עלייה של 50% בביקוש לדירות בהשוואה לשבוע של לפני המלחמה

נתונים שאספה חברת במבי מלמדים על עלייה חדה בכמות הלידים שמקבלות חברות הנדל"ן – מצד ישראלים ותושבי חוץ כאחד. אירוע מכירות אונליין שייערך מחר מבקש לתרגם את ההתעניינות הגוברת בדירות לעסקאות רכישה של ממש.

שיתוף הכתבה
מארק זאבי. צילום: מיכה בירקמןמארק זאבי. צילום: מיכה בירקמן

הנה משהו שלא בטוח שהימרתם עליו: אחרי ירידה דרסטית בכמות הלידים (פניות של רוכשים פוטנציאליים) שקיבלו חברות נדל"ן בימיה הראשונים של חרבות ברזל, בשבוע האחרון נרשמה זינוק חד במספרם – והוא אף עולה על מספרי הלידים שהיו ערב המלחמה.

לפי נתונים עדכניים שאספה וניתחה חברת במבי (Bmby),ספקית תוכנות CRM לחברות נדל"ן, בעוד בתחילת אוקטובר מספר הלידים שהגיעו לידיהם של יזמים וקבלנים בשוק הסתכמו בקצת יותר מ-50 אלף, וב-8 באוקטובר צנח מספרם ל-15 אלף – בסוף השבוע שעבר הגיע מספר הלידים השבועי ללא פחות מ-72 אלף. נתון מעניין נוסף הוא מספר הפניות מצד תושבי חוץ וזכאי עלייה, אשר נשק ל-13 אלף בשבוע האחרון בלבד – עלייה של כ-600% בהשוואה לשבוע הראשון של אוקטובר.

על רקע מגמות אלה, המצביעות על חזרתו לחיים של שוק הנדל"ן, יותר ויותר יזמים מקומיים מבקשים להכות בברזל בעודו חם. אולם במצב הביטחוני נוכחי, כשהתאספות קהל רב בירידי דירות המוניים היא עדיין עניין בעייתי, נזקקים השחקנים הפועלים בשוק לפתרונות שיווק ומכירה יצירתיים.

דוגמה נהדרת לפתרון כזה הוא אירוע האונליין  "כ"ט בנובמבר – לבנות ולהיבנות" שתערוך חברת במבי מחר (ד') ובו ישתתפו אלפי מתעניינים בנכסי מגורים, מהארץ ומהעולם. באירוע, אותו ינחה דרור קמינר ויתארחו בו שר העלייה והקליטה אופיר סופר לצד בכירים מעולמות הבנקאות, הנדל"ן וההשקעות, יוכלו המשתתפים להתעדכן במגמות על מצב שוק הנדל"ן ולהיחשף ללמעלה מ-22 אלף דירות בכ-250 פרויקטים בכל רחבי הארץ.

המפה הוירטואלית של במבי.  קרדיט: צילום מסך BMBY DERAMS

הפרויקטים שייחשפו באירוע הן של חברות הנדל"ן המובילות בשוק, בהן קבוצת אביב , אאורה , חג'ג', תדהר , קרסו , רוטשטיין, אופק בטאן, מעוז דניאל , רותם שני , יובלים , אקרו נדלן, יסודות איתנים, קבוצת יצחקי השקעות, אורון נדל"ן, עמרם אברהם , בית וגג , שאגראווי ליבוביץ, מ.דימרי , גיא ודורון לוי, חן ואיתי גינדי , החברה לפיתוח קיסריה, ועוד.

כל הדירות והפרויקטים יוצגו על גבי מפה אינטראקטיבית מתקדמת, מה שיאפשר למשתתפים לסייר בהם באמצעות מערכת DREAMS – הכלי המתקדם ביותר כיום בתחום הנדל"ן הווירטואלי ופרי פיתוח של במבי עצמה. המערכת תציג למתעניינים מידע מפורט על הפרויקטים וכן על הסביבה בה הם נמצאים, כולל מוסדות ציבור קרובים, תחבורה ציבורית ופארקים. כמו כן ניתן יהיה לסייר בתוך הנכסים עצמם ואף להשקיף אל הנוף האמיתי הנשקף מחלונותיה של כל דירה ודירה. יריד הדירות הווירטואלי והמפה יהיו פתוחים במהלך השבועות הקרובים לכל משתתפי האירוע, מהארץ ומחו"ל.

יזמים? עכשיו זה הזמן לפעול

מארק זאבי, היו"ר והמייסד חברת במבי, אומר כי "בעוד הביקושים נמצאים במגמת עלייה משמעותית, מבחינת עסקאות בפועל אנחנו במגמת עלייה אולם עוד לא הגענו למספרים של לפני המלחמה. הפניות שמגיעות היום למשרדי המכירות יבואו לידי ביטוי כעסקאות רק ברבעון הראשון של השנה הבאה. לכן אנחנו רואים שהשוק מתחיל להיערך; היזמים לא מצפים היום למבול של עסקאות אבל הם מבינים שהם לא יכולים להמתין עכשיו לתום המלחמה, ושעכשיו זה הזמן לייצר את העסקאות של הרבעון הבא".

מערכת במבי DREAMS בפרויקט ״פיבקו בת ים״

זאבי מוסיף כי למרות המצב, ואולי דווקא בגללו, יש פרויקטים לא מעטים שיוצאים לדרך דווקא בימים אלה, חלקם באמצעות מבצעי פריסייל אטרקטיביים שרבים מהם יוצגו ביריד המכירות האינטרנטי מחר. לדבריו, רוכשי דירות מהארץ ומחו"ל שישתתפו ביריד יקבלו חבילת הטבות חינמית הכוללת ייעוץ מס, עורך דין, קבלן, ייעוץ על ידי מומחה לרכישה ואישורי נוטריון, וכן משכנתא בתנאים מיוחדים ושמאות ב-50% הנחה.

"אני מאמין שמגמת התחזקות הביקוש שאנחנו רואים עכשיו היא רק ההתחלה, שכן עוד הרבה לפני ה-7 באוקטובר היו בשוק חודשים ארוכים של ביקוש כבוש. כשמוסיפים לזה את גלי העלייה הצפויים – תוצאה של התגברות האירועים האנטישמיים בעולם, היחלשות השקל והצפי לירידת הריבית במשק – מבינים שהשוק הולך לשנות את פניו הרבה יותר מהר ממה שחשבנו, גם בכל הקשור לרמות המחירים".

לינק לאירוע >>  

לינק למפת הפרויקטים >>


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:במביביקושמלחמהdreams by bmby
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...