נאמני רום כנרת: "חשדות לכאורה למעשי תרמית ולמעורבות של גורמים פליליים"

הדוח הראשון של נאמני חברת קבוצות הרכישה רום כנרת מצייר תמונה קודרת לגבי פעילות החברה, הכוללת מכירה כפולה של נכסים, כמו גם שיווק של דירות שאינן קיימות בתב"ע. "התמונה הצטיירת מכל האמור לעיל, הנה של ארוע 'שחור משחור', יוצא דופן בחומרתו, שיוצר סיכון מהותי לכספם ודירותיהם של מאות רוכשים, ששילמו לחברה והשקיעו בעסקאות מאות מיליוני שקלים"

שיתוף הכתבה
בית המשפט בתל אביב (שאטרסטוק)בית המשפט בתל אביב (שאטרסטוק)
עורכי הדין אהוד גינדס ושי מילוא שמונו לפני כחודש על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב כנאמנים לפעילותה של חברת רום כנרת בבעלות אילן ששון, שהוכרזה כחדלת פירעון, הגישו אתמול (ג') לבית המשפט דוח ראשון מטעמם, ובו אמירות קשות לגבי התנהלותה של החברה, אשר לדבריהם מגיעים עד למעשי תרמית לכאורה, ולמעורבותם של גורמים פליליים בפעילותה.

עיקר פעילותה של רום כנרת היתה בארגון קבוצות רכישה, תואר אשר אפשר לה להימנע מהחובה המוטלת על יזמים להעמיד ערבות כנגד התשלומים המתקבלים מרוכשי הדירות. אולם הממונה על חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון, ולאחר מכן גם בית המשפט, מצאו כי בפועל תפקדה החברה כיזמית לכל דבר ב"תחפושת" של מארגנת קבוצות, ולכן אף הושת עליה קנס של רבע מיליון שקל.

ואכן בדוח הנאמנים נכתב כי הליך חדלות הפרעון של רום כנרת "מימש במלוא העוצמה את הסיכון העסקי הכרוך בביצוע עסקה במתכונת של קבוצת רכישה , קרי מבלי שלרוכשים ישנן בטוחות על פי הקבוע בחוק המכר". בין הממצאים המפורטים בדוח: עסקאות נוגדות וכפולות, כלומר דירות שנמכרו פעמיים, עסקאות למכירת "דירות וירטואליות", כלומר עסקאות למכירת דירות שאינן מופיעות בתב"ע, ועוד.

"הרוכשים, בעיקרם אנשים תמימים שהשקיעו את עיקר הונם, עתידם וחלומותיהם, בעסקה לרכישת דירת מגורים, מוצאים את עצמם כעת בפני שוקת שבורה, אל מול חברה חדלת פירעון שפעלה כחברה יזמית, בתחפושת מלאכותית של מארגנת קבוצות רכישה, ואשר אינה יכולה לקיים את התחייבותה למחיר הדירה שסוכם, למועד המסירה, לעלויות הביצוע והמימון וכיו"ב", נכתב.

על בעלי החברה: "תשובותיו אינן אמינות ומלאות" 

בממצאיהם כתבו הנאמנים כי "עלויות הביצוע והמימון של הפרויקטים צפויות להיות, בסופו של דבר, גבוהות מאלו שקבוצת רום כנרת התחייבה כלפי הרוכשים. בחלק מהפרויקטים, מצב זה מחייב בחינה בדבר כלכליות הפרויקט ובדבר היכולת של רוכשים לעמוד בעלויות שיידרשו בפועל להשלמת הפרויקט", וכן כי "בכל הפרויקטים קיימות בעיות של עסקאות נוגדות וכפולות. בחלק מהפרויקטים קיימת בעיה של חוסר הלימה בין דירות שנמכרו לרוכשים לבין התב"ע והיתרי הבניה של הפרויקט, ולפיכך חלק מהעסקאות מתבררות כיום כעסקאות של 'דירות וירטואליות'".

לגבי בעלי החברה אילן ששון נכתב כי הוא "יצא מהארץ, והתשובות שמתקבלות ממנו בקשר לפעילות החברה, התנהלותה והסיבות לקריסתה הנן חלקיות, מגלות טפח ומכסות טפחיים ובשלב זה דומה כי אינן אמינות ומלאות". על עו"ד יהודה שרון שמואל, הנאמן לכספי הרוכשים, נכתב כי הוא "ניתק כל קשר וככל הנראה יצא מהארץ. כמו כן, קיימות עדויות וחשדות לכאורה למעשי תרמית ולמעורבות של גורמים פליליים בקשר לחברה. 

"התמונה הצטיירת מכל האמור לעיל, הנה של ארוע 'שחור משחור'", יוצא דופן בחומרתו, שיוצר סיכון מהותי לכספם ודירותיהם של מאות רוכשים, ששילמו לחברה והשקיעו בעסקאות מאות מיליוני שקלים".

"כואבים, בשם לקוחותינו המרומים, את הממצאים" 

מטעמם של עורכי הדין גיא סרוסי ואוריאל זעירא , המייצגים את רוכשי הדירות במיזמים "סי טאוור" ו"בי-טאוור" בבת ים, וכן חלק מעובדי החברה נמסר: "אנו כואבים, בשם לקוחותינו המרומים, את ממצאי דוחות הנאמנים של תאגיד העוקץ 'רום כנרת'. חלק מלקוחותינו הינם אלו המוזכרים כמי שדירותיהם נמכרו פעמיים.

"אנו מייצגים גם רוכשי דירות שמר ששון עיכב מאות אלפי שקלים מכספם לצורך תשלום לרשויות המס, אולם הכספים נעלמו והלקוחות נתבעים לשלם לרשויות המס תשלום כפול. כל אלו מצטרפים לפרשיית ריקון חשבון הנאמנות שחשפנו בדיון, וליתר התרמיות של רום כנרת. בית המשפט המחוזי קבע תאריך יעד להגשת תביעות חוב, 30.11.23. אנו פועלים בשם עשרות לקוחות להגשת התביעות, וקוראים לכל נפגעי רום כנרת לעשות כן". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת רכישהרום כנרתחדלות פירעוןבית המשפט המחוזירום כנרת נכסים והשקעות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...