קופת חולים מכבי מוכרת מרפאה בת"א לפי שווי של 11.3 מיליון שקל

הוציאה למכירה מבנה ששימש כמרפאת שיניים בתוך בניין מגורים ברחוב הס במרכז ת"א, ודורשת 23,900 שקל למ"ר • השטח מיועד בעיקר למגורים, אך עלולות להיות בעיות

שיתוף הכתבה
קופת חולים מכבי ת"א קופת חולים מכבי ת"א

קופת חולים "מכבי" הוציאה למכירה מבנה בשטח 473 מ"ר בתוך בניין מגורים ברחוב הס 19 במרכז תל אביב, לפי שווי של 11.3 מיליון שקל (!) הקופה מוכרת את הנכס במכירה פומבית שתיערך במקום בעוד כחודש. המבנה שימש במשך שנים כמרפאת שיניים של הקופה, שעברה לפני כשלושה חדשים למבנה גדול יותר ברחוב מכבי 2 תל אביב.

הנכס למכירה הוא בן שתי קומות, בכניסה נפרדת, רובו בקומת הקרקע של הבניין וחלקו במרתף הנמצא ליד חצר הבניין. "מכבי" מעריכה כנראה שהנכס מיועד לדירה או דירות, ולכן ציינה הערכת שווי הכוללת מע"מ (שלא ניתן בדרך כלל לנכות בקניית דירה). לפי זה, מעריכה "מכבי" שתוכל למכור את הנכס ב-23,900 שקל למ"ר, או במחיר דומה. הנכס נמצא בסמוך לבית ביאליק ולבניין ההיסטורי של העירייה. 23,900 שקל למ"ר הוא מחיר  גבוה בהרבה  ממחירי משרדים חדשים בתל אביב. ספק אם הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תאשר שינוי יעוד למסחר או משרדים.

בדיקת " מרכז הנדל"ן " מצאה כמה בעיות בנכס למכירה. ראשית, הנכס איננו בבעלות "מכבי", אלא בחכירה לטווח ארוך מהבעלים, רשות מקרקעי ישראל . לכן, לא מדובר על מכירת בעלות, אלא זכויות חכירה לטווח ארוך - כמו  רוב הבתים  במדינה. המכירה טעונה את האישור של הרשות, העשויה לדרוש תשלום.

לפי התב"ע החלה במקום, מותר להפוך את קומת הקרקע לדירות מגורים, אך אין תב"ע  למגורים לקומת המרתף. במקרה שהיזם/הרוכש יבקש לאשר תב"ע למרתף, צפויה אולי התנגדות של 11 בעלי הדירות או חלקם המתגוררים בארבע קומות מעל לנכס האמור. הבניין הוא בן כמה עשרות שנים, במצב טוב יחסית. ככל הידוע, אין בו אישור לתמ"א 38, דבר שהיה מעלה  את שווי הנכס משמעותית.

על הקונה להביא בחשבון הוצאות שיפוץ ניכרות, מאחר שהחלוקה הפנימית של הנכס כיום היא למרפאה, כולל לובי ושורת חדרים קטנים, ולא למגורים. אם הקונה יבקש לשנות את יעוד הנכס  לעסקים, תהיה מן הסתם התנגדות של דיירים. המדובר באזור מגורים שקט שאין בו כמעט מסחר, בתי קפה או משרדים.

מרק ניב, האחראי מטעם "מכבי" על מכירת נכסים, אומר בתגובה: "מכיון שמדובר בנכס יקר, ביקשנו שתי הערכות נפרדות של שמאים. שניהם קבעו ששווי הנכס הוא פחות או יותר 11.3 מיליון שקל כולל מע"מ. האחריות לשינוי יעוד תהיה על הקונה. יש התענינות ניכרת, ואנשים באים להסתכל על הנכס".

"מכבי" מתכננת לערוך בחודש הבא התמחרות באינטרנט בין הקונים. הקופה אומרת שההתמחרות לא תהיה על פי דיני מכרזים, והיא אינה מתחייבת למכור את הנכס לבעלי ההצעה הגבוהה ביותר, או למכרו בכלל - תנאים מקובלים במכרזים מעין אלו. למעשה, סביר להניח ש"מכבי" תמכור את הנכס אם תשיג לפחות מחיר דומה להערכות השווי. לפי תוצאות ההתמחרות תקבע הקופה האם תמכור את הנכס, ולמי.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביבתב"עמכירה פומביתמרק ניב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...