"בהלה בקרב רוכשי הדירות לאחר התאבדות הקבלן דודו אוחיון"

צו הקפאת הליכים ניתן לחברה של דודו אוחיון ומונה לה נאמן • "האירוע הטראגי הביא את החברה לסחרור כלכלי אינטנסיבי - החלו מעשי ביזה בפרויקט בעפולה"

שיתוף הכתבה
משה כחלון משה כחלון

מספר ימים לאחר מותו הטראגי של הקבלן דודו אוחיון, החברה שהיתה בבעלותו קיבלה צו הקפאת הליכים ומונה לה נאמן שינהל את נכסיה וינסה להציל את הפרויקט המרכזי של החברה בעפולה ואת שאר הפרויקטים ובינהם גם מסוג מחיר למשתכן. הקפאת ההליכים ניתנה בהסכמת הנושה המובטח של החברה – בנק הפועלים, שלו היא חייבת יותר מ-40 מיליון שקל. 

חברת ב.א.דורם יזמות בע"מ שהיתה בשליטתו של אוחיון ז"ל צברה חובות של עשרות מיליוני שקלים ונקלעה לקשיים, שבעטיים הקבלן העפולאי שם קץ לחייו בשבוע שעבר. "אירוע מצער זה הביא את החברה לסחרור כלכלי אינטנסיבי שקרוב לוודאי יילך ויחמיר", נכתב בבקשה להקפאת הליכים. 

שופט בית המשפט המחוזי בנצרת, עאטף עיילבוני, כתב בהחלטתו כי "לא ניתן להותיר את החברה בוואקום ניהולי תוך חשיפתה לקריסה ודאית", והעניק צו הקפת הליכים ארעי עד ל-25 במרץ ומינה את עו"ד גיל הירשמן כנאמן.

"החברה נקלעה לקשיים תזרימיים בעיקר מהגידול בהיקף פעילותה וכניסתה לעסקאות בתחום חדש שנתקלו בקשיים לא צפויים וטרם הגיעו לכדי מימוש, קצב המכירות ירד משמעותית, ובהתאם קצב תשלומי הדיירים, וזה יצר עיכובים וחובות של עשרות מיליוני שקלים. אי לכך החברה ואוחיון פנו לקבלת אשראי חוץ בנקאי וזה יצר לחץ אדיר על תזרים המזומנים של החברה וצ'קים לספקים החלו לחזור", נכתב בבקשה להקפאת הליכים.

כן נכתב, כי החברה פועלת כ-8 שנים בהקמה וביצוע של פרויקטי מגורים בני מאות יחידות דיור בעיקר בעיר עפולה, והיא מבקשת לייצב את מערך עסקיה ופעילותה, עד להשגת מתווה להסדר נושים ופריעת החובות. החברה מציינת כי בבעלותה פרויקט מגורים יוקרתי בעפולה – פרויקט "הברוש" שכולל שישה בנייני מגורים בחלק הוותיק של העיר שנמצאים בשלבי בנייה. לדברי החברה, זמן קצר לאחר היוודע אירוע ההתאבדות המצער, גורמים שונים החלו להיכנס לאתר הפרויקט במטרה לבצע מעשי ביזה בבחינת "כל דאלים גבר". "בהלה אחזה בעשרות רוכשי הדירות בפרויקט כתוצאה מהטרגדיה", נכתב.

בנק הפועלים, הנושה והבנק המלווה של פרויקט הברוש, העמיד לה אשראי בהיקף 40 מיליון שקל לרבות ערבויות חוק מכר לרוכשים במיליוני שקלים נוספים. החברה טוענת כי ניתן להציל את הפרויקט, להבריא את החברה ולהגיע להסדר נושים מיטבי. לטענתה, השלמת פרויקט הברוש תוביל ליתרה בסך 26 מיליון שקל, והשלמתו מוערכת בעלות 22 מיליון שקל. 

החברה טוענת כי יש לה יתרה לגבייה מרוכשי הדירות בסך 21 מיליון שקל, גביית חוזים חדשים מיידיים בסך 19 מיליון שקל ובסך הכל 40 מיליון שקל עם בניית הדירות והשלמת הפרויקט. "היה ומנטרלים את החובות, לחברה יש יכולת להתקיים ברמה השוטפת ללא מימון חיצוני", לטענתה.

כזכור, דודו אוחיון שם קץ לחייו בשבוע שעבר והותיר אישה ושלושה ילדים בגילאים 12-19, הורים, אח ושתי אחיות. לדברי מקורבים לו הוא היה נתון ללחצים כבדים בחודשים האחרונים מנושיו בעקבות חובות שצבר. לפי המקורבים, היו לו חובות לבנקים וכן לשוק האפור והוא קרס נפשית בשל הלחצים. 
 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחיר למשתכןצו הקפאת הליכיםדודו אוחיוןעאטף עיילבוניגיל הירשמןבנק הפועלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...