מבצע של רשות המסים בקרב קבלני שיפוצים חשף העלמות מע"מ בהיקף של יותר מ-700 מיליון שקל

רשות המסים ערכה מבצע מע"מ נרחב כחלק מהמאבק בהון השחור ובסרבני המס, במסגרתו טופלו כ-2,200 עוסקים שצברו חובות למע"מ. נגבו מעל 196 מיליון שקל ועוקלו 25 רכבים

שיתוף הכתבה
אילוסטרציה (שאטרסטוק)אילוסטרציה (שאטרסטוק)

קבלני שיפוצים העלימו מע"מ (מס ערך מוסף) בהיקף של מעל 700 מיליון שקל. כך עולה ממבצע מע"מ נרחב, שערכה רשות המיסים כחלק מהגברת הפעילות הגבייתית והעצמת ההרתעה במאבק בהון השחור ובסרבני המס. המבצע נערך על ידי כל משרדי המע"מ הפזורים ברחבי הארץ בשיתוף היחידה הארצית לאכיפת הגבייה, יחידות ניהול הספרים ומשטרת ישראל, ובמסגרתו טופלו כ-2,204 עוסקים שצברו חובות למע"מ, נגבו מעל 196 מיליון שקל, ועוקלו 25 רכבים.

בהודעה שפרסמה היום (ב') בנושא פרטה מספר דוגמאות בולטות של העלמות. כך למשל, בביקורת שנערכה אצל עוסקת בתחום הבנייה והשיפוצים בפתח תקווה, נמצא כי בעלה, המנהל בפועל בעסק, לא דווח על עסקאות בסכום של כ-3 מיליון שקל, וכך לא שילם מע"מ בהיקף של מעל חצי מיליון שקל. לטענת העוסקת, העסקאות לא דווחו בשל עומס עבודה וחוסר ריכוז של בעלה. בעקבות ממצאי הביקורת התיק הועבר להמשך טיפול במישור האזרחי והוצאת שומה וכן להמשך טיפול במישור הפלילי.

במהלך ביקורת שנערכה לקבלן שיפוצים באזור גוש דן, נמצא גם כן כי הוא לא מדווח על כלל עסקאותיו. ממצאי הביקורת העלו, כי בדרך זו העלים הקבלן מע"מ בסכום מצטבר של כ-243,000 שקלים. בעקבות הביקורת הוצאה לקבלן שומה.

מרשות המסים נמסר כי תמשיך בפעולות האכיפה כנגד חייבי המס בכל רחבי הארץ ובכלל זה פעולות חקירה, ביקורות בבתי עסק ועוד, וזאת במטרה להביא לגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל המס בקרב האזרחים ואת ההרתעה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבלניםקבלני השיפוציםרשות המסיםמס
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...