תוכנית מתחם הצעירים של פרשקובסקי בראשל"צ אושרה להפקדה: למעלה מ-1,000 יח"ד להשכרה ב-3 מגדלים

הוועדה המחוזית אישרה אתמול (ב') להפקדה את התוכנית, הכוללת גם 250 יחידות מלונאיות ושטחי מסחר וציבור. הדירות ייבנו במגדלים של עד 35 קומות, 700 מהדירות ייבנו בשטח של 55 מ"ר ומטה, ו-25% מהן יושכרו במחיר מופחת

שיתוף הכתבה
יו"ר הוועדה המחוזית מיכה גדרון על רקע הדמיית המתחם (משה צור אדריכלים, משרד עו"ד מיכה גדרון)יו"ר הוועדה המחוזית מיכה גדרון על רקע הדמיית המתחם (משה צור אדריכלים, משרד עו"ד מיכה גדרון)

הוועדה המחוזית מרכז בראשות עו"ד מיכה גדרון החליטה אתמול (ב') להפקיד את תוכנית "מתחם הצעירים", אשר צפויה לשלב דירות קטנות המיועדות להשכרה לטווח ארוך יחד עם מלונאות ומבני ציבור במתחם האלף שבמערב ראשון לציון. התוכנית כוללת הקמת 1,050 יחידות דיור בתמהיל מגוון בהשכרה לטווח ארוך, 250 חדרי מלון, 43,500 מ״ר עבור מבני ציבור ושטחי מסחר.

את התוכנית, המתפרסת על פני כ-27 דונם הגישה חברת פרשקובסקי , והיא ממוקמת בחלקו הצפון מזרחי של מתחם האלף שבקרבת מחלף משה דיין ובמרחק הליכה מתחנת הרכבת הקיימת ומקווי הרכבת הקלה המתוכננים. יחידות הדיור להשכרה לטווח ארוך צפויות להיבנות בשלושה מגדלי מגורים: שני מגדלים של עד 29 קומות שישלבו מסחר ומבני ציבור בקומות הקרקע, ומגדל נוסף של עד 35 קומות. התוכנית נערכה על ידי משרד גלור תכנון ואדריכלות בע"מ בשיתוף עם משרד משה צור אדריכלים ובניהול אילן שם טוב.

רוב יחידות הדיור בתוכנית קטנות וזעירות, ואלה צפויות לספק מענה בעיקר לאוכלוסייה צעירה ולעובדי מתחם האלף שרוב הבנייה בו בייעוד תעסוקה, אשר מעוניינים להתגורר בסמוך למקום עבודתם. 25% מהדירות יושכרו במחיר מופחת בהתאם לחוק. יחידות הדיור יושכרו לתקופה של 20 שנה לפחות ויהיו בבעלות אחודה בתקופה זו.

כך, על פי הוראות התוכנית מספר הדירות ששטחן עד 38 מ"ר לא יפחת מ-350, מספר הדירות ששטחן עד 55 מ"ר לא יפחת מ-350, מספר הדירות ששטחן כ-62 מ"ר לא יפחת מ-250 ומס' הדירות ששטחן כ-96 מ"ר לא יעלה על  100. בסך הכל עומד שטחה הממוצע של דירה על 55 מ"ר, כשלכך ניתן יהיה להוסיף 12 מ"ר מרפסת. בכל קומה ייבנה ממ"ק (מרחב מוגן קומתי) על מנת לענות על הוראות המיגון של פיקוד העורף.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מקצה שטח לטובת הקמת מבני ציבור עירוניים, וכן שטח שיוקצה לטובת הקמת מבנה מלונאות של עד 10 קומות ובו 250 חדרים שישרת את באי אזור התעסוקה. 

יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, עו"ד מיכה גדרון: "מדובר בפרויקט ייחודי במתחם ה-1,000 בראשון לציון בקרבה לצירי מתע"ן הנותן מענה לדיור להשכרה לטווח ארוך ויאפשר מגורי צעירים בקרבה למקום העבודה מצד אחד והשתלבות במרקם שכונת המגורים הסמוכה מהצד השני".

מתכננת מחוז מרכז במינהל התכנון, טלילה הראל: "מדובר בתוכנית ייחודית לתוספת של מעל 1,000 יחידות דיור להשכרה לפי התוספת השישית לחוק והמציעה דיור בר השגה לצד עירוב שימושים הכולל מלונאות, מסחר ושטחי ציבור משמעותיים לרווחת תושבי השכונה. עירוב השימושים יבטיח מתן מענה לצרכי המלונאות של מתחם התעסוקה ביחד עם פיתוח צרכי ציבור עירוניים משמעותיים ותוספת יחידות דיור קטנות להשכרה בעיר".

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: "היום אנחנו מתקדמים צעד נוסף למימוש החזון שלנו: להשאיר את הצעירות והצעירים בראשון לציון. העירייה מעודדת ומקדמת פרוייקטים רבים למען צעירים ותכנית זו במתחם ה-1000, היא אחת מהן ותכלול 1,050 יח"ד להשכרה ארוכת טווח – מה שיסייע לצעירים למצוא דיור הולם. יוקר מחיה הוא לא רק סיסמה אלא התמודדות יומיומית של רוב אזרחי ישראל, והעירייה תמשיך לנסות לספק לצעירים תושבי העיר פתרונות דיור מוזלים ממחירי השוק, מבלי לוותר על איכות הבנייה".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:פרשקובסקיראשון לציוןהוועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז מרכז
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...