אספן גרופ נכנסת להתחדשות העירונית: תרכוש 50% מרייק נדל"ן תמורת 45 מיליון שקל

חברת הנדל"ן המניב תדאג כחלק מההסכם להשגת מימון לקידום הפרויקטים של רייק נדלן שכוללים 6,000 דירות בשלבים שונים, ומוערכים בכ-10 מיליארד שקל. ההון העצמי של אספן לפרויקטים יסתכם בכ-2 מיליארד שקל, אותם תממן ממקורותיה העצמיים ובהמשך ממימון ממוסד בנקאי

שיתוף הכתבה
מימין: אבן ניומן, שלומי עקריש, יוסי רייק, צופית הראל וגיא פרג (גלעד פורת) מימין: אבן ניומן, שלומי עקריש, יוסי רייק, צופית הראל וגיא פרג (גלעד פורת)

חברת הנדל"ן המניב אספן גרופ , בניהולה של צופית הראל, נכנסת לתחום ההתחדשות העירונית ותרכוש 50% מקבוצת רייק נדל"ן, בבעלות יוסי רייק. אספן דיווחה היום (א') כי התקשרה עם רייק נדל"ן, בהסכם הקצאת 50% ממניות החברה, תמורת סך כולל של 45 מיליון שקל ובנוסף כחלק התמורה, אספן תדאג להשגת המימון המיטבי לקידום פרויקטים שתקים רייק נדל"ן, המוערכים בשווי עשרה מיליארד שקל. ההון העצמי של אספן לפרויקטים יסתכם בכ-2 מיליארד שקל. 

על פי תנאי העסקה, שילמה אספן במועד החתימה כ-30 מיליון שקל לחברת רייק, כנגד הקצאת כלל המניות המוקצות לה, ויתרת התמורה תשולם על ידי אספן בכפוף לעמידה באבני דרך שעיקרן התקדמות בפרויקטים שמקדמת רייק בת"א וירושלים. את העסקה תממן אספן גרופ ממקורותיה העצמיים, ובהמשך בכוונתה לפעול לקבלת מימון ממוסד בנקאי. בבעלות רייק נדל"ן פרויקטים בהיקף של למעלה מ-6,000 דירות בשלבים שונים. עו״ד דן הלפרט ונדב לוי ביצעו את המיזוג בין אספן ורייק במסגרת ״מאגר ההזדמנויות״ שהם מנהלים. 

חברת רייק היא חברה פרטית העוסקת בייזום וקידום פרויקטים של התחדשות עירונית בישראל (לרבות פרויקטים בעירוב שימושים) וכן ייזום פרויקטים בתחום הנדל"ן למגורים בישראל, בעיקר בגוש דן אך גם באזור חיפה וירושלים. החברה רווחית עם צבר פרויקטים בהיקף מיליארדי שקלים, המתוכנן לביצוע במהלך העשור הקרוב. כמו כן במסגרת כניסתה של אספן לרייק מתכוונים הצדדים להגדיל, בשנים הקרובות, באופן משמעותי את מצבת הפרויקטים של החברה ולהרחיב את פעילותה בתחום ההתחדשות העירונית ובתחום רכישת קרקעות למגורים. את הצדדים ליוו בעסקה משרד עורכי הדין AYR עמר רייטר ז'אן שוכטוביץ ושות׳, עורכי הדין אמיר עמר, אלי אשל ואסף לפיד. 

לאחרונה הצטרפה אוסטרליה-ישראל, בשליטת אנשי העסקים שלומי עקריש וריקי ואבן ניומן, כבעלת מניות באספן עם אחזקה של כ-29% בזכויות, שאותן רכשה מרוני צארום המחזיק 45% בחברה, ובהקשר זה שלומי עקריש ואבן ניומן כבר הצטרפו לדירקטוריון אספן. את התשלום השני מתוך שלושה בעסקה העבירה אוסטרליה- ישראל בשבוע האחרון.  

אספן גרופ מתמחה בנדל"ן מניב, בעיקר בתחומי המשרדים והמסחר, ושוקי הפעילות המרכזיים שלה הם בישראל ובהולנד. בשנים האחרונות נכנסה גם לתחום המלונאות דרך חברת פאי סיאם וללוגיסטיקה, דרך המרלו"ג הגדול שהיא מקדמת באשדוד

צופית הראל, מנכ"לית אספן גרופ : "אספן מעדכנת היום על עסקה אסטרטגית לכניסה לתחום הצומח של התחדשות עירונית , זאת בהמשך להצטרפות לאחרונה של אוסטרליה-ישראל כבעלת מניות באספן וכחלק מכך כניסתם של שלומי עקריש ואבן ניומן, שהינם בעלי ניסיון רב בתחום הנדל"ן, לדירקטוריון החברה. אנו שמחים לחבור לקבוצת רייק שלה ניסיון רב שנים בתחום זה, עם מסירה של פרויקטים וקידום של אלפי יח"ד בשלבים שונים ברחבי הארץ. אנו סבורים כי הניסיון והידע של רייק עם היכולות והאיתנות הפיננסית של אספן יהוו מכפיל כוח ויבססו את רייק כחברה מובילה בתחומה. נמשיך לפתח ולהשביח את פורטפוליו הנכסים של אספן במגזרי הפעילויות השונים ולייצר מנועי צמיחה במטרה להשיא ערך לבעלי המניות". 

יוסי רייק, בעלי קבוצת רייק : "כניסתה של אספן לחברה כגורם נדל"ן תחזק את האיתנות הפיננסית של חברת רייק נדל"ן, תתמוך בפעילות השוטפת של החברה ותאפשר לה להתפתח בקצב מואץ. בימים אלו, ששוק הנדל"ן מדשדש, יש הזדמנויות רבות ופרויקטים רבים מוצעים לרכישה ורייק נדל"ן מתכוונת לעשות כן ולהתרחב באופן משמעותי. תחום התחדשות העירונית נמצא כיום בשלב מפנה מהותי, עם מאות אלפי יחידות דיור שנמצאות בשלבי קידום שונים. הצטרפותה של אספן גרופ , חברה מנוסה ואיתנה פיננסית, לשדרה הניהולית שלנו, תייצר צבר פרויקטים משמעותי באפיקים הקיימים וגם חדשים. עד היום אכלסנו עשרות פרויקטים ברחבי הארץ ואכלסנו מאות דירות  ונמשיך בייזום והשקעה בהון האנושי, המרכיב את החברה ושותפיה הדיירים". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתאספן גרופיוסי רייקצופית הראלאוסטרליה-ישראל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...