מתקרבים לאכלוס "השכונה המנותקת" בבני ברק? האוצר אישר העברת תקציב להקמת הגשר

משרד האוצר אישר העברה של 100 מיליון שקלים הדרושים להקמת הגשר לחיבור שכונת "איילת השחר" בצפון בני ברק למערכת הכבישים הסובבת אותה. כעת על עיריית בני ברק לחתום על הסכם לבניית הגשר מול רכבת ישראל, ואז תוכל לאשר את אכלוסן של מאות יח"ד שבנייתן הושלמה כבר לפני חודשיים. עם זאת, טרם הושגו הסכמות לקירוי המסילה, בלעדיו לא ניתן לאכלס מאות יח"ד החשופות לחומרים מסוכנים

שיתוף הכתבה
ממלא מקום ראש העיר בני ברק, חנוך זייברט, על רקע שכונת בני ברק צפון ותחילת העבודות על הגשר (Arielinson, ויקמדיה, בינה - מיפוי תשתיות בע''מ)ממלא מקום ראש העיר בני ברק, חנוך זייברט, על רקע שכונת בני ברק צפון ותחילת העבודות על הגשר (Arielinson, ויקמדיה, בינה - מיפוי תשתיות בע''מ)

משרד האוצר אישר להעביר תקציב של 100 מיליון שקל הדרוש להקמת גשר "הרלינג" בשכונה החדשה "איילת השחר" בצפון בני ברק ובכך לאפשר, אולי עוד השבוע, מתן טופס 4 למאות דירות במתחם הבניינים הראשון. כך הודיעו הבוקר (ב') ממלא מקום ראש העיר בני ברק, חנוך זייברט, ושר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף. כעת על עיריית בני ברק רק לחתום על הסכם בנושא מול רכבת ישראל, ואז תוכל לאשר את אכלוס "מתחם הסופרים", אשר בו כ-840 דירות שבנייתן הושלמה כבר בחודש נובמבר

הממונה על התקציבים באוצר, יוגב גרדוס, שלח אתמול מכתב ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, ובו כתב כי שר האוצר מבקש את אישורה של ועדת הכספים להעברת סכום של מאה מיליון שקל מהרזרבה הכללית לשנת 2024, להוצאות פיתוח הגשר. ועדת הכספים צפויה לאשר בימים הקרובים את בקשת האוצר, וח"כ גפני אף מסר הבוקר כי "בכך תיסלל הדרך לחיבור השכונה לבני ברק ולקבלת טופס 4 לתושבים הרבים".

בסוף חודש נובמבר, הודיע בעלי חברת הבנייה ארזי הנגב , היזם עודד שריקי, למאות רוכשי דירות בשכונה כי בניית הדירות הושלמה. מאז, לאורך חודשיים, מתעכב אכלוס הדירות הראשונות. זאת משום שתחילת העבודות לבניית הגשר, וכן חתימה על הסכם בנושא מול רכבת ישראל, הם תנאי אשר בלעדיו מסרבת עיריית בני ברק לחתום על טפסי 4 לאכלוס הדירות. על פי ההסכם שצפוי להיחתם עוד השבוע בין החברה הכלכלית בני ברק לרכבת ישראל, העבודות על תחילת הגשר ייצאו לדרך ב-1 במרץ. על פי גורמים בעיריית בני ברק, נותרו פערים מעטים לגישור בין העירייה לרכבת ישראל בנוגע להקמת גשר "הרלינג", ועל פי הערכות הם ייסגרו במהרה כאמור.

עם זאת, טרם הושגו הסכמות בנוגע לצורך לבנות קירוי מעל מסילת הרכבת, הנדרש כדי לאפשר אכלוס של מאות דירות ברדיוס של עד 100 מטר ממנה, מאחר ומועברים בה דרך קבע חומרים מסוכנים ברמת סיכון גבוהה. בעיריית בני ברק מגדירים את הדרך אל בניית הקירוי כ"מלחמה הבאה" שיצטרכו לנהל לטובת אכלוס השכונה.

רוכשי 839 הדירות שבנייתן הושלמה, הודיעו בתחילת החודש כי הם נערכים להגשת תביעת ענק נגד כלל הגורמים המעורבים במחדל הגשר. "נתבע את כולם. את העירייה, הקבלן , משרד השיכון, משרד התחבורה. כל מי שמעורב בפרויקט הזה", אמר אז אחד מהם. לפי ההסכם עליו חתמו מאות הרוכשים מול חברת" ארזי הנגב ", לחברה מותר לחרוג בעד 60 יום ממועד האכלוס הרשמי של הדירות, ללא צורך במתן פיצוי, כלומר עד ה-30.1.24.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד האוצרטופס 4רכבת ישראלארזי הנגב ייזום ובנייהבני ברקיצחק גולדקנופףחנוך זייברט
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...