קבלן תמ"א 38 נעצר בחשד להעלמות מס בעסקאות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים

הקבלן עופר שבת חשוד שלא דיווח על עסקאות וכספים שקיבל מרוכשי דירות בסכום כולל של עשרות מיליוני שקלים, וכן שהוציא חשבוניות פיקטיביות. אתמול (ב') נחקר על ידי רשויות המס, ולאחר מכן שוחרר ע"י ביהמ"ש בתנאים מגבילים

שיתוף הכתבה
אילוסטרציה (שאטרסטוק)אילוסטרציה (שאטרסטוק)

עופר שבת, בעלים של מספר חברות בנייה העוסקות בביצוע פרויקטים של תמ"א 38 , נעצר אמש (ב') ונחקר בחשד לביצוע עבירות מס על ידי מחלקת חקירות מכס ומע"מ באר שבע ומשרד המע"מ האזורי אשדוד ברשות המסים. לאחר חקירתו הובא בפני שופט בבית משפט השלום באשקלון, שהורה על שחרורו בתנאים מגבילים.

על פי החשדות נגדו, שבת לא דיווח על עסקאות ועל כספים שקיבל מרוכשי דירות בסכום כולל של עשרות מיליוני שקלים. כמו, הוא חשוד כי העלים עסקאות על ידי הוצאת חשבוניות מס זיכוי פיקטיביות בסמוך להוצאת חשבוניות המס, מבלי שהעסקה מול הלקוח בוטלה בפועל.

בהחלטת השחרור קבע שופט בית משפט השלום באשקלון רפאל ימיני מספר תנאים מגבילים, בהם אי יצירת קשר עם המעורבים בחקירה, הפקדת ערבות בנקאית של 30 אלף שקל לקופת בית המשפט, הפקדת ערבות עצמית של 100,000 שקל, וכן החתמת שני ערבים על 50 אלף שקל אחד. עוד ניתן צו עיכוב יציאה מהארץ ל-180 יום. חקירתו צפויה להימשך.

שבת הוא הבעלים של חברת עופר שיווק ופיתוח, ולפי אתר האינטרנט שלה היא חברה יזמית העוסקת בניהול, בתיאום ובביצוע פרויקטים. לפי האתר הפרויקטים ממתמקדים בערים אשדוד, בת ים, יהוד, כפר סבא, פתח תקווה וראשל"צ. והשלימה פרויקטים של התחדשות עירונית בערים תל אביב, יפו וגדרה.

חברות נוספות שבהן מעורב שבת הן תל חי 49, חברת ייזום נדל"ן הרשומה באשדוד המקדמת פרויקט ברחוב תל חי בכפר סבא. חברה נוספת של שבת בנתה ברחוב פנקס בבת ים בפרויקט שבו הוצאו צווי הפסקת עבודה ב-2019, בין השאר בשל חדירת מלט לדירות סמוכות. חברה נוספת היא בית קטן בערבה בחולון. בכל החברות הללו מדובר בשותפויות.

מרשות המסיים נמסר שלא יוכלו להוסיף על מה שפורסם. את שבת לא היה ניתן להשיג עד מועד פרסום הכתבה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תמ"א 38עבירות מסרשות המיסיםעופר שבת
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...