אושרה הפקדת התוכנית שתחליף את תמ"א 38 בפ"ת: תוספת 11 אלף יח"ד ובנייה עד 11 קומות

התוכנית של הרשות להתחדשות ועיריית פ"ת משתרעת על חלק ניכר מהעיר וקובעת את התנאים להתחדשות בניינית בעיר, בה כיום כ-2,500 מבנים עם 35 אלף יח"ד הזקוקים לחיזוק. כמו כן התוכנית קובעת מנגנונים לתוספת חזית פעילה הכוללת מסחר או שטחי ציבור ברחובות ראשיים

שיתוף הכתבה
פתח תקווה פתח תקווה

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מרכז, בראשות עו"ד מיכה גדרון, החליטה בשבוע האחרון להפקיד תוכנית של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ועיריית פתח תקוה, להתחדשות למיגון וחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה בעיר פתח תקווה.

התוכנית משתרעת על חלק ניכר ממרחב העיר פתח תקווה וחלה על מבנים הטעונים חיזוק מפני רעידות אדמה, והיא מתווה תהליך מבוקר ומאפשרת התחדשות הדרגתית של המרקם הבנוי בעיר, במנגנון של חיזוק ותוספות בניה או במנגנון של הריסה ובנייה מחדש. התוכנית מקודמת מכוח סעיף 23 לתמ"א 38, וקובעת את התנאים להתחדשות בניינית בעיר. 

בעיר מצויים כיום כ-2,500 מבנים הזקוקים לחיזוק, בהם כ-35 אלף יחידות דיור. בהתאם, הפוטנציאל המלא של יחידות דיור שניתן לממש מתוכנית זו, אם כל המבנים יתחדשו, מקיף עשרות אלפי יחידות דיור. יעד התוכנית הוא תוספת של כ-11,000 יחידות דיור חדשות, בכפוף לקיבולת שטחי הציבור הנדרשת.

פתח תקווה (שאטרסטוק)פתח תקווה (שאטרסטוק)

כמו כן, התוכנית קובעת מנגנונים לתוספת חזית פעילה הכוללת מסחר או שטחי ציבור ברחובות ראשיים בעיר וכן צירי מעבר חדשים להולכי רגל באמצעות מנגנוני זיקת הנאה לציבור.

תוספת של 11 אלף יח"ד ובנייה עד לגובה 11 קומות

על פי התוכנית שפורסמה במרכז הנדל"ן, במסלולי ההריסה והבנייה מחדש תתאפשר בנייה של עד 11 קומות, כולל קומת קרקע וגג, ברחוב ראשי מטרופוליני מוטה תחבורה עתירת נוסעים. ברחובות ראשיים-עירוניים עם חזית פעילה תתאפשר בנייה של עד 10 קומות במגרש בודד ו-11 בבנייה משותפת כולל קרקע וגג. ברחבי העיר, בייעוד מגורים ג', שכיום מותרות בו בנייה של בין 201% ל- 350% משטח המגרש, תותר בנייה של 8-10 קומות כולל קרקע וגג חלקית  ובייעוד מגורים ב', שבו מותרת כיום בנייה של בין 101% ל- 200% משטח המגרש תותר בנייה של 9-7 קומות, כולל קרקע וגג חלקית. 

הוחרגו אזורים בעיר שלא יתחדשו מכוחה של התוכנית ובהם אזורים בהם מאושרת או מקודמת תוכנית מתחמית להתחדשות, שטחי תעסוקה, שטחי ציבור, אזורים מסוימים בתחום תוכנית המתאר הארצית למרחב תחנות המטרו (תמ"א 70) ועוד. התוכנית נערכה על ידי מזור פירשט אדריכלים ומתכנני ערים.

יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, עו"ד מיכה גדרון: "במחוז מקודמות שבע תוכניות להתחדשות בניינית שיחליפו את תמ"א 38 . תוכנית זו הינה התוכנית השנייה שמגיעה לדיון בוועדה. מדובר בתוכנית שתיתן מענה למבנים טעוני חיזוק מפני רעידות אדמה שלא נכללים בתוכניות מתחמיות להתחדשות עירונית".

מתכננת מחוז מרכז במינהל התכנון, טלילה הראל: "מדובר בתוכנית משמעותית להתחדשות עירונית בפתח תקווה, תוכנית המשפרת את אפשרויות ההתחדשות הבניינית לעומת תמ"א 38 , על ידי התאמת הוראות הבינוי לאופי העירוני, מתן אפשרות להקצאה לשטחי ציבור, קביעת חזיתות פעילות והקמת צירי מעבר חדשים לטובת שיפור הנגישות עבור הולך הרגל". 

מנהל אגף בכיר תכנון ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית, גורי נדלר: "תוכנית ההתחדשות הבניינית החדשה, מחליפת תמ"א 38 , לעיר פתח תקווה, שנעשתה בשיתוף פעולה עם העירייה, תוכננה בהתאם לצרכים הספציפיים של העיר ולוקחת בחשבון גם את הצורך בחידוש התשתיות הישנות בשכונות והתאמתם לגידול באוכלוסייה. התכנית תאפשר לאלפי מבנים בעיר להתחדש, להתחזק בפני רעידות אדמה להוסיף ממ"דים במקביל לשיפור התשתיות הישנות בעיר ולפיתוח שטחי ציבור. 

"בנוסף התוכנית כוללת מנגנונים להעדפה של תהליכי הריסה ובניה ופינוי פינוי על פני חיזוק המבנים הקיימים במטרה לאפשר לוועדה המקומית לעודד מסלול זה. זו התכנית השישית, בנוסף לתוכניות ברמלה, נהריה, אשדוד, רעננה ויבנה ביוזמת הרשות להתחדשות שמגיעה לאישור להפקדה ומקודמות תכניות דומות ב 12 ערים נוספות". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתתמ"א 38פתח תקווההוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...