ללא מכפילים ועד 8 קומות: הוועדה המחוזית אישרה את חלופת תמ"א 38 לגבעתיים

הוועדה החליטה על מתן תוקף לתוכנית התחדשות עירונית כוללת לעיר, החלה על מגרשי המגורים במרכז העיר הוותיק. בהתאם לדרישות הוועדה, בוטלו הקריטריונים המתבססים על מכפיל יחידות דיור ומכפיל שטח, והזכויות ייגזרו משטח המגרש ומרוחב הרחוב. 20% מהדירות בכל פרויקט יהיו קטנות

שיתוף הכתבה
ראש עיריית גבעתיים רן קוניק ויו"ר הוועדה המחוזית תל אביב ערן ניצן (רונן אקרמן, פיני חמו, עיריית גבעתיים)ראש עיריית גבעתיים רן קוניק ויו"ר הוועדה המחוזית תל אביב ערן ניצן (רונן אקרמן, פיני חמו, עיריית גבעתיים)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, בראשות ערן ניצן, החליטה ביום חמישי האחרון על מתן תוקף לתוכנית התחדשות עירונית כוללת לעיר גבעתיים. התוכנית קודמה בהתאם לסעיף 23 שבתמ"א 38, המאפשר לכל עיר לקדם תוכנית על בסיס התמ"א, תוך התאמתה לעיר. בין היתר, בוטלו הקריטריונים המתבססים על מכפיל יחידות דיור ומכפיל שטח, והזכויות שיתאפשרו נגזרות משטח המגרש ומרוחב הרחוב. בנוסף הוטלה מגבלת בנייה של עד 8 קומות.  

התוכנית, המקודמת על ידי עיריית גבעתיים, חלה על מגרשי המגורים במרכז העיר הוותיק של גבעתיים, והיא משלימה את תוכנית המתאר של גבעתיים שאושרה להפקדה. בעת הפקדת התוכנית, נקבעו שלושה קריטריונים לקביעת זכויות בכל פרויקט: מכפיל יחידות דיור, מכפיל שטח ונפח מקסימלי. במהלך תקופת הפקדת התוכנית, בנוסף לשמיעת ההתנגדויות, דנה הוועדה בהיתרים שאושרו ע"י הועדה המקומית בתחום התכנית, אשר הציפו את הקשיים במימוש התוכנית.

בשלב אישור התוכנית, בוטלו הקריטריונים המתבססים על הקיים (מכפיל יחידות דיור ומכפיל שטח) בהתאם לדרישת הוועדה המחוזית. הזכויות המתאפשרות על פי התוכנית, נגזרות משטח המגרש ומרוחב הרחוב, מתוך כוונה לייצר חתך רחוב אחיד. 20% מכלל יחידות הדיור בכל פרויקט במסגרת הריסה ובנייה, יוקצו לטובת דירות קטנות, כדי לייצר תמהיל יחידות דיור מגוון.

גבעתיים (שאטרסטוק) גבעתיים (שאטרסטוק)

מטרת התוכנית היא לאפשר התחדשות עירונית וצמיחה, תוך שמירה על האיכויות המאפיינות את העיר, בדגש על יצירת רחובות נעימים והליכתיים, עם מדרכה רחבה וחופת עצים נרחבת. התוכנית קובעת עקרונות יישום לתמ"א 38 ברחבי העיר באמצעות מספר מסלולים: חיזוק או הריסה ובניה בחלקה בודדת או באיחוד חלקות, וקביעת גובה הבינוי על בסיס רוחב חלל הרחוב. 

בנוסף, התוכנית מגדירה הגבלות גובה לבנייה של עד 8 קומות, על מנת לשמר את נקודת המבט הנופית מגבעת קוזלובסקי. כמו כן, במסגרת התוכנית נקבעו עקרונות להקצאת שטחי ציבור בקומת הקרקע. לאורך הרחובות הראשיים מציעה התכנית שטחי מסחר מלווה רחוב ושימושים מעין ציבוריים נוספים, תוך חידוש פני הרחוב, ומתוך רצון לאפשר לתושבים שירותי ציבור בקרבת הבית. התוכנית נערכה על ידי אדר' נעמה מליס.

"יו"ר הוועדה המחוזית תל אביב, ערן ניצן: ״תוכנית ההתחדשות של גבעתיים מייצרת וודאות ופשטות. התוכנית מגדירה את האזורים והתנאים בהם תתאפשר התחדשות מגרשית. במתחמים אלו תפעל העיר לקדם היתרי בניה בכפוף לתנאים שנקבעו בכדי לאפשר למבנים להתחדש, לייצר את ההגנה מפני רעידות אדמה וטילים ולהוסיף היצע של יחידות דיור. לצד זאת התוכנית מגדירה מתחמים של התחדשות בעיר בהם יקודמו בנפרד בתוכניות מתחמיות רחבות היקף אשר בהן יכללו המענים הציבוריים הנדרשים לעיר ולתושביה". 

מתכנן מחוז במינהל התכנון, אדר' ארז בן אליעזר: "בתחום ההתחדשות העירונית ישנה חשיבות רבה לוודאות התכנונית. תוכנית זו היא חלק מסל הכלים לחידוש העיר גבעתיים ומהווה נגזרת חשובה להתחדשות מגרשית".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתתמ"א 38תמ"אגבעתייםהוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...