טיפה בים: 125 עובדי בנייה מסרי לנקה נחתו הבוקר בנתב"ג

העובדים הגיעו לארץ במסגרת ההסכם הבילטרלי בין המדינות, אך הענף עדיין סובל ממחסור חמור בכח אדם - והפתרונות של המדינה עד כה לא מספקים. מנכ"ל רשות האוכלוסין: "ממשיכים לפעול מול מדינות נוספות לבחינת היתכנות של הבאת עובדים"

שיתוף הכתבה
העובדים מסרי לנקה בנתב"ג (רשות האוכלוסין וההגירה) העובדים מסרי לנקה בנתב"ג (רשות האוכלוסין וההגירה)

125 עובדים מסרי לנקה, שמיועדים לענף הבנייה, נחתו הבוקר (יום א') בנמל התעופה בן גוריון, במסגרת ההסכם הבילטרלי בין  המדינות. מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר כי העובדים שהגיעו יחזקו את הענף, וכי האגף הבילטרלי ברשות פועל מול מגוון מדינות במטרה לאפשר הגעה מהירה של אלפי עובדים. יש לציין כי ענף הבנייה סובל ממחסור חמור של עשרות אלפי עובדים, משבר שכמובן החריף מאוד מתחילת המלחמה, גם בשל ההגבלות על הכניסה של פועלים פלסטינים ועזיבה של פועלים זרים. 

לפני חודש הגיעו 350 עובדים מסרי לנקה לארץ לעבוד בענף הבנייה, מתוכם יעבדו עשרות בפרויקטים בדרום של קבלנים קטנים, שלא עובדים מאז תחילת המלחמה. את המהלך הוביל ארגון הקבלנים בנגב, בעקבות המלחמה ואיסור הכניסה לארץ של עובדים פלסטינים. 

לפני כשלושה שבועות רשות האוכלוסין וההגירה דיוווחה כי מתחילת 2023 נחתו בישראל 8,768 עובדים זרים מרחבי העולם, המועסקים בענפים השונים, מתוכם כ-3,600 בענף הבנייה. לענף הבנייה הגיעו 3,644 עובדים זרים, שיותר ממחציתם הם אזרחים סינים. זה גם הענף שאליו הגיע המספר הגבוה ביותר של עובדים זרים מתחילת השנה. 

מנכ״ל רשות האוכלוסין וההגירה, אייל סיסו בירך הבוקר את העובדים שהגיעו: ״עבודה סביב השעון נושאת פרי ואני שמח לברך גם הבוקר נחיתה של עובדים נוספים. אנו ממשיכים לפעול מול מדינות נוספות לבחינת היתכנות של הבאת עובדים בענפים השונים״.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:פועלי בנייןרשות האוכלוסין וההגירהעובדים זריםפועלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...