צפו: כנסי מכירת דירות של חברות ישראליות בחו"ל משובשים ע"י מפגינים פרו-פלסטינים

המלחמה בישראל והאנטישמיות הגואה בחו"ל הגיעה גם לכנסים של חברות נדל"ן מובילות בקרב קהילות יהודיות בחו"ל, שבחלק מהמקרים אף הובילו למעצרים. בניו יורק בוטל היום האחרון של הכנס מחשש להפגנות, בטורונטו נאלצו כוחות ביטחון לגרש מפגינה שנכנסה לתוך הכנס. למרות ההפגנות, היזמים מדווחים על התעניינות גוברת בקרב תושבי חוץ

שיתוף הכתבה
הפגנה אנטי ישראלית בטורונטו, קנדה (שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים) הפגנה אנטי ישראלית בטורונטו, קנדה (שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

הפגנות פרו-פלסטיניות ליוו החודש כנסי נדל"ן ישראליים לקהילות היהודיות בעולם, ובחלק מהמקרים אף התבצעו מעצרים של מתפרעים. כנסי נדל"ן שהתקיימו הם של חברות ישראליות, בקרב קהילות יהודיות ברחבי העולם ובעיקר בצפון אמריקה, כולל ניו יורק, ניו ג'רסי, טורונטו ומונטריאול. 

מפגינים פרו-פלסטינים מפונים לאחר שפרצו לכנס בטורונטו: 

יומו האחרון של הכנס בניו יורק , בארגונו של עמנואל ותארי מקבוצת עמנואל, שהחל ביום שלישי האחרון והיה אמור להימשך עד יום חמישי, בוטל בשל חשש מהפגנות פרו-פלסטיניות.  ותארי ארגן גם את הירידים בקנדה. הפגנות דומות ליוו את מרבית הכנסים ובטורנטו אף נאלצו כוחות ביטחון לגרש מפגינה שנכנסה לתוך הכנס. היום גם מתקיים כנס דומה בפריז.

מפגינים פרו פלסטינים מול הבניין בו נערך הכנס בטורונטו, ומולם שירת "התקווה":

באירועים השתתפו מעל- ל-35 יזמים המשווקים כ-100 פרויקטי נדל"ן ברחבי הארץ בערים כמו בירושלים, תל אביב, חיפה, בית שמש, גבעת שמואל ועוד. בכנסים השונים נכחו חברת רם אדרת , קבוצת גבאי , קבוצת י.ח דמרי ועוד.

טלי שרון, סמנכ"לית השיווק של חברת רם אדרת , סיפרה שהשנה, בעקבות המלחמה, האירוע היה פופולרי יותר בקרב הקהילה היהודית והתבצעו יותר הרשמות משנים קודמות. "המתעניינים שיתפו אותנו בתחושותיהם ובתחושת הביטחון שנפגעה. לצערנו, האירוע משך גם פעילים פרו-פלסטינים שהפגינו מחוץ לכנס. להערכתי, כ-30% מרוכשי הדירות שלנו  הם תושבי חוץ במתעניינים בפרויקטים ולכן אנחנו לוקחים בחשבון גם את הקהילות היהודיות בחו"ל, כחלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה השיווקית שלנו".

למרות המפגינים והאוירה המתוחה, לכנס בפריז שנערך היום הגיעו מספר רב יותר של מתעניינים מבשנה שעברה. אורית גבאי סמנכ"לית השיווק של קבוצת גבאי אומרת: "עד כה, כ- 90% מבאי הכנס התעניינו דווקא בערי המרכז כשהמובילות בהן הן תל אביב ורמת השרון. לדבריהם, המטרה המרכזית היא לעשות עלייה בחמש השנים הקרובות וחלקם גם ביקשו לבחון קניה למטרות השקעה. עד רגע זה, קיימנו עשר פגישות והיום עוד לא נגמר. אנחנו רואים איך המצב החברתי בעולם מחזק את המגמה שיהודים מהתפוצות מתעניינים בנכסים בישראל".

ותארי, שארגן את הכנסים בקנדה ובניו יורק, מספר שההפגנות הפרו-פלסטיניות, במקום לשבש דווקא יצרו התעניינות גוברת בקרב יהודים: "הייתה הצלחה מטורפת בירידים הללו, הצלחה שלא הייתה כמותה בשנים האחרונות, ומרגישים באוויר שמשהו קורה. 35 חברות נדל"ן ישראליות עם למעלה מ- 100 פרויקטים ברחבי ישראל, סוכני שיווק, עורכי דין ויועצי משכנתאות יצאו איתנו למסע ירידים לשיווק נדל"ן ישראלי בקנדה ובניו יורק - ירידים שהוכתרו כולם כהצלחה מסחררת".

ותארי מספר כי ליריד במונטריאול הגיעו מאות מחברי הקהילה היהודית שבקשו לרכוש נכס בישראל. "משם המשכנו ליריד בטורונטו אליו ישראלים ויהודים רבים הגיעו וגילו עניין בפרויקטים שהוצגו בפניהם. הירידים נערכו בצילן של הפגנות פרו-פלסטיניות סוערות במיוחד אשר מחו על קיומם של הירידים וצווחו על כך שבאנו למכור דירות וקרקעות ב'ישראל הכבושה', זאת אל מול הפגנות של רבים מתומכי ישראל. את הירידים אבטחו מאות שוטרים, פרשים, מסוקים וסמויים רבים. גם לניו ג'רזי הגיעו מאות מחברי הקהילה שגילו עניין ברכישת נדל"ן ישראלי וגם שם ניצבו אל מול מבקרי היריד מאות מפגינים פרו-פלסטינים שנחסמו על ידי שוטרים ומאבטחים רבים.

ותארי מספר כי אחד האירועים נאלץ להידחות, לאחר שראשי הקהילה ביקשו שלא לקיים את האירוע מחשש לפגיעה ביטחונית עקב התראות קונקרטיות שהגיעו למשטרת ניו יורק. "ביטולו של המפגש, גרם לתסיסה רבתי בקרב הקהילה, שם זעמו על כך שראשי הקהילה נכנעו לאיומיהם של הפרו- פלסטינים שמעתה ואילך יפנימו שבאיומים על הקהילה היהודית, יקבלו כל דרישה אשר יחפצו בה. ועל כן, לאחר שיחות רבות עם רבים מחברי הקהילה שכעסו, הבטחנו כי בקרוב נשוב עם נציגי הנדל"ן הישראלי ונקיים אצלם ברוב עוז והדר את המפגש שבוטל". 

התמונות והסרטונים התפרסמו לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. כל מי שצילם ומעוניין ששמו יצויין יכול לפנות ל-desk@nadlancenter.co.il


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:כנס נדל"ןפלסטיניםBDS
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...