שיגעון הקנאביס: אולמרט מצטרף ל-Univo; שכרו: 10,000 ד' בחודש

ראש הממשלה לשעבר אף ישקיע בחברה, שעידו חג'ג' הוא אחד ממשקיעיה המובילים, ויזכה לאופציות על מניותיה • אולמרט: "התחום עובר בשנים האחרונות מהפכה של ממש"

שיתוף הכתבה

הנהירה אל עולם הקנאביס הרפואי נמשכת: היום (ד') הודיעה חברת יו ניבו (Univo) על הצטרפותו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, לחברה, כמשקיע וכיועץ מקצועי. בין הגורמים למהלך: עידו חג'ג', בעלי קבוצת חג'ג' ומהמשקיעים בחברה. על פי הדיווחים, סוכם כי אולמרט ישקיע כמה מיליוני שקלים בחברה, יזכה לאופציה על 3.7% ממניותיה ויקבל על עבודתו כיועץ כ-10,000 דולר, בגין 40 שעות עבודה חודשיות.

מהלך זה מצטרף לשורה של מהלכים המעידים על האמון הגדול של המשקיעים בתחום המתפתח. חג'ג', לדוגמה, הצטרף כמשקיע בחברה כבר בתחילת פברואר, כשהוביל קבוצת משקיעים לגייס שישה מיליון שקל להשקעה ביו ניבו; בעלי קנדה ישראל, ברק רוזן, הוביל השקעה של עשרות מיליוני שקלים בחברה אחרת מעולם הקנאביס, קנביט; אהוד ברק, עוד ראש ממשלה לשעבר, מונה כבר ב-2018 ליו"ר אינטרקיור, חברה בעלת רישיון לפעול בתחום; שחקן הכדורגל גילי ורמוט הקים חווה לגידול קנאביס רפואי וחתם על הסכם אספקה, בין היתר, עם חברת יוניבו – וזוהי רק רשימה חלקית.

חברת Univo עצמה היא אחת החברות היחידות בישראל המחזיקה בכל הרישיונות בשרשרת הערך על פי ההסדרה החדשה לגידול, ייצור ופיתוח מוצרי קנאביס לשימוש רפואי. היא הוקמה על ידי גולן ביטון, לצד צוות של כימאים, מהנדסים, ביוכימאים וחוקרי קנאביס, וביניהם ד"ר שאול מוכתר – סגן מנהל בית החולים תל השומר, ומי שכיהן במשך 15 שנים כסמנכ"לֹ בחברת "טבע יפן".

לאחרונה רשמה החברה כמה מהלכים חשובים, לצד צירופו של אולמרט לשורותיה: היא קיבלה רישיונות אבטחה מהיק"ר למפעל החברה באשקלון, שהקמתו הסתיימה בימים אלה, ולחברת השיווק וההפצה שלה; היא רכשה 74% מחוות עמית לגידול קנאביס; וחתמה על הסכם שיתוף פעולה ונבחרה להיות היצרנית הבלעדית לפורמולציות עבור משאף רפואי מבוסס קנאביס של חברת ויואלה מבית סאנרה.

מהחברה נמסר כי "הצטרפותו של אהוד אולמרט הינה התפתחות טבעית, לאור ניסיונו העשיר בתחום הבריאות. כיום מכהן אולמרט כיו"ר מועצה ציבורית לאורח חיים בריא, וכן עומד בראש קבוצת השקעות המשקיעה בחברות רפואיות מובילות בארץ. בין התפקידים הראשונים שמילא אולמרט בממשלה היה שר הבריאות, שם הוביל רפורמות משמעותיות. אולמרט יתרום מניסיונו לחברה, יקדם את התפתחות העסקית של החברה בארץ ובעולם, ילווה את החברה בכנסים ובגיוס משקיעים אסטרטגיים נוספים".  

מטעמו של אולמרט נמסר: "תחום הקנאביס הרפואי עובר בשנים האחרונות מהפכה של ממש, המלוּוה בתהליכי מחקר מואצים וברגולציה, וזאת במטרה להקל על סבלם של חולים במחלות קשות. ישראל צועדת יחד עם האומות המתקדמות בעולם בהקשר זה ומתפתחת כאן, סביב הקנאביס הרפואי, תעשייה ראויה שיש לה פוטנציאל להעמיד את ישראל בחזית המחקר והפיתוח של תרופות מבוססות קנאביס.
הבחירה ביוניבו נשענה על יכולותיה של החברה לעצמאות מוחלטת בתחום הגידול, הייצור וההפצה, הצוות המיומן והמחויב, ועמידתה בכל תנאי הרגולציה המחמירה".

עידו חג'ג': "אני מברך וגאה על שיתוף הפעולה עם אהוד אולמרט - מנהיג אמיתי, אדם מוכשר ורב זכויות. אין ספק שיכולותיו, כישוריו וקשריו הבינלאומיים יתרמו רבות למימוש ולהגשמת חזונה של החברה, להפוך לאחת מהחברות המובילות בעולם בתחום הקנאביס הרפואי. מדובר בחיזוק משמעותי שיישא פירות לטובת כלל הציבור ובמיוחד בשיפור חייהם של חולים רבים בישראל וברחבי העולם".

גולן ביטון, מנכ"ל ומייסד יוניבו: "אנחנו גאים להשלים היום את מינויו של אהוד אולמרט לתפקיד יועץ בחברה באופן בלעדי. אולמרט נותן אמונה שלמה בחזון החברה ובשרשרת הייצור והאספקה שאנחנו בונים, ובחר בנו מבין חברות הקנאביס הרפואיות המובילות בארץ. אין לי ספק שהודות לקשריו העסקיים ולניסיונו הרב בעולם הבריאות, מדובר בחיזוק משמעותי שיבוא לידי ביטוי כבר בעתיד הקרוב של יו ניבו".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת חג'ג'ברק רוזןעידו חג'ג'קנדה ישראלקנאביסגילי ורמוטיו ניבואהוד אולמרטגולן ביטון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...