העסקה היקרה בינואר: למעלה מ-16 מיליון ש' לדירת 250 מ"ר בשכונת היוקרה החרדית של י-ם

הדירה, שכוללת 8 חדרים ומרפסת של 80 מ"ר, נבנית במסגרת פרויקט תמ"א 38, ונמכרה לתושב חוץ מארה"ב. רמת אשכול הממוקמת בצפון הבירה, היא השכונה היהודית הראשונה שנבנתה מעבר לקו הירוק לאחר איחוד העיר. כיום מרבית תושביה הם חרדים אמידים ממוצא אנגלו-סכסי

שיתוף הכתבה
הדמיה של הפרויקט ברחוב הגולן 2, שכונת רמת אשכול בירושלים (פרי חמם, באדיבות JRD)הדמיה של הפרויקט ברחוב הגולן 2, שכונת רמת אשכול בירושלים (פרי חמם, באדיבות JRD)

העסקה היקרה ביותר לרכישת דירה בחודש ינואר, היתה עסקה למכירתה של דירת 8 חדרים ו-250 מ"ר ברחוב רמת הגולן בשכונת רמת אשכול בירושלים, עבור 16.1 מיליון שקל (4.41 מילין דולר), לפי נתוני רשות המיסים. עוד כוללת הדירה מרפסת בשטח של 80 מ"ר.

הדירה היא בקומה 5 מתוך 7 בבניין בן 36 דירות, בו מקדמת חברת JRD (Jerusalem Real-estate Development) פרויקט תמ"א 38 במסלול חיזוק. במסגרת הפרויקט צפויות להתווסף שתי קומות ו-12 דירות ל-24 דירות קיימות לבניין, אשר במקור נבנה בשנות ה-70 של המאה העשרים. עוד כולל הפרויקט הוספת לובי גדול, מעלית עם אופציה להפעלה כמעלית שבת, ומרפסות סוכה. מועד אכלוסו המקורי של הפרויקט הוא חצי שנה מהיום, אך לדברי היזמים צפוי להתעכב בשל המצב הביטחוני.

חברת JRD בניהול ובעלות משותפים של נתן לנג ואבי גרינמן, היא יזמית בנייה ירושלמית המתמחה במיזמי תמ"א 38 .  מלבד הפרויקט ברחוב רמת הגולן החברה מקדמת פרויקטים ברחוב אופירה, גם הוא ברמת אשכול, ברחוב חיים פיק ליד התחנה המרכזית בירושלים, פרויקט ברחוב בן יהודה בתל אביב ועוד. אדריכל הפרויקט הוא פרי חמם מסטודיו תמא.

רחוב הגולן 2, שכונת רמת אשכול בירושלים (באדיבות JRD)רחוב הגולן 2, שכונת רמת אשכול בירושלים (באדיבות JRD)

רמת אשכול, הממוקמת בצפון ירושלים, נבנתה ב-1968 והייתה השכונה היהודית הראשונה שנבנתה מעבר לקו הירוק לאחר איחוד העיר בעקבות מלחמת ששת הימים. היא נבנתה במסגרת תוכנית שכונות הבריח, ליצירת רצף התיישבות עברי בין ירושלים המערבית ומתחם הר הצופים, שנותק מהעיר והפך למובלעת לאחר מלחמת העצמאות.

מסוף שנות התשעים החלה כניסה של אוכלוסייה חרדית לשכונה, תהליך שהואץ בעשור הראשון של המאה ה-21. כיום רוב התושבים (74% נכון ל-2022, על פי המכון החרדי לחקר מדיניות) הם חרדים ממוצא אנגלו-סכסי, והשכונה נחשבת לאחת השכונות היקרות בירושלים.

לנג מספר: "מדובר בשכונה שנבנתה בשנות ה-60 על מה שהיה עד ל-67' שטח הפקר (אזור גבול שלא נשלט ע"י ישראל או ירדן, דנ"ק). היא יושבה בהתחלה על ידי אנשי קבע ואחר כך על ידי עובדי מדינה. היום יש בה רוב חרדי מובהק מארצות דוברות אנגלית, בעיקר מארצות הברית".

עוד לדבריו, הרוכש הוא חרדי מארצות הברית שקנה את הנכס כדירת נופש. "אין דירה כזו ברמת אשכול עם 80 מ"ר מרפסת ונוף מהמם. הגימור ברמה גבוהה וכולל תריסים חשמליים וחימום תת-רצפתי. המחיר לא חריג לשכונה היום, אולי מה שהעלה את המחיר הוא גודל הדירה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תמ"א 38נדל"ן למגוריםירושליםחרדיםJRDרמת אשכול
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...