הבירה מתחדשת: 3 תוכניות פינוי-בינוי לבניית 700 דירות אושרו להפקדה בקטמון, קריית מנחם וגילה

הוועדה המחוזית בבירה אישרה להפקדה 3 תוכניות פינוי-בינוי. בקטמון ייהרסו 144 יח"ד וייבנו 350 במקומן, כולל מגדל של 37 קומות. בקריית מנחם אושרה תוכנית של יובלים ובית ירושלמי ל-185 יח"ד במגדל בן 37 קומות. בגילה ייבנו 160 דירות במקום 36 כיום

שיתוף הכתבה
הדמיה של התוכנית בדהומי 6 בקריית מנחם (פרוס אדריכלים ואסטודיו איסנסון)הדמיה של התוכנית בדהומי 6 בקריית מנחם (פרוס אדריכלים ואסטודיו איסנסון)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, בראשות שירה תלמי באבאי, החליטה היום (ב') להפקיד 3 תוכניות להתחדשות עירונית בשכונות קטמון, קריית מנחם וגילה, בהיקף כולל של 700 יחידות דיור.

בשכונת קטמון, מדובר בתוכנית המתפרשת על שטח כולל של כ-9 דונם, במתחם הרחובות בן זכאי, יהושע בן נון ואלעזר המודעי. התוכנית כוללת את הריסתם של 4 מבנים בהם 144 יח"ד, שבמקומם ייבנו 350 יח"ד ב-4 מבנים בגובה של עד 8 קומות, וכן מגדל בגובה 37 קומות, שישלבו מבני ציבור ובהם מעונות יום, גני ילדים, ובתי כנסת. מתוך כלל היח"ד, יוקצו כ-70 עבור דירות קטנות. התוכנית הוגשה על ידי חברת עומר את אסדן-חסדא בע"מ, ונערכה על ידי בריידמן, אגמון, וייסבאום אדריכלים בע"מ.

המתחם מצוי בסמוך לצומת אורנים, המחבר בין שכונות קטמון, בקעה, קטמונים ואזור התעסוקה בתלפיות. המתחם ממוקם בקרבת מפגש הקו הכחול של הרכבת הקלה העובר בעמק רפאים, והקו הסגול המצוי בקידום לאורך רחוב בן זכאי.

התוכנית כוללת גם הקמת פארק בשטח של כ-4 דונם, וכן מקצה שטח של כ-2.3 דונם לטובת הקמת בית ספר חדש. בניגוד לתוכנית שהוגשה על ידי הרשות המקומית, הוועדה המחוזית החליטה על הנמכה של חלק מהמבנים לאורך רחוב בן נון לגובה של 8 קומות, וכן החליטה להציע בנייתו של בניין טורי ארוך בגובה 6 קומות שילווה את דופן הפארק. 

185 יח"ד במגדל בן 37 קומות בקריית מנחם  

בשכונת קריית מנחם, החליטה הוועדה להפקיד תוכנית המתפרשת על שטח של כ-2.2 דונם, ברחוב דהומי 6. התוכנית כוללת את הריסתן של 56 יח"ד במבנה אחד בן 4 קומות, שבמקומן ייבנו 185 יח"ד שיוקמו במבנה בן 37 קומות, שישלב גם חזית מסחרית. כ-37 יח"ד יוקצו עבור דירות קטנות של עד 55 מ"ר. בנוסף, התוכנית מקצה שטחים למבני ציבור שישולבו במתחם המגורים וישמשו עבור שני גני ילדים ומבנה עבור הקהילה. 

הדמיה של התוכנית בדהומי 6 בקריית מנחם (פרוס אדריכלים ואסטודיו איסנסון)

בשכונת גילה, החליטה הוועדה להפקיד תוכנית המתפרשת על שטח כולל של כ-1.8 דונם, במתחם שבין הרחובות האחלמה והאנפה. התוכנית כוללת את הריסתן של 36 יח"ד קיימות במבנה בן 4 קומות, שבמקומן ייבנו 160 יח"ד במגדל בן 28 קומות. כ-32 יח"ד יוקצו לטובת דירות קטנות. התוכנית משלבת גם שטחי ציבור במתחם, שישמשו לטובת אשכול מעונות יום ושני בתי כנסת. התוכנית הוגשה על ידי עומר את תנופה באחלמה בע"מ, ונערכה על ידי סטודיו O2A בע"מ

מתכנן מחוז ירושלים במנהל התכנון, אדריכל דן קינן, אמר היום כי "התוכניות ממשיכות את תנופת ההתחדשות של ירושלים, בהתאם לחזון הוועדה המחוזית בדבר ציפוף הרקמה הבנויה ושיפור המרחב הציבורי. מדובר בתוכניות המייעלות את השימוש בתשתיות העירוניות הקיימות, תורמות להנגשה בין המבנים, להגדלת עירוב השימושים ברקמה העירונית, ולהחייאת הרחובות בפעילות אנושית מגוונת". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושליםקטמוןבית ירושלמיקריית מנחםגילה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...