2,000 דירות וחיבור בית הכרם לגבעת רם: תוכנית קירוי דרך בגין אושרה להפקדה

הקירוי צפוי להתבצע לאורך 1.7 ק"מ. עוד כוללת התוכנית 25 אלף מ"ר למסחר ותעסוקה, 300 חדרי מלון ו-75 אלף מ"ר של שטחי ציבור. הקירוי יתבצע בין מחלף בייט לגשר וולפסון ויחבר בין שכונת בית הכרם לקמפוס גבעת רם

שיתוף הכתבה
מימין - דרך בגין כפי שהיא כיום, משמאל - הדמיית התוכנית (קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים)מימין - דרך בגין כפי שהיא כיום, משמאל - הדמיית התוכנית (קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה של מחוז ירושלים, בראשות שירה תלמי-באבאי, החליטה היום (ב') לאשר להפקדה את התוכנית לקירוי דרך בגין בירושלים. התוכנית מציעה לקרות את הדרך המהירה הראשית של הבירה לאורך כ-1,700 מטר בין מחלף בייט לגשר וולפסון, ויוצרת רובע עירוני חדש תוך שהיא יוצרת חיבור פיסי בין שכונת בית הכרם לקמפוס גבעת רם, המנותקים כיום על ידי כביש מנחם בגין.

בין היתר כוללת התוכנית, המתפרשת על פני כ-215 דונם, את בנייתן של כ-2,000 יחידות דיור, 250 יחידות דיור מוגן, כ-300 חדרי מלון, כ-15,000 מ"ר של שטחי תעסוקה, כ-10,500 מ"ר של שטחי מסחר, כ-75,000 מ"ר עבור שטחי ציבור וכ-70 דונם של שטחים פתוחים. את התוכנית יזמה הרשות לפיתוח ירושלים, ונערכה על ידי משרד קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים.

ממנהל התכנון נמסר, כי בהמשך לדיון שנערך בוועדה המחוזית בעניינה של התוכנית ב- 9.10.2023, הוועדה החליטה להגביה את חמשת המגדלים בצפון שטח התוכנית, מגובה של 40 קומות ל-45 קומות. "בנוסף קבעה הוועדה הנחיות להבטחת איכות הסביבה בהתאם להערות המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות, על מנת למזער את השפעת עבודות הבניה, ולהבטיח את התרומה המשמעותית של התכנית לסביבתה על ידי קירוי הכביש וקביעת שטחים פתוחים בשטח התכנית וסביבתה". עוד נמסר כי התוכנית מציעה מערכת דרכים עילית חדשה אשר תשרת את המתחמים החדשים, ותתחבר למערכת הדרכים העירונית.

יו''ר הוועדה המחוזית ירושלים שירה תלמי באבאי (לשכת התכנון, מחוז י-ם)יו''ר הוועדה המחוזית ירושלים שירה תלמי באבאי (לשכת התכנון, מחוז י-ם)


מתכנן מחוז ירושלים במינהל התכנון, אדר' דן קינן: "מדובר בתוכנית אסטרטגית לעיר ירושלים, אשר יוצרת קרקע עירונית חדשה 'יש מאין' ומהווה 'ייבוש ביצות' של ממש. התוכנית מציעה פתרון אדריכלי יצירתי של קירוי הכביש וצפויה להשתלב בתנופת הפיתוח הצפויה לאזור הכניסה לעיר, להוסיף אלפי יחידות דיור לצד שימושים מעורבים אחרים, ולהוות גשר בין חלקי עיר המנותקים כיום זה מזה. כמו כן לתוכנית השפעה סביבתית חיובית בכך שהיא עתידה להפחית באופן דרמטי את ההשפעה השלילית של זיהום אוויר ורעש בגין הכביש הפתוח כיום".
כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןירושליםהוועדה המחוזית לתכנון ובניה ירושליםשירה תלמי באבאידן קינן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...