אלקטרה תמכור מעונות בבר אילן ברווח צפוי של 20 מיליון שקל

החברה שבשליטת איתמר דויטשר חתמה עם גיזה זינגר על הסכם למכירת מלוא החזקותיה בחברת קמפוס אלקטרה, הזכיין בפרויקט מעונות הסטודנטים בבר אילן. אלקטרה תיוותר המפעילה של הפרויקט וצפוי לנבוע לה מהעסקה תזרים מזומנים חיובי של כ-12.5 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
מנכ"ל קבוצת אלקטרה, איתמר דויטשר (טל גבעוני)מנכ"ל קבוצת אלקטרה, איתמר דויטשר (טל גבעוני)

אלקטרה, בשליטת איתמר דויטשר, חתמה ביום חמישי האחרון עם גיזה זינגר אבן אקוויטי, בבעלות מלאה של גיזה זינגר, על הסכם למכירת מלוא אחזקותיה בחברת קמפוס אלקטרה, הזכיין בפרויקט מעונות הסטודנטים בבר אילן. אלקטרה תיוותר המפעילה של הפרויקט לשני מגדלים שכוללים 1,700 מיטות, מרכז מסחרי וחניון במעונות שכבר הושלמו והם פועלים.

על פי עקרונות ההסכם ובהתבסס על הערכות ראשוניות של הנהלת החברה, בין היתר גם בהתייחס למועד השלמת העסקה, צפוי לנבוע לחברה רווח הון חשבונאי לפני מס בסך של כ-20 מיליון שקל וכן תזרים מזומנים חיובי בסך של כ-12.5 מיליון שקל. בנוסף צפויה החברה לקבל תמורות ותזרימי מזומנים נוספים אשר מותנים בתנאים ומועדים שונים בהתאם להסכם שטרם פורסמו. כתוצאה מהעסקה יקטן החוב הפיננסי של אלקטרה בסכום המוערך בכ-430 מיליון שקל. כיום עומדות סך התחייבויותיה השוטפות והלא שוטפות של החברה על כ-9 מיליארד שקל.

ההסכם כפוף להתקיימות כמה תנאים מתלים, ובהם קבלת אישורים מצדדים שלישיים שונים. אלקטרה תמשיך להחזיק ב-100% ממניות המפעיל אשר אחראי על הפעלת ותחזוקת הפרויקט. הערכות החברה ביחס לרווח ההון והתזרים החיובי הצפויים, כמו גם המשך הפעלת הפרויקט, מהוות מידע הצופה פני עתיד, המבוסס על מידע הקיים בידי החברה נכון למועד זה, אך יכולות שלא להתממש.

 במרץ 2016 זכתה קמפוס אלקטרה במכרז לתכנון, הקמה ותפעול של מעונות סטודנטים ומרכז לשירותים נלווים באוניברסיטת בר אילן  לתקופה של כ-24 שנים ו-11 חודשים. בשנת 2020 הסתיימה הקמת הפרויקט. ההכנסות השנתיות הצפויות במהלך תקופת התפעול והאחזקה הוערכו בסך של כ-33 מיליון שקל לא כולל הצמדה. 

באוקטובר 2020 החלה הפעלת המעונות החדשים. בינואר 2022 נחתם הסכם פשרה עם בר אילן בשל תוספת עלויות ואובדן הכנסות שהתהוו בפרוויקט. עיקר הסכם הפשרה כלל בין היתר פיצוי חד פעמי בגובה של 50 מיליון שקל, בתוספת ריבית והצמדה. בהתאם לכך הקבוצה קיבלה החלטה לפעול למימוש החזקותיה בנכס.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אלקטרהאיתמר דויטשרמעונות סטודנטים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...