למרות התנגדות עיריית רמת השרון: אושרה תוכנית הענק של קנדה ישראל במתחם "אלקו" בעיר

על פי התוכנית, במקום המפעל תקודם בניית מתחם מעורב שימושים שיכלול 600 יח"ד קטנות, מהן יוקצו 20% להשכרה, וכ-111 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר. הוועדה דחתה את רוב התנגדויות מהנדסת העיר רמת השרון: "תוכנית ראויה היוצרת איזון בין תעסוקה לשימושים נוספים של מגורים ושטחי ציבור ויוצרת חיבור עם השכונות הסמוכות"

שיתוף הכתבה
בעלי קנדה ישראל אסי טוכמאייר וברק רוזן על רקע הדמיית התוכנית (אריק סולטן, ישר אדריכלים)בעלי קנדה ישראל אסי טוכמאייר וברק רוזן על רקע הדמיית התוכנית (אריק סולטן, ישר אדריכלים)

למרות התנגדות עיריית רמת השרון, הוועדה המחוזית תל אביב בראשות ערן ניצן, החליטה בשבוע האחרון לתת תוקף לתוכנית אזור התעסוקה מורשה ברמת השרון. מדובר בתוכנית  של קנדה ישראל בשטח של כ-56 דונם, הצפויה להוות שער כניסה מזרחי לעיר רמת השרון, בצמוד למחלף מורשה. התוכנית מציעה התחדשות של אזור תעשיה קיים (מפעל אלקו),תוך יצירת גריד עירוני אינטנסיבי בשימושים מעורבים: תעסוקה, מגורים, מסחר, ומבני ציבור. 

התוכנית כוללת ארבעה מגדלים עד 20 קומות לאורך כביש 4, שיחוברו בקומות התחתונות וישמשו למסחר, פנאי ותעסוקה. על השטח שבין מתחם התעסוקה החדש לעיר, כלומר מאחורי המגדלים, יוקמו 6-8 מבני מגורים בני 10 קומות ובהם 600 יחידות דיור קטנות (עד 80 מ"ר),מתוכן 120 יחידות דיור יוקצו עבור דירות בהישג יד. בנוסף, לב התוכנית, המיועד לשימוש מגורים משמש כשטח מוטה הולכי רגל, כולל שבילים, ושטחים פתוחים. בעקבות התנגדות נתיבי איילון, יופרדו השימושים העירוניים ממסוף התחבורה.

הדיון באישור התוכנית התנהל לאחר קיומו של הליך התנגדויות, שהעיקרית בהן הייתה של עיריית רמת השרון שטענה ל"כשלים דיוניים בהליך התכנון והדיון בוועדה המחוזית, שדי בכל אחד מהם ובוודאי בכולם יחד, כדי לאיין את החלטת ההפקדה ואף לחייב דיון מחודש". לטענת העירייה לא רק שהתוכנית סוטה מהתכנון הקיים והמאושר לאזור התעסוקה-תעשייה, אלא שהתוכנית לא מתמודדת כראוי עם הבעיות הקשות הנובעות בין השאר "מהפגיעה הנובעת מצמצום אזור התעסוקה, מהבעייתיות של החדרת מגורים לאזור סביבתי מטרדי שאינו מתאים לכך, מבעיות התנועה ובעיות התשתית ועוד".

הוועדה המחוזית: "יש היגיון רב ביצירת שטחי מגורים בסמיכות לתעסוקה"

הוועדה דחתה את רוב התנגדויות מהנדסת העיר רמת השרון אירית טלמור בשם הוועדה המקומית. בהחלטתה כתבה הוועדה כי היא "סבורה שמדובר בתוכנית ראויה היוצרת איזון בין תעסוקה לשימושים נוספים של מגורים ושטחי ציבור ויוצרת חיבור עם השכונות הסמוכות. הוועדה סבורה שיש היגיון רב ביצירת שטחי מגורים בסמיכות לתעסוקה, דבר שייצור אזור חי ותוסס לכל אורך שעות היממה. הוועדה ראתה לנכון ליצור חיץ בין הכביש למגורים באמצעות הבינוי לתעסוקה ובכך יצרה תכלול של השימושים השונים, כאשר כל אחד מהשימושים מיטיב עם משנהו ויחדיו הם מייצרים מכלול שלם.

בהחלטתה כתבה הוועדה המחוזית כי היא "סבורה שמדובר בתוכנית ראויה היוצרת איזון בין תעסוקה לשימושים נוספים של מגורים ושטחי ציבור ויוצרת חיבור עם השכונות הסמוכות. הוועדה סבורה שיש היגיון רב ביצירת שטחי מגורים בסמיכות לתעסוקה, דבר שייצור אזור חי ותוסס לכל אורך שעות היממה"

"בנוסף, יוצרת התוכנית מענים לצרכי ציבור, וכוללת גם מענה של שטח ציבורי מגוון הכולל בית ספר. בנוסף יוצרת התוכנית מסוף תחבורה מקומי אשר נותן מענה מידי גם לצרכי התעסוקה וגם לצורכי המגורים המתווספים. מאפייני האזור עתידים להשתנות בשנים הקרובות נוכח צמצום עתידי של בתי המלאכה והתעשייה הקלה, וקידום תוכניות להתחדשות בעירוב שימושים במרחב, אשר הוועדה סבורה כי אלו יטיבו עם תושבי ומשתמשי הסביבה, ועומדים בהתאמה להוראות". 

התוכנית המופקדת כללה שטח משמעותי של כ-7 דונם לטובת חניון קצה לאוטובוסים ושטח ציבורי עירוני לאחסנה, תברואה ולוגיסטיקה. בעקבות התנגדות חברת נתיבי איילון שביקשה להפריד את השימושים העירוניים ממסוף התחבורה, החליטה כאמור הוועדה לקבוע פיתוח של השטח לשני מבנים צמודים נפרדים, וזאת על מנת לאפשר הקמה מהירה של חניון האוטובוסים ללא תלות בגורמים עירוניים. התוכנית נערכה על ידי משרד ישר אדריכלים .

יו"ר הוועדה המחוזית תל אביב, ערן ניצן: "מתן תוקף לתוכנית חשובה זו על ידי הועדה המחוזית הנו ציון דרך חשוב בהפיכת אזורי תעשייה  וותיקים בגוש דן לרובעים מודרניים המשלבים עירוב מגדלי משרדים לצד תמהילי דיור מגוונים".

מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדר' ארז בן אליעזר: "התוכנית מאפשרת לפנות איזור מלאכה ותעשייה ותיקה לטובת הקמת רובע עם שימושים מעורבים הכולל מבני מגורים עם תמהיל דיור רחב תוך הגדלת היקף השטחים הציבוריים והסדרת מסוף תחבורה ציבורי". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עירוב שימושיםהוועדה המחוזית לתכנון בנייה תל אביבקנדה ישראלרמת השרון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...