ב-600 מיליון שקל: גב-ים תרכוש אנרגיה ירוקה מתאגיד צרפתי בהסכם ל-7 שנים

על פי ההסכם של גב-עם עם EDF ישראל, חברה בת של EDF Renouvelables הצרפתית, כלל נכסי גב-ים צפויים לעבור לשימוש באנרגיה מתחדשת עד סוף שנת 2025. רכישת החשמל מ-EDF תפחית משמעותית את פליטות גזי החממה, ותספק חשמל ירוק לכלל נכסי החברה ברחבי הארץ, הקיימים וגם אלו אשר בייזום

שיתוף הכתבה
אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב ים (אלדד רפאלי)אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב ים (אלדד רפאלי)

חברת גב-ים לקרקעות בע"מ חתמה על הסכם לרכישת חשמל מאנרגיה מתחדשת ו"תעודות ירוקות" לתקופה של 7 שנים, עם EDF ישראל - חברת בת של התאגיד הצרפתי EDF Renouvelables, לשימוש קבוע בכל נכסיה. על פי הערכות בשוק ההון מדובר על הסכם בגובה 600 מיליון שקל. 

כלל נכסי גב-ים צפויים לעבור לשימוש באנרגיה מתחדשת עד סוף שנת 2025. רכישת החשמל מ-EDF תפחית משמעותית את פליטות גזי החממה, ותספק חשמל ירוק לכלל נכסי החברה ברחבי הארץ, הקיימים וגם אלו אשר בייזום. 

נכון להיום, לגב-ים כ-40 מערכות פוטו-וולטאיות, המייצרות חשמל ירוק על גגות הנכסים שבבעלותה. 10 מערכות נוספות נמצאות בתהליך הקמה, ובאתריה של החברה קיים פוטנציאל נוסף של עוד כ-60 מערכות שיביאו להספק מצטבר של 16 מגה וואט. המערכות פרוסות באתרים רבים ברחבי הארץ בהם פארק מתם בחיפה, פארק גב-ים נגב בבאר שבע, מפרץ חיפה, מודיעין, קיסריה, טירת הכרמל, יבנה ובאר יעקב. 

מנכ"ל גב-ים , אבי יעקובוביץ, אמר היום כי " גב-ים מצטרפת לבשורת האנרגיה המתחדשת ובוחרת לצרוך חשמל ירוק בלבד. לצד המשך פעילות הייזום הענפה של החברה, גב-ים נוקטת בצעדים לקידום ערכי הקיימות והסביבה. לאחר תהליך מכרז שערכה החברה, התקשרה החברה עם EDF ישראל, לתקופה של 7 שנים. האנרגיה המתחדשת תספק חשמל לכלל נכסי החברה ברחבי הארץ, הכוללים כיום כ-1.2 מיליון מ"ר, כמו גם לנכסים אותם יוזמת החברה כיום. מהלך זה יביא לצמצום פליטות פחמן על ידי מעבר לצריכת אנרגיה ממקורות מתחדשים".

מנכ"ל חברת Renewables Israel EDF, אילון וניש, אמר כי "אני מברך על ההסכם עם חברת גב-ים שהינה מחברות הנדל"ן הוותיקות והגדולות בישראל ומודה לראשיה על האמון בבחירה בנו לעבודה המשותפת. חברת EDF Renewables ישראל היא היצרן הגדול בישראל של חשמל ירוק וברשותה היכולת לספק את ההצעה האטרקטיבית ביותר לחברות שבכוונתן לשפר את טביעת הרגל הפחמנית שלהן לצד הקטנת עלויות התפעול האנרגטיות".

מטעם גב-ים הובילו את העסקה סמנכ"ל הנכסים, רפי אוחיון, ומשרד עורכי הדין אולגן רוב ושות'. את EDF Renewables ייצגו בעסקה משרד עורכי דין קריספין, רובינשטיין, בלכר ושות'.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אבי יעקבוביץאנרגיה ירוקהגב ים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...