שלמה נדל"ן מוכרת 50% מקרקע בפ"ת תמורת 46 מיליון שקל

שלמה נדל"ן מקבוצת שלמה תפעל במשותף עם קבוצת רוגובין לתכנון, פיתוח וניהול משותף של מתחם תעסוקה ומשרדים בשטח שבקריית אריה

שיתוף הכתבה
ישראל רייףישראל רייף

חברת שלמה נדל"ן מקבוצת שלמה שבבעלות משפחת שמלצר, מדווחת לבורסה בת"א כי מכרה לקבוצת רוגובין שבבעלות משפחת רוגובין כ-50% מהזכויות בקרקע בפתח תקווה תמורת 46.25 מיליון שקל, וחתמה איתה על הסכם שותפות לתכנון, פיתוח וניהול משותף של מתחם תעסוקה ומשרדים, לצורך השכרתו כנכס מניב בבעלות משותפת של החברות.

ש.י.ר שלמה נדל"ן כבר החלה בעבודות חפירה ודיפון בנכס והיא פועלת לקבלת היתר בנייה להקמת מבנים בשטח עילי של כ-41 אלף מ"ר המיועד בעיקרו למשרדים. בנוסף, בכוונת השותפות לפעול לקבלת זכויות בנייה נוספות בנכס בשטח של כ-80 אלף מ"ר.

מדובר בקרקע בשטח של כ-15 דונם ברחוב יגיע כפיים בקריית אריה, אשר מושכר כיום כשטח תפעולי לחברות מקבוצת שלמה. כתוצאה ממכירת הזכויות בנכס צפויה שלמה נדל"ן לרשום בדוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2019 רווח מעליית ערך של כ-12 מיליון שקל. התמורה בגין המכירה תועבר בשלושה תשלומים עד לסוף ספטמבר 2019.

בשבוע שעבר דיווחנו כי שלמה נדל"ן התקשרה עם חברת פתאל להקמת מלון חדש בבירת אירלנד דבלין שבו יהיו 175 חדרים, בעסקה בהיקף כספי כולל של כ-45 מיליון יורו.

שלמה נדל"ן דיווחה בשבוע שעבר על תוצאותיה הכספיות לשנת 2018, מהן עולה כי החברה סיימה את השנה עם ירידה של 20% בהכנסות לכ-102 מיליון שקל ועם עלייה של כ-5% ברווח התפעולי לכ-125 מיליון שקל. סך המאזן של החברה נכון לסוף 2018 עומד על 1.994 מיליארד שקל, לעומת 1.631 מיליארד שקל בשנה הקודמת.

ישראל רייף, יו"ר שלמה נדל"ן , אמר עם הודעת המכירה, כי "אנו שמחים מאוד על ההזדמנות לשתף פעולה עם קבוצת רוגובין. העסקה הינה עסקה חשובה ומשמעותית מבחינתנו והינה חלק מאסטרטגיה של החברה להשבחה וייזום של נכסים והשכרתם לצדדים שלישיים. שלמה נדל"ן פעלה לשינוי התב"ע החלה על הנכס מתעשייה לתעסוקה ומשרדים ותמשיך לפעול יחד עם קבוצת רוגובין על מנת ליזום את הנכס כנכס מניב". 

ש.י.ר שלמה נדל"ן מרכזת את פעילות הנדל"ן של קבוצת שלמה החל מ-2007, ואמונה על איתור הזדמנויות עסקיות בתחום הנדל"ן המניב ובתחום המלונאות בישראל ובאירופה בדגש על גרמניה. נכסי החברה בישראל ממוקמים בעיקר במרכז הארץ ופעילותה בתחום הנדל"ן המניב והמלונאות באירופה מתרכזת בעיקר בערים פרנקפורט, ברלין, מנהיים ומדריד. החברה מאתרת ורוכשת נכסים מניבים ונכסים מלונאים מתוך כוונה לשפץ, לשדרג ולהפעיל כנכס מלונאי במשולב עם מתחמי משרדים ומבנים מסחריים.

קבוצת רוגובין הינה קבוצת חברות פרטיות שהחלה את פעילותה בשנת 1936. הקבוצה מתמחה בייזום והחזקת נדל"ן מניב. בשנים האחרונות פעילות החברה מתרכזת בעיקר במרכזי הערים בגוש דן, בדגש על מתחם הבורסה ברמת גן בה לחברה החזקות משמעותיות כגון מגדל רוגובין תדהר , מגדל ספיר וכן מגדל רוגובין אקרו (בית דפי זהב לשעבר). בנוסף מחזיקה הקבוצה במשותף בנכסים ברעננה (הייטק פארק), בהרצליה (רוגובין ריט 1) וכן במרכזי מסחר בנתניה, יבנה, גבעת שמואל ושרונה ת"א.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ישראל רייףשלמה נדל"ן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...