משרד הבינוי והשיכון: סיוע והדרכה כלכלית לזוכי מחיר למשתכן

הסיוע יינתן בדמות סדנאות שיועברו ע"י עמותת פעמונים במסגרת כנסי הזוכים של הפרויקט • "המטרה: לסייע לזוגות להתנהל באופן כלכלי ונכון בתהליך רכישת הדירה"

שיתוף הכתבה
בני דרייפוסבני דרייפוס

להתנהל נכון גם אחרי רכישת הדירה הראשונה: משרד הבינוי והשיכון ועמותת "פעמונים" השיקו מיזם משותף שבמסגרתו יודרכו זוכי מחיר למשתכן בנושא התנהלות כלכלית נבונה, תוך שימת דגש בהוצאות רכישת הדירה.

זוגות צעירים הזוכים בהגרלת מחיר למשתכן יוכלו לקבל סיוע מנציגי העמותה במסגרת כנסי הזוכים, באמצעות הרצאות, ליווי והדרכה פיננסית חיונית על תהליך נכון של ניהול משק הבית בדגש על הליך רכישת הדירה בהיבטיה הפיננסים.

בין יתר הנושאים שידונו בכנסים לטובת הזוגות: שיקוף כולל בנוגע להתחייבויות ולהוצאות דיור, המשכנתא והגורמים שמהם היא מורכבת, מהו הון עצמי, מהו אישור עקרוני, הבנת חלופות הדיור ומה אפשרי אל מול המאזן השוטף ואל מול האישור העקרוני, הוצאות צפויות נוספות מלבד המשכנתא, ואיך להיערך אליהן, ניהול תקציב משפחתי שוטף עם הוצאות משכנתא ושכירות במקביל ועוד.

עמותת "פעמונים", שאנשיה יעבירו את ההדרכות, הינה עמותה ארצית המפעילה זה כמה שנים תוכניות לחינוך פיננסי הכוללות הרצאות ומערכי לימוד, סדנאות קבוצתיות וחוברות הדרכה. נוסף על כך מפעיל הארגון מערך גדול של מתנדבים המעניקים ליווי אישי מתמשך למשפחות וליחידים המעוניינים בהדרכה ובייעוץ פיננסי וזקוקים לרכישת ידע והרגלים בתחום.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי המיזם "מהווה צעד משמעותי נוסף במסגרת השירות שמעניק המשרד לזוכים, על מנת לסייע בידם להתנהל באופן כלכלי ונכון בתהליך רכישת דירתם הראשונה. זו הזדמנות יוצאת דופן להגיע לאוכלוסיית היעד - זוגות צעירים הנמצאים בצומת דרכים חשוב ובעל השפעה רבה על חייהם הפיננסיים - ולהעניק להם כלים להתמודדות כלכלית". 

בני דרייפוס, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון : "במסגרת פרויקט ' מחיר למשתכן ' אלפי זוגות צעירים רוכשים דירה ראשונה בכל רחבי הארץ - בהנחה משמעותית. האירוע הזה מלווה באי ודאות רבה לצד התרגשות גדולה. אנו רואים לנכון לשלב חינוך פיננסי בהכנה לקראת הצעד הזה, כדי להעניק לרוכשים את הידע המרבי ולהציג את השפעותיה של הרכישה על כלכלת משק בית".

גילה בן עובד מעמותת "פעמונים", יועצת משכנתאות במקצועה ומרצה בכנסי מחיר למשתכן : "מטרת הסדנה היא למנוע טעויות כלכליות בדרך המיזם נועד לתת תמונה מקיפה יותר ולאפשר לזוגות להגיע מתוכננים לחתימה על חוזה. הדבר הכי משמעותי הוא לבחור את הדירה שמתאימה לאפשרויות הכלכליות – לא להתפתות למה שאי אפשר להשיג".

אמיר לוזון, מייסד איגוד הזוכים של מחיר למשתכן , אמר כי "״אנחנו מברכים את משרד הבינוי והשיכון על שיתוף הפעולה עם עמותת פעמונים. אין ספק שהזוכים זקוקים להכוונה פיננסית וגם הכוונה בתחומים נוספים, ולכן אנחנו פועלים באיגוד הזוכים להנגיש להם מידע בחינם בתחומים רבים וגם בתחום כלכלת המשפחה. אנחנו קוראים לכל הזוכים לצרוך את כל המידע ולקבל החלטות מושכלות ונכונות".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןבני דרייפוס
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...