלה, ובקרוב תחל ההתקשרות בפועל בין הצדדים. הפרויקט צפוי להימשך כחמש שנים, והיקפו כחצי מיליארד שקל. התמורה לקבוצת ברן מוערכת ביותר מ-20 מיליון שקל.

• חברת קרסו נדל"ן בעיר החלה השבוע בהריסת הבניינים הישנים ברחוב הכנסת 32 בגבעתיים, לקראת הקמתם של שני בניינים בני 7 קומות במקומם, שבהם יהיו 56 יחידות דיור. מדובר בפרויקט תמ"א 2/38, המבוצע על ידי חברת הבת של קרסו נדל"ן.

• פרויקט ' דירה להשכיר ' בקצרין הגיע לשלב בחירת היזם. הפרויקט כולל 112 דירות המיועדות להשכרה ארוכת טווח – עד עשר שנים בשכר דירה קבוע, וכן שטחי מסחר ותעסוקה שישרתו את תושבי קצרין והסביבה. 50% מדירות המגורים מיועדות להשכרה במחיר מופחת, בהנחה של 20% ממחיר השוק, לבעלי אישור זכאות במסלול " מחיר למשתכן – חסר דירה", אשר יזכו בהגרלה שתיערך לפני אכלוס הפרויקט. את פרויקט "דירה להשכיר", מובילה החברה הממשלתית לדיור ולהשכרה, הפועלת תחת משרד האוצר. החברה תבצע בקרה על שלבי התכנון וההקמה, ותנאי השכירות למשך כל תקופת ההשכרה.

• חברת רני צים מרכזי קניות בע"מ הודיעה השבוע לרשות לניירות ערך כי רכשה את זכויותיו והתחייבויותיו של יואב קפלן בחברת יולן נכסים והשקעות בע"מ. בהתאם לכך, ובמסגרת השותפות של החברה עם חברת מידאס השקעות בנדל"ן (שותפות המתרכזת לפי שעה בהשקעה במרכזי קניות במגזר הערבי), תחזיק מעתה חברת רני צים מרכזי קניות בע"מ ב-75% מהון השותפות. כל זאת בהמשך לפעילותן של החברות, שעליה דיווחנו בשבוע שעבר (לכתבה המלאה לחצו כאן)

• חברת לוינסקי – עופר בע"מ הודיעה השבוע לרשות לניירות ערך כי מאחר שעמדה ביעדים הפיננסיים בכל הנוגע לאגרות החוב מסדרה א', היא לא תידרש לשלם תוספת ריבית שנתית בשיעור של 1%, כפי שנקבע בעבר. מקורו של עניין זה בחריגה מהיעדים הפיננסים שנקבעו בסעיפי שטר הנאמנות לאגרות החוב. בסעיפים אלו נקבע כי מועד הבדיקה לעמידה ביעדים הפיננסיים נקבע על 28.2, ועל פי הבדיקה שהתבצעה החברה עמדה בהם – ולכן לא תחויב בתוספת ריבית. בהתאם, שיעור הריבית השנתית שיישאו אגרות החוב, לתקופה שבין 1.3.2019 ל-31.8.2019 הינו 4.15%; שיעור הריבית החצי שנתית המעודכנת שיישאו אגרות החוב לתקופה זו הינו 2.075%.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךדירה להשכיררני צים מרכזי קניותקרסו נדל"ןלוינסקי-עופרAspen Real Eastate Investments B.Vקנביטגיא ציפוריSKYLINE ALאריק שורנאות הדריםברן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...