קשת שקופה הצופה לירוק: צפו במבנה החדש של מכללת בית ברל

המכללה האקדמית הוותיקה שליד כפ"ס מתחדשת בשני בניינים, אחד יושלם ב-2024 והשני כבר מוכן לשנת הלימודים שבפתח, בעל 3 קומות, בשטח 6,000 מ”ר ומכיל מלבד כיתות הלימוד גם מרחבי למידה חדשניים וקפיטריה. "משחקי האור והצל יוצרים חלל דינמי המשתנה משעה לשעה", מספר אחד האדריכלים בפרויקט. "הכניסה לכיתות נעשית בין פינות הישיבה לאורך המסדרונות, בתוך נישות, המלוות את החלל"

שיתוף הכתבה
הבניין החדש בבית ברל מול הרחבה המרכזית, בעל 3 קומות ועל 6,000 מ"ר (משרד עדה כרמי-מלמד)הבניין החדש בבית ברל מול הרחבה המרכזית, בעל 3 קומות ועל 6,000 מ"ר (משרד עדה כרמי-מלמד)

המכללה האקדמית הוותיקה בית ברל שבשרון מתחדשת בשני מבנים חדשים, לקראת שנת הלימודים האקדמית שתיפתח בסוף החודש. בנייתם של המבנים נעשתה בעלות של 60 מיליון שקל, כאשר בנייתו של מבנה אחד כבר הושלמה, ובנייתו של השני תושלם במהלך 2024. 

המכללה, שנוסדה בשנת 1949 ומתמקדת בלימודי הוראה וחינוך, משתרעת על שטח של 140 דונם, וממוקמת 1.5 ק”מ צפונית לכפר סבא. "התבקשנו לתכנן שני מבנים שונים, שימצאו בסמיכות זה לזה, וביניהם יהיה שטח ציבורי ירוק", מסביר אדריכל שותף אורי לניר, ממשרד האדריכלים "עדה כרמי- מלמד". "מבנה אחד מיועד לכיתות לימוד לכל השיעורים, והשני למדעים ולאומנויות. רצינו ליצור מקום מוגדר, עם זהות משלו שמייצג את הפעילות הספציפית בכל אחד מהמבנים, ובנוסף את המכנה המשותף שלהם". 

לאורך השנים נבנה והתרחב הקמפוס, שנהנה משטחים ירוקים רבים, ללא תוכנית אב ותכנון לצרכים שיתעוררו בעתיד, ללא חיבור פונקציונלי המקשר בין כל מבני הכיתות, השטחים הפתוחים ושאר המבנים בו, וללא מרכז אליו מתנקזת כל הפעילות.  

הבניין הראשון, שבנייתו הושלמה כאמור, ממוקם בלב הקמפוס, מול הרחבה המרכזית ובסמוך לאודיטוריום ולספרייה. הוא בעל 3 קומות, ומשתרע על שטח של 6,000 מ”ר. בנוסף לכיתות הלימוד, הבניין מכיל גם מרחבי למידה חדשניים, פינות לרווחת הסטודנט וקפיטריה. המבנה תוכנן בגיאומטריה קשתית רחבה, הנמתחת מקצה אחד למשנהו, לכל אורך הדופן המערבית, ויוצרת מעטפת שקופה ורציפה הצופה אל עבר השטח הירוק. 

מאחורי המעטפת השקופה של המבנה, ישנה שורת עמודים קונסטרוקטיביים ש"יוצרת קצב לאורך המסדרונות הקשתיים, ומשחקי האור והצל יוצרים חלל דינמי המשתנה משעה לשעה בעקבות הגיאומטריה", מסביר לניר. "הכניסה לכיתות הלימוד נעשית בין פינות הישיבה הממוקמות לאורך המסדרונות, בתוך נישות, המלוות את החלל. הקפיטריה שבקומת הקרקע מהווה המשך רציף של הרחבה הציבורית הסמוכה, ומשרתת את הסטודנטים המגיעים מרחבי הקמפוס.

הבניין השני, שימוקם ממול הראשון, מיועד לכיתות אומנויות ומדעים. הכניסה למבנה חוצה את צורתו המלבנית, במרכזה, ונמשכת עד ירכתי, שם היא מסתיימת בגינה אינטימית ומוצלת. מבנה זה נמצא כעת בשלב הביצוע והקמתו תסתיים ב-2024.

צילומים: משרד האדריכלים עדה כרמי- מלמד


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אדריכלותאדריכלהשרוןבית ברל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...