כלכלית ירושלים ומבני תעשייה התמזגו; יחזיקו ב-1.6 מיליון מ"ר

המיזוג ייצור את "קבוצת מבנה", שתחזיק בנכסים בשווי 8 מיליארד שקל • שתי החברות עדכנו כי המיזוג סוכם באופן רשמי, ודרוש עדיין את קיומם של כמה תנאים מתלים

שיתוף הכתבה
דודו זבידהדודו זבידה

מיזוג "כלכלית ירושלים" ו"מבני תעשייה" הפך רשמי – והחברה החדשה, "מבנה", תחזיק בשטחי נדל"ן בהיקף 1.6 מיליון מ"ר ובשווי של שמונה מיליארד שקלים. לאחר שלוש שנים מיום היפרדותן מקבוצת פישמן, התאחדו שתי החברות לחברה אחת, שתהיה הרביעית בגודלה בבורסה של תל אביב.

שתי החברות דיווחו על המהלך היום (ד') לרשות לניירות ערך, וציינו כי הוא יושלם לאחר אישור האספות של שתי החברות ועמידה בתנאים המתלים באמצעות החלפת מניות בין שתי החברות. לאחר קיום התנאים המתלים שנקבעו בהסכם המיזוג תהפוכנה שתי החברות לקבוצת נדל"ן אחת בעלת גוף ניהולי אחד – ולאחת הראשונות בישראל ללא גרעין שליטה.

כזכור, בעבר שלט אליעזר פישמן בשתי החברות, אך לפני כשנתיים הוכרז רשמית כפושט רגל. שתי החברות נקלעו למשבר פיננסי, וצברו חובות עתק של כ-20 מיליארד ש"ח לבנקים ולבעלי האג"ח, אך הצליחו לצאת מהמשבר. 

עם השלמת המיזוג תחזיק קבוצת "מבנה" במאזן בהיקף של כ-12.9 מיליארד שקל, עם הון עצמי של כ-4.6 מיליארד שקל. השתיים דיווחו כי בעקבות המיזוג אף צפויה חלוקת דיבידנדים לבעלי המניות, לראשונה זה חמש שנים. 

לחברה הממוזגת יהיו נכסים בכל רחבי הארץ, בהיקף כולל של 1.6 מיליון מ"ר – שטחים המיועדים להשכרה, בשווי של כ-8 מיליארד שקל. השטחים מחולקים לכמה מגזרים: כ-43% בתחום התעשייה והלוגיסטיקה (בשווי של כ-3.4 מיליארד ש"ח), כ-35% בתחום המשרדים (בשווי של כ-2.9 מיליארד ש"ח) וכ-22% בתחום המסחר (שווי של כ-1.8 מיליארד ש"ח). 

לקבוצה כמה פרויקטים שהיו עד כה בבעלות שתי החברות: פרויקט ברחוב הסוללים פינת דרך השלום בתל אביב, המשלב מגורים, משרדים ומסחר, שבנייתו תחל עוד השנה; פרויקט המיטב בתל אביב; פרויקט "מבנה" בהרצליה; פרוקיט במתחם העסקים והמסחר בחולון; פארק מדעי החיים בחיפה; פרויקט "מבנה" באור יהודה; פרויקט המרכבה בחולון; ועוד.
 
דוד זבידה מנכ"ל קבוצת מבנה, מציין: "אנו עדים כיום להשלמתו של שלב חשוב במהלך אסטרטגי מורכב שהיה כרוך בעמל רב. המיזוג המוצע צפוי להביא להצפת ערך משמעותית עבור בעלי המניות של שתי החברות. זהו מהלך שיטיב עם כל בעלי המניות ויהפוך את 'מבנה' לקבוצה דומיננטית, עם גב כלכלי איתן, הן בבורסה והן בשוק הנדל"ן".

שתי הקבוצות דיווחו בהודעתן לרשות לניירות ערך כי בתוך 14 ימים ממועד החלטת הדירקטוריונים יפרסמו דו"ח לזימון האסיפה הכללית של החברה לצורך אישור המיזוג, אשר יכלול תיאור מפורט של עסקת המיזוג ותנאיה.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךמבני תעשייהכלכלית ירושליםקבוצת מבנהדודו זבידההבורסה בתל אביבאליעזר פישמן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...