כלל צפויה להשקיע 330 מיליון שקל באפריקה התחדשות עירונית תמורת 20% מהחברה

אפריקה ישראל מגורים הודיעה כי חתמה על הסכמות עקרוניות להקצאה פרטית של מניות ולהקמת תאגיד משותף עם כלל חברה לביטוח. בנוסף אפריקה מגורים תקצה לכלל אופציות לרכישת 4% מהון המניות שלה, ללא תמורה, אשר יהיו ניתנות למימוש ל-42 חודשים במחיר של 240 שקל למניה

שיתוף הכתבה
מנהל חטיבת ההשקעות של כלל ביטוח, ברק בנסקי, ומנכ"ל אפריקה מגורים מיכה קליין (שירן כרמל, סיון פרג')מנהל חטיבת ההשקעות של כלל ביטוח, ברק בנסקי, ומנכ"ל אפריקה מגורים מיכה קליין (שירן כרמל, סיון פרג')

כלל תשקיע כ-330 מיליון שקל באפריקה התחדשות עירונית לפי שווי של 1.3 מיליארד שקל לפני השקעה, תמורת 20% מהמניות. חברת אפריקה ישראל מגורים, מקבוצת לפידות קפיטל, הודיעה הבוקר (ב') כי חתמה על הסכמות עקרוניות להקצאה פרטית של מניות חברת הבת, אפריקה התחדשות עירונית , ולהקמת תאגיד משותף עם כלל חברה לביטוח בע"מ.

 כחלק מההסכם אפריקה התחדשות תקצה לכלל מניות אשר יהוו 20% מהון המניות המונפק והנפרע של אפריקה התחדשות. בתמורה תבצע כלל השקעה הונית באפריקה התחדשות בסך של כ-330 מיליון ש"ח, על בסיס שווי חברה מוסכם (לפני הכסף) של כ-1.3 מיליארד ש"ח, בכפוף להתאמות בגין הון חוזר כפי שיוסכם.

כחלק נוסף בעסקה, אפריקה מגורים, החברה האם, תקצה לכלל אופציות לרכישת 4% מהון המניות שלה, ללא תמורה, אשר יהיו ניתנות למימוש לתקופה של 42 חודשים ממועד ההקצאה במחיר מימוש של 240 שקל למניה, עם התאמות מקובלות לחלוקות דיבידנד, מניות הטבה וכיו"ב. 

אפריקה מגורים  וכלל יקימו תאגיד משותף בניהולה הבלעדי של אפריקה, שבו תרוכז לתקופה שתיקבע פעילות החברה לייזום ומכירה של פרויקטים של נדל"ן למגורים בישראל. היקף ההון שיושקע בתאגיד המשותף יעמוד על סך של עד 800 מיליון שקל, ואפריקה תהיה זכאית לדמי ניהול ולדמי הצלחה מהתאגיד המשותף. הצדדים יפעלו לחתימה על הסכמים מפורטים בתוך 60 יום ממועד החתימה על נייר  העקרונות, על בסיס ההסכמות העקרוניות האמורות.

את אפריקה ישראל ייצגו בעסקה עורכי הדין עופר ינקוביץ וגיל צ'רצ'י ממשרד וקסלר ברגמן. את כלל ייצג עו"ד אברמי וול ממשרד פישר.

מיכה קליין, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים: "השותפות החדשה עם כלל מהווה הבעת אמון משמעותית בחברת אפריקה התחדשות עירונית , החברה המובילה בתחום ההתחדשות העירונית בישראל, הקיימת למעלה מעשור , אשר אכלסה ופעילה בעשרות פרויקטים בישראל וכן, העצמה של יכולות אפריקה מגורים להמשיך בפיתוח פרויקטים למגורים בישראל בהיקפים משמעותיים במיוחד בתקופה זו שבה קיימות הזדמנויות רבות לפיתוח החברה. אנו מברכים על שיתוף פעולה זה ובטוחים שתהווה מכפיל כח משמעותי לשני הגופים".

ברק בנסקי, מנכ״ל כנ״ף, מנהל חטיבת ההשקעות של כלל ביטוח ופיננסים: ״אנו רואים בשותפות העתידית עם אפריקה מגורים כשותפות אסטרטגית ליצירת חשיפה לעמיתי כלל לתחום הנדל״ן למגורים בישראל, עם חברת נדל״ן מובילה. תחום ההתחדשות העירונית,  הוא תחום מרכזי ומתפתח בשוק המגורים בישראל. השקעה בחברת התחדשות עירונית ושותפות היזום למגורים, ינצלו את מצב השוק הנוכחי ליזום פרויקטים למגורים,  בתשואה אטרקטיבית עבור עמיתי כלל". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:לפידות קפיטלמיכה קלייןאפריקה ישראלכלל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...