משרד השיכון חידש את ההסכם עם עמידר. פעילים חברתיים מבקרים: "חברה כושלת"

משרד הבינוי והשיכון הודיע אתמול (ד') כי חתם על הסכם מסגרת חדש מול חברת עמידר לניהול ותחזוקת הדיור הציבורי, בהיקף של 6.2 מיליארד שקל ל-7 שנים. "ההסכם מבטא את האמון שמביעה המדינה בשינוי החיובי בחברת עמידר החדשה". ארגון פורום הדיור הציבורי: "לא ברור מדוע חודש ההסכם, שוקלים לעתור לבג"ץ"

שיתוף הכתבה
טקס החתימה (יוסי זמיר)טקס החתימה (יוסי זמיר)

משרד הבינוי והשיכון הודיע אתמול (ד') כי חתם על הסכם מסגרת חדש מול חברת עמידר לניהול ותחזוקת הדיור הציבורי בהיקף של 6.2 מיליארד שקל ל-7 שנים. ממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי ההסכם "מבטא את האמון שמביעה המדינה בשינוי החיובי בחברת עמידר החדשה".

ההסכם כולל בין היתר מתן שירותי שכירות ארוכת טווח חדשים על ידי עמידר, לפיהם החברה תשכור דירות בשוק החופשי ותשכיר אותן לזכאים לסיוע בדיור מהמדינה. עמידר תבצע את השכרת הדירות לזכאי הדיור הציבורי, תהיה אחראית על ניהול מלאי הדירות, ביצוע שיפוצים והליכי אחזקה, קידום פרויקטים של התחדשות עירונית ופרויקטים בתחום הדיור להשכרה לזכאים מטעם המדינה.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר עוד כי ההסכם כולל גם את עדכון זמני הטיפול בליקויים בדירות, קיצור זמני המתנה בסניפים ובמוקד הטלפוני, מתן שירות במגוון שפות, הגדרת מדדי שביעות הרצון של הדיירים, ושימת דגש על שיפור יכולות הפיקוח והבקרה של המשרד על עמידר. כמו כן, תחזוקת דירות הדיור הציבורי תשודרג באמצעות כניסה מואצת לפרויקטים של התחדשות עירונית , שיפור תהליך רכש דירות חדשות, הרחבת התחזוקה המונעת ותקצוב נוסף לתחזוקת שבר.

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, אמר אתמול כי "אחת מהמטרות הראשונות שהצבתי, הייתה לדאוג לזכאים אלו ולתת להם את השירות הטוב ביותר. אני שמח שהיום התקדמנו צעד נוסף אל עבר מימוש מטרה זאת. ההסכם המשמעותי שנחתם היום עם עמידר, מגיע לאחר עבודה מאומצת ושיתוף פעולה הדוק עם גורמי המקצוע במשרד האוצר שכמונו מאמינים כי יש חשיבות להקצאת משאבים לנושא חשוב זה. זהו הישג חשוב עבור דיירי הדיור הציבורי שמחזק את המחויבות שלנו לאוכלוסייה זאת".

 

"למה חידשו חוזה עם חברה בעלת בעיות תפקוד?"

עם זאת, בשטח ההסכם מתקבל בספקנות רבה. דני גיגי מנכ"ל "פורום הדיור הציבורי" העוסק בסיוע לדיירי דיור ציבורי אמר היום כי הגדלת המסגרת התקציבית היא פיקטיבית, והוסיף כי ייתכן שהפורום יבחר להגיש בהמשך בג"ץ נגד ההסכם. "זה לא תקציב חדש, זו מסגרת תקציבית שאלו פחות או יותר הסכומים שלה. אבל למה בכלל חידשו את החוזה עם החברה? למה לא יושבים עם הציבור לקבל פידבק על התפקוד של החברה, כשברור להם שיש לה בעיות תפקוד? היו הרי 5 דוחות של מבקר המדינה על חברת עמידר רק בעשור האחרון, על זה שהדירות הרוסות, על זה שהם לא מטפלים במה שצריך, שההתנהלות שלהם לקויה. במקום זה חותמים איתם על הסכם מאחורי הקלעים.

"אנחנו כרגע מתנהלים איתם בבית המשפט על כך שהם ממנים יועצים משפטיים בלי ועדה בניגוד לחוק כבר שנים ארוכות, שפועלים באגרסיביות, תובעים את הדיירים ומייצרים להם חובות. יכול להיות שהבג"ץ הבא שלנו יהיה בנושא ההסכם מולם".

עוד לדברי גיגי, "במשרד השיכון טוענים שההסכם החדש כולל הגדלת פיקוח, אבל זה לא מה שצריך, צריך לאפשר לחברות אחרות להיכנס לשוק הזה. 'עמיגור' למשל שהיא חברה מצוינת, למה היא לא מקבלת את זה למשל. ההסכם הזה גם לא כולל רכישת דירות חדשות, וכיום חסרות עשרות אלפי דירות בדיור הציבורי בישראל, רק כדי להגיע לקו התחתון. היום יש פחות מ-2% דיור ציבורי בישראל, כשהממוצע באירופה עומד על 12%. אנחנו במצב אקוטי, אנשים נזרקים לרחוב. הם לא מצליחים לרכוש דירות, והם מודים בזה, זו חברה כושלת".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןעמידרעמידר החדשהיצחק גולדקנופףדני גיגיפורום הדיור הציבורי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...