קרן ארנו נדל"ן הודיעה על פירוק לאחר שלא עמדה בהשבת פדיונות בסך של כ-60 מ' שקל

ימים ספורים לאחר ההחלטה אודות פירוק שותפות צים-בהרי, דרמה נוספת בעסקי הנדל"ן של עדי צים. כשקרן המימון שבשליטתו הודיעה על פירוק השותפות גם היא. על פי הודעת המנכ"לית דנה סנדר לבורסה, ההחלטה נעשתה בין היתר בשל עליית הריבית והשלכות המלחמה, ועל אף תשואה חיובית של כ-4.7% על ההשקעה. עם זאת, קבוצת ארנו ממשיכה בפעילות מימון וליווי פרויקטי נדל״ן

שיתוף הכתבה
מנכ"ל צים אחזקות עדי צים (מאיר דקל)מנכ"ל צים אחזקות עדי צים (מאיר דקל)

ימים ספורים לאחר החלטת הבורר אודות פירוק שותפות צים-בהרי, דרמה נוספת מתרחשת בעסקי הנדל"ן של עדי צים. קרן המימון ארנו נדל"ן שבשליטת חברת אס. אר. רקורד של עדי צים ובניהולה של דנה סנדר, הודיעה בסוף השבוע על פירוק השותפות ועל חוסר יכולתה לפדות סכום של 59 מיליון שקל לדרישת משקיעים. ארנו נדל"ן היא שותפות מוגבלת המורכבת מהשותף הכללי ארנו ניהול נדל"ן והשותף המוגבל ארנו השקעות, שתיהן בשליטת צים.

ארנו נדל"ן היא שותפות מוגבלת פרטית המחויבת בתשקיפים העוסקת בליווי פרויקטים בתחום הבנייה למגורים, הכולל, בין היתר, השלמת הון עצמי ליזמי נדל"ן (הלוואות מזנין),  מימון קרקעות ונכסים במכרזי מינהל ורכישת קרקעות לבנייה והעמדת אשראי בכיר ליזמי נדל"ן למגורים במתווה של ליווי פיננסי סגור. צים מחזיק ב-51% מארנו נדל"ן לאחר שרכש את השליטה בקרן במרץ 2022 מסנדר (39.4%). שותף נוסף הוא לביא כהן (19.6%).

על פי הדיווח, עליו חתומה המנכ"לית סנדר, ההחלטה נעשתה בשל מספר סיבות שהשפיעו על שוק הנדל"ן, ואשר הקשו על הקרן בגיוסים: מגבלות רגולטוריות המקשות לגייס כסף מהציבור לצד עליית הריבית, הסביבה הבטחונית, מלחמת חרבות ברזל והרפורמה המשפטית. עוד עולה ממנו כי במהלך שנת 2023 הוגשו לשותפות בקשות פדיון בהיקף מהותי וחריג לעומת שנות הפעילות הקודמות, וניכר כי המגמה צפויה להימשך גם בשנת 2024. כך, נכון למועד הדיווח, הוגשו לשותפות בקשות פדיון ביחס לרבעון הראשון לשנת 2024 בהיקף של כ-30 מיליון ש"ח וזאת בנוסף לבקשות הפדיון על סך כ-29 מיליון ש"ח שהוגשו ביחס לרבעון הרביעי לשנת 2023.

השותפות הבהירה כי לא תוכל להיענות לבקשות "בשים לב למצבה הפיננסי של השותפות, נכון למועד זה". כמו כן, בעלת השליטה בשותפות, אס.אר רקורד של צים, עדכנה את השותף הכללי כי לאור התמורות שחלו בשוק הנדל"ן והאשראי לנדל"ן על רקע מלחמת חרבות ברזל, אין ביכולתה לרכוש מהשותפות הלוואות במסגרת העסקה שאושרה על-ידי האסיפה הכללית באוגוסט השנה.

עם זאת מציינת ארנו נדל"ן כי נכון למועד הדיווח, תיק ההלוואות של השותפות נפרע כסדרו, וכי נכון ליום 30 בספטמבר 2023, הוא מוערך ברובו בערך המתואם התאורטי של האג"ח (פארי). כמו כן, הניב תיק ההלוואות תשואה של 4.68% עד סוף חודש ספטמבר 2023, והשותפות אף חילקה רווחים למחזיקי היחידות באופן סדיר במהלך שנת 2023.

אמנם על פי הסכם השותפות, רשאית השותפות להפעיל את מנגנון הדחייה לפדיונות ל-12חודשים, אך כדי למנוע פגיעה אפשרית במשקיעים מחזיקי יחידות בנות הפדיון של השותפות, עקב המשך המגמה של בקשה למשוף פדיונות מהותיים, הוחלט לפרק את השותפות.

עם תחילת הפירוק, יראו את כל בעלי היחידות כאילו הגישו בקשה לפדות את יחידות ההשתתפות בנות הפדיון שמוחזקות עבורם על ידי הנאמן,  כלומר לא תינתן קדימות למחזיקי יחידות בנות פדיון שהגישו בקשת פדיון טרם קבלת ההחלטה בדבר פירוק. ארנו נדל"ן יהיו זכאים לדמי ניהול ודמי הצלחה במהלך תקופת הפירוק. סיום הפירוק יהיה במועד פירעון ההלוואה האחרונה הכלולה בתיק ההלוואות של השותפות.

עד מועד סיום הפירוק, בעלת השליטה תהיה רשאית לרכוש את סך ההלוואות הכלולות בתיק ההלוואות של השותפות, בהתאם לשווין ההוגן, כפי שיקבע על ידי מעריך שווי חיצוני. פרטים נוספים לגבי העסקה יהיו לאחר כינוס אספית דירקטוריון ב-1 בפברואר.

מהמנכ"לית דנה סנדר נמסר: "פדיון השותפות הציבורית נועד לאפשר למשקיעיה להיפרע מהשקעתם נוכח השינויים בסביבת העולם הפיננסית. חשוב להדגיש כי ארנו ממשיכה להעמיד אשראי וליווים לפרויקטי יזמים, ואף ביתר שאת, במטרה ברורה להגדיל את נתח השוק של הקבוצה בשוק האשראי לנדל״ן בישראל". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אס.אר אקורדעדי ציםמימון נדל"ןארנו נדל"ן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...