חגי רזניק: "אפעל לגיבוש תוכנית מתאר ארצית להתחדשות עירונית"

חגי רזניק, לשעבר מנכ"ל משרד השיכון והרכש החדש של ח"כ אורלי לוי במפלגת "גשר": "לכל ילד מגיעה התחדשות עירונית - גם בקריית שמונה ובדימונה, לא רק בת"א"

שיתוף הכתבה
חגי רזניקחגי רזניק

"הממשלה צריכה לעשות תוכנית מתאר ארצית להתחדשות עירונית. צריך להפסיק לשים פלסטרים על מחלות הרבה יותר גדולות וצריך להסתכל על שוק הדיור בראייה כוללנית - ואני מתכוון להילחם על זה כשאהיה בכנסת", כך אמר חגי רזניק, לשעבר מנכ"ל משרד השיכון והרכש החדש של ח"כ אורלי לוי במפלגת "גשר".

רזניק ביקש להתמקד בנאום שלו בהיבט החברתי של תחום הנדל"ן, והתחדשות עירונית כמו גם דיור ציבורי, הם חלק חשוב ממנו. לדבריו, "לכל ילד מגיעה התחדשות עירונית - גם בקריית שמונה ובדימונה, לא רק בתל אביב. אם תהיה תוכנית מתאר ארצית להתחדשות עירונית שתשרטט את כל הקווים והזכויות והצרכים שיש בארץ, נתגבר על קשיי תכנון ויותר חשוב נגן על זכויות הדיירים כדי שיוכלו לייצר מוביליות.

"הממשלה יכולה לייצר זרזים להתחדשות עירונית, כדי שגם תושבי הפריפריה יהנו מהתחדשות עירונית - כיום זה לא קורה. כשאהיה בכנסת אפעל להשלמת הקמת קרן ההתחדשות העירונית שאמורה היתה כבר לקום, ובה יהיו 600 מיליון שקל שייועדו רק להתחדשות עירונית. מדינה צריכה להכניס יד לכיס ולתת לאזרחיה, לא רק לקחת", לדבריו. 

רזניק דיבר גם על נושא הדיור הציבורי שקרוב מאוד לליבו, ואמר כי "תוכנית 'לגור בכבוד' שגיבשתי ביחד עם השר הבינוי והשיכון לשעבר יואב גלנט באה לדאוג לאוכלוסיה הכי חלשה בישראל שאין מי שדואג לה. במדינת ישראל יש היום 30 אלף זכאים לדיור ציבורי אבל אין להם דירות. דיור ציבורי זה לא צדקה, זה צדק, ולמדינה יש יכולת לייצר את הצדק הזה", סיכם. 

רזניק נאם ביום עיון בנושא תכנון ובנייה של הניוזלטר המשפטי "עו״ד על נדל"ן" שנערך ברמת גן ביוזמת משרד עו"ד צבי שוב שמתמחה בתחומי התכנון והבנייה והתחדשות עירונית.

"מהפכה אמיתית בסדרי המחשבה"

בתוך כך, משרד הבינוי והשיכון פירסם היום נתונים, לפיהם במסגרת מכרזי "מחיר למשתכן" שנסגרו היום בהצלחה, הוקצו 81 דירות לטובת דיירי הדיור הציבורי באזורי ביקוש - 54 דירות בראש העין, 12 דירות בירושלים, 11 דירות באבן יהודה ו-4 דירות באריאל. מכרזים אלה מתווספים לשני מכרזים שנסגרו בשנת 2018 בבאר יעקב ובאור יהודה אשר כללו כ-70 יחידות דיור עבור דיירי הדיור הציבורי במסגרת פרויקטים של   מחיר למשתכן

בני דרייפוס, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון , אמר כי "העובדה כי פרויקטים במרכז הארץ ישלבו דירות של דיור ציבורי בתמהיל נכון ובבניינים חדשים, מבלי לגרוע בהטבות המשמעותיות שזוכי מחיר למשתכן מקבלים  במסגרת הפרויקט – היא מהפכה אמיתית בסדרי המחשבה וקידום מדיניות ששמה את דיירי הדיור הציבורי במרכז".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אורלי לוי-אבקסיסחגי רזניקבני דרייפוסמשרד הבינוי והשיכוןמחיר למשתכן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...