תמורת 237 מיליון שקל: הושלמו התנאים למכירת 26.5% מאספן גרופ לאוסטרליה-ישראל

לאחר שהתקבל אישור מהממונה על החברות ולאחר 3 ניסיונות כושלים אחרים, החברה שבשליטת רוני צארום רשאית למכור לחברת הנדל"ן הציבורית אוסטרליה-ישראל חלק מהמניות וכ-27% מזכויות ההצבעה

שיתוף הכתבה
רוני צארום (איליה מלניקוב)רוני צארום (איליה מלניקוב)

הושלמו התנאים למכירת מניות אספן גרופ שבשליטת רוני צארום, לאוסטרליה-ישראל אחזקות. כך על פי דיווח החברה היום (ה') לבורסה. זאת לאחר שהתקבל אישור הממונה על רשות התחרות.

על פי ההסכם מספטמבר, אוסטרליה ישראל תרכוש כ-26.53% מהון המניות המונפק והנפרע של החברה וכ27.04% מזכויות ההצבעה בתמורה לסך כולל של כ-237 מיליון ש"ח. צארום מחזיק כיום בכ-46% מהון החברה. החברה הודיעה כי ב-1 בנובמבר התקבל אישור הממונה על רשות התחרות, וכי מלוא התנאים המתלים לדיווח הקודם התקיימו.

השלמת העסקה מגיעה לאחר אחרי שלושה ניסיונות כושלים שהאחרון שבהם היה רק ביולי השנה, שלמה דהוקי, שותפו של צארום בעסקי המלונאות, לא רכש את החברה כיוון שלא הושלמו התנאים המתלים. 

בדצמבר האחרון חתמה אספן על מזכר הבנות עם שלמה אקריש, אבן צ’ארלס ניומן וחברת אוסטרליה ישראל למכירת מלוא החזקותיו בחברה תמורת 485 מיליון שקל ותמורה נוספת של 15 מיליון שקל לפי מחיר למניה של 17.3 שקל. גם אלו לא השיגו מימון והעסקה לא יצאה לפועל. בסוף 2021 נחתם מזכר הבנות עם טדי שגיא להשקעה של כ-600 מיליון שקל, בחברה הבת של אספן שפועלת בהולנד לצד השקעה באספן עצמה. תוך זמן קצר גם העסקה הזו כשלה.

חברת הנדל"ן הציבורית אוסטרליה-ישראל נמצאת בבעלות אבן ניומן ושלומי עקריש. אבן ניומן, עם אחיו ריקי, הוא מבעלי המניות הראשונים ברשת מקס סטוק שמכרו את חלקם בה (שליש) ב-2021 תמורת 330 מיליון שקל. בשנת 2021 חברו האחים לאיש הנדל"ן שלומי עקריש ורכשו את החברה הבורסאית מן הגורן, ושינו את שמה לאוסטרליה-ישראל. 

בבעלותה של אספן נכסים מניבים בשטחים בהיקף של כ-588 אלף מ"ר באירופה, בעיקר בהולנד, ובישראל, המושכרים ל-270 שוכרים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אספן גרופרוני צארוםרשות התחרותשלומי עקריש
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...