העוררים הסדרתיים ישלמו: ועדת הערר הוציאה לדרך פרויקט בן 453 יח"ד של פרשקובסקי בחיפה

פרויקט בן 5 מבנים ו-20 קומות במורדות המערביים של הכרמל צפוי לצאת לדרך לאחר שערר שהוגש נגד הקמת הפרויקט נדחה. לגבי העוררים, בעלי חלקה הממוקמת מאות מטרים מהמתחם, נקבע כי ניצלו לרעה את הליכי התכנון והבנייה לשם עיכוב הפרויקט תוך גרימת נזק ליזם ולעשרות משפחות, ואלה ישלמו 25 אלף שקל הוצאות

שיתוף הכתבה
פרשקובסקי במורדות לינקולן חיפה (סנאפשוט כהן)פרשקובסקי במורדות לינקולן חיפה (סנאפשוט כהן)

ועדת הערר המחוזית של מחוז חיפה, בראשות עו"ד הדר מנצורי דוד, דחתה ביום ג' ערר על החלטת הוועדה המקומית לתכנון ובניה חיפה, לאשר את בקשתה של חברת הנדל"ן פרשקובסקי להקמת פרויקט " מחיר למשתכן " בן  453 דירות במורדות המערביים של רכס הכרמל (בין דרך פלדמן וכביש 11). מדובר ב-5 מבני מגורים בני 20 קומות מעל חניון מקורה בשילוב מבנים בני 3 קומות.

בהחלטה שעליה הוגש הערר, אישרה הוועדה המקומית שתי הקלות, בהן תוספת של 75 דירות ל-378 הדירות שהותרו מלכתחילה, ושינוי במיקום גן הילדים. העוררים הם בעלי זכויות בחלקה הנמצאת מצפון-מזרח למתחם אך לא בסמוך לו, אלא מאות מטרים ממנו.

בהחלטתה, ציינה ועדת הערר כי העוררים מנהלים הליכים רבים בנוגע לפיתוח ותכנון באזור מורדת הכרמל המערביים, וכי הערר אינו מעלה טענות אמיתיות, תכנוניות או אחרות נגד הבקשה להיתר אלא סביב רצונם של העוררים להביא לפיתוח המקרקעין שבבעלותם. "בענייננו מדובר בדירות המיועדות לזוכי תוכנית ' מחיר למשתכן '. דומה שאין צורך להרחיב בנוגע לנזק הרב שנגרם למשפחות אלה, אשר ממתינות מספר שנים לבנייתן של הדירות".

על המקרקעין חלה תוכנית המאפשרת לבנות 750 יחידות דיור שאושרה ב-2015. בתוכנית המופקדת  תוכננו למעלה מ-3,000 יח"ד על 840 דונם בשלושה מתחמים, מורדות לינקולן ותל אהרון, ממזרח לכביש פרויד, ומתחם נוסף מדרום מערב לכביש. לאחר שמיעת ההתנגדויות הוחלט לפצל את התוכנית ואושרה התוכנית מדרום מערב לכביש, והוועדה המחוזית דחתה את התוכנית למתחם לינקולן ותל אהרון, שם נמצאת חלקת העוררים. בתוכנית המתאר סומנו שטחי התוכנית שלא אושרה כתוכנית לחלוקה ואיחוד מחדש בייעוד של 405 אלף מ"ר למגורים ועד 2,500 מ"ר למסחר. 

ב-2023 נכנסה לתוקפה התוכנית של פרשקובסקי שכללה שינויים מהתוכנית המקורית, בנוגע לאיחוד המגרשים, מספר המבנים, גובה הבנייה וקווי הבניין וקבעה כתנאי לתוספת יחידות הדיור גן ילדים. הוועדה המקומית וועדת ערר בהרכב אחר דחו את התנגדות העוררים לתוכנית, בנימוק שמדובר בשינוים מינוריים שלא מזיקים למקרקעי העוררים. גם בית המשפט המחוזי דחה את הטענות, שהמרכזית בהן הייתה שאישור התוכנית יפחית את מספר יחידות הדיור האפשריות בחלקתם. גם בתוכניות אחרות באזור העלו העוררים טענות דומות שנדחו פעם אחר פעם.

אף בבקשה להיתר שוב חזרו על אותן טענות על פגיעה בתכנון עתידי במתחם לינקולן-תל אהרון, מספר היחידות האפשריות שיוכלו לקבל ופגיעה בנוף - טענות שכבר נדחו בהליכים קודמים. על פי ועדת הערר רק מקצת מהטענות נוגעות להקלה, וגם בהן לא מצאה ועדת הערר ממש וקבעה כי ההקלה אינה נוגעת לחלקת העוררים.

ועדת הערר קבעה כי העוררים עושים שימוש לרעה בהליכי התכנון והבנייה, גורמים לעיכוב במימוש הזכויות ונזק לכל המעורבים. הוועדה הזכירה את הנזק שייגרם לזוכי מחיר למשתכן שמחכים שנים רבות לדירות. ועדת הערר קבעה כי על העוררים לשלם למשיבים 25 אלף שקל כולל מע"מ, 9,000 שקל לעירייה, 12 אלף שקל לפרשקובסקי והיתרה לזוכים. את העירייה ייצגה עו"ד קרן גולדשמידט, את פרשקובסקי עו"ד גלעד אריאלי ואת הזוכים עו"ד ליאור לוי.

יו"ר פרשקובסקי , יוסי פרשקובסקי, אמר בעקבות ההחלטה כי זהו "עוד צעד חשוב בהוצאת הפרויקט הזה לדרך".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחיר למשתכןפרשקובסקיחיפההכרמלוערת הערר חיפה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...