בונים ומפונים: אושרה להפקדה תוספת 320 דירות במושב לימן ובנהריה

בשכונת אריאל שרון בנהריה אושרה תוכנית קרדן לתוספת 198 יחידות דיור ל-64 דירות מאושרות. 222 יחידות דיור במושב לימן המפונה מצפון לעיר יתווספו ל-454 דירות מאושרות

שיתוף הכתבה
וכנית שכונת אריאל שרון נהריה. קרדיט: משרד גורדון אדריכלים ומתכנני ערים.וכנית שכונת אריאל שרון נהריה. קרדיט: משרד גורדון אדריכלים ומתכנני ערים.

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז צפון, בראשות ערן ניצן, אישרה להפקיד בחודש האחרון שתי תוכניות בצפון הארץ: בנהריה ומושב לימן, הכוללות תוספת של 320 יחידות דיור. 

בנהריה אושרה להפקדה תוכנית קרדן ועיריית נהריה לתוספת יחידות דיור בשכונת אריאל שרון הממוקמת בצפון-מזרח העיר.  התוכנית כוללת תוספת  198 יחידות דיור ב-5 בנייני מגורים: שלושה בנייני מגורים בני 10 קומות שישלבו קומות משרדים לאורך רחוב ששת הימים, בניין בן 13 קומות ומגדל בן 21 קומות.

מדובר בתוספת למתחם שבו מאושרות כיום 64 יחידות דיור. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת 4,300 מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר. התוכנית נערכה על ידי משרד גורדון אדריכלים,

התוכנית ממוקמת בשטח פנוי בבעלות משותפת של המדינה והרשות המקומית, המצוי בסמוך לתוכניות בעלות היקפי בינוי משמעותיים לרבות משולש בן עמי ומתחם סער שאושרו לאחרונה בוועדה מחוזית. כמו כן, התוכנית נמצאת בקרבה לצירי תחבורה ראשיים ובהם כביש 89 החדש וכביש 89 הישן.

התוכנית תואמת את אופי הבינוי הקיים והמתוכנן באזור ובפרט את העלייה הנקודתית לגובה, והיא קודמה בהתאם למדיניות הוועדה המחוזית לניצול מיטבי של משאבי הקרקע, הכפלת אוכלוסיית העיר ליעד של כ-140,000 תושבים והפיכתה למרכז עירוני תוסס עבור כל תושבי הצפון. 

כחלק ממדיניות מינהל התכנון , הוחלט להפחית את תקן החנייה במגרש הן ליחידות הדיור והן לשטחי התעסוקה והמסחר. 

מ"מ יו"ר הועדה המחוזית צפון, ערן ניצן: הוועדה המחוזית פועלת ביחד עם העיר נהריה להעצים ולהגדיל את היצע הדיור בעיר תוך יצירת מתחמי מגורים מעורבי שימושים ומענה מלא לכלל צורכי הציבור. הפקדתה של תוכנית המייצרת מאות יחידות דיור בנהריה בעת הזו נובעת בין היתר מהחשיבות הרבה שמעניקה הוועדה המחוזית לקידומה של נהריה והנחת התשתית הנדרשת לצמיחתה ושגשוגה".

מתכננת מחוז צפון במינהל התכנון, דקלה עדי פרץ: "מדובר בתוכנית חשובה לעיר שמאפשרת לייעל את השימוש בקרקע ולהציע תכנון עירוני ואיכותי, הכולל קישוריות אל השטחים הפתוחים ומבני הציבור הסמוכים, בהתאמה לתוכנית הכוללנית ולמסמך האסטרטגי שאומץ על ידי הועדה המחוזית לעיר נהריה". 

בתוך כך, החליטה הוועדה להרחיב את מושב לימן, הממוקם בגליל מערבי בתחום מועצה אזורית מטה אשר, צפונית לנהריה ובמרחק של כ-3 קילומטר בלבד מגבול הצפון עם לבנון. 

התוכנית שהוגשה על ידי האגודה החקלאית שיתופית של מושב לימן ותוכננה על ידי האדריכל רודי ברגר, כוללת תוספת של 222 יחידות דיור במושב: 124 יחידות דיור בנחלות, 69 יחידות דיור רגילות במגרשי הרחבה ו-29 יחידות דיור בגדלים משתנים מ-40 מ"ר ועד 80 מ"ר בבנייה מרוכזת במרכז הישוב כמענה למגוון אוכלוסייה במושב.

 מדובר בתוספת ל-454 יחידות דיור מאושרות ב-124 נחלות ובמגרשי הרחבה כולל יחידות דיור קטנות המאפשרות קיום רב דוריות בנחלה. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מוסיפה 1,408 מ"ר לתעסוקה וכ-200 מ"ר למסחר.

התוכנית נערכה על בסיס ראייה כוללת של פיתוח המושב, חיזוקו וביסוסו החברתי, החקלאי והכלכלי. ההרחבה מתוכננת 'על שטחי ב' החקלאים, תוך התחשבות מרבית בשטחים חקלאים ובערכי טבע. רובה מוצעת ממערב למושב. 

מ"מ יו"ר הוועדה המחוזית צפון, ערן ניצן: "דווקא בימים קשים אלו על רקע פינוי של מושב לימן בשל המצב הבטחוני, היתה זו זכות לקדם דיון להפקדה של תוכנית הפיתוח של המושב הכוללת את הרחבתו והסדרתו לקראת עתיד של התפתחות וצמיחה".

מתכננת מחוז צפון במינהל התכנון, דקלה עדי פרץ: "התוכנית היא דוגמה לתוכניות רבות במרחב הכפרי אותן מקדמת הועדה המחוזית צפון בשיתוף פעולה עם המועצות האזוריות, תוך התמודדות עם סוגיות רבות הקשורות בהרחבת הישובים הכפריים המוקפים בשטחים חקלאיים ובשטחים רגישים והפעלת שיקול דעת בין חשיבות חיזוק וצמיחת הישובים הכפריים, ובמיוחד במיקומו של הישוב בקרבה לגבול, אל מול השמירה על השטחים הפתוחים והחקלאות, וכן קידום תכנון המשלב את ההרחבות החדשות עם הישוב הקיים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נהריההוועדה המחוזית צפוןקרדןמושב לימן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...