בדרך לבניית 1,350 יח"ד: הסכם פיתוח ראשון במתחם ההתחדשות "מוהליבר" במרכז יהוד

אופק החזקות ואקרו נדל"ן חתמו מול עיריית יהוד-מונסון על הסכם פיתוח ראשון במתחמי ההתחדשות ברחוב מוהליבר בלב העיר, במסגרתו ייהרסו 72 דירות וייבנו 279. בימים הקרובים צפויים להיחתם הסכמים נוספים מול שאר היזמים במתחם, כשבסה"כ ייהרסו 336 יח"ד וייבנו 1,344 יח"ד במקומן

שיתוף הכתבה
הדמיה של תוכנת ההתחדשות ביהוד-מונסון (דוברות יהוד-מונסון) הדמיה של תוכנת ההתחדשות ביהוד-מונסון (דוברות יהוד-מונסון)

אופק החזקות, בראשות יעקב אופק, ואקרו נדל"ן, בראשות זיו יעקובי, חתמו בשבוע שעבר עם עיריית יהוד-מונוסון על הסכם פיתוח ראשון במתחמי ההתחדשות העירונית ברחוב מוהליבר בלב העיר, לבניית 279  יחידות דיור. ההסכם הוא הראשון שנחתם ביחס למתחמי ההתחדשות העירונית במוהליבר, ובימים הקרובים עתידים להיחתם הסכמי פיתוח נוספים עם היזמים 2 מתוך 5 המתחמים יבוצעו בשיתוף פעולה עם חברת קרדן ו-3 יהיו של ענב בלבד .מטעם ענב נדלן נמסר: ״יש לציין כי זהות היזם, שיטפל במתחם השישי (קרי מתחם 6) עדיין נמצאת במחלוקת משפטית בין ענב לבין אופק ואקרו וטרם הוכרע״. כל ששת המתחמים ברחוב כוללים בסך הכל 336 יחידות דיור שמיועדות להריסה, ובמקומן ייבנו 1,344 יחידות דיור.

ההסכם הוא ביחס למתחם 6 הדרומי, הכולל את הבניינים 2 עד 12, והחברות התחייבו במסגרתו לפתח את השטחים הציבוריים הפתוחים בין הבניינים וכן להמשיך את תהליך הבנייה. המתחם כולל שישה בניינים, ובהם 72 דירות הצפויות להיהרס כשבמקומן ייבנו ארבעה בניינים בני 12 קומות וכאמור 279 דירות.

 

הדמיה של תוכנת ההתחדשות ביהוד-מונסון (דוברות יהוד-מונסון) הדמיה של תוכנת ההתחדשות ביהוד-מונסון (דוברות יהוד-מונסון)

בעקבות החתימה על ההסכם שיובא לאשרור מועצת העיר, ייכנס המתחם בימים הקרובים להליך רישוי במסגרת הוועדה המקומית, שבסיומו הוא עתיד לקבל היתר בנייה קבוע. עם החתימה על הסכמי הפיתוח במתחמים הנוספים, יועברו גם הם להליך רישוי לקראת קבלת היתרי בנייה. לאחר קבלת ההיתר ואישור הסכם הפיתוח בפרוצדורה הנדרשת, יוכל היזם לעבור לשלבי פינוי הדיירים, הריסת המבנים הישנים והקמת הבניינים החדשים.

לדברי עו״ד יעלה מקליס, ראש העיר יהוד-מונוסון, "מדובר על צעד גדול קדימה ובקרוב תחל הוועדה המקומית את הליך הרישוי הראשון זה זמן רב, לקראת הוצאת היתר בנייה, הליך שבקרוב מאוד יצטרפו אליו מתחמים נוספים". עוד מסרה העיריייה כי הסכם הפיתוח מהווה בשורה משמעותית לתהליך ומתייחס לפיתוח השטחים הציבוריים, הקמת החניונים מתחת לשטחים הציבוריים והקמת מבני הציבור בשטח התוכנית, אשר ישמשו את דיירי המתחם והעיר".

הסכמים אלו מצטרפים לתוכנית של ICR שאושרה להפקדה במאי השנה ל-1,000 יח"ד ביהוד-מונסון ולבניית 118 דירות במתחם אשכנזי, כחלק מתוכנית האב לבניית 444 יח"ד במתחם בלב העיר. נזכיר גם כי יהוד מונוסון הייתה אמורה לבנות כ-4,000 יח"ד בשכונת גדות בעיר, אך עבודות אלו נעצרו למורת רוחה של רמ"י, כיוון שלטענת העירייה, רמ"י לא הקצתה את הקרקע המשלימה שאליה התחייבה במסגרת הסכמי הגג. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתאקרו נדל"ןאופק החזקותיהוד-מונסון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...