מפיצוחים לנדל"ן: חממה סחר קיבלה הצעה להפוך לחברת נדל"ן ולהוציא את פעילות המזון מהבורסה

חממה סחר שבשליטת אליהו חממה דיווחה על הצעה מצד ניסים ברכה, מנכ"ל גלובוסנטר נדל"ן, להיכנס לתחום הנדל"ן כנגד הקצאת מניות לברכה וכן מכירת כל המלאי של חממה, לצד מתן אופציה לבעלי השליטה בחברה למכור את מניותיהם לברכה. על פי ההצעה תמוזג לחממה פעילות בתחום המרכזים הלוגיסטיים ונדל"ן מסחרי, בשווי של כ-80 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
(שאטרסטוק) (שאטרסטוק)

חממה סחר, בשליטת אליהו חממה - העוסקת ביבוא, מסחר ושיווק מזונות יבשים, דיווחה בסוף השבוע כי קיבלה הצעה להיכנס לתחום הנדל"ן ולהוציא את פעילות קמעונאות המזון מהבורסה. על פי הצעתו של ניסים ברכה, מייסד ומנכ"ל גלובוסנטר נדל"ן ומנכ"ל חברת הקנאביס טוגדר, תמוזג לחברה פעילות נדל"ן כנגד הקצאת מניות לברכה, יימכר כל המלאי והסחורה של חממה לצד ג', ותינתן  אופציה לבעלי השליטה בחברה למכור את מניותיהם לברכה.

על פי ההצעה תמוזג לחממה פעילות הנדל"ן של ברכה בישראל בתחום המרכזים הלוגיסטיים ונדל"ן מסחרי, בשווי שוק (בניכוי התחייבויות) של לפחות 80 מיליון שקל, וכן תימכר לחברה פעילות נדל"ן נוספת כנגד תשלום בשווי של סך  80 מיליון שקל. 

עוד על פי ההצעה, ימומש המלאי הקיים בחברה בהיקף של כ-80 מיליון שקל דרך מכירה לצד ג', אך בלא פחות מ-75 מיליון שקל, ובקופת החברה יהיה מזומן ללא התחייבויות בסך הנ"ל.  הקצאת המניות לברכה תבוצע באופן שתקנה לו שליטה בחממה, בהתאם ליחס שווי פעילות הנדל"ן שתוזרם לחברה כאמור, לעומת שווי המזומן נטו הצפוי להתקבל בקופת החברה כתוצאה ממימוש המלאי ובניכוי התחייבויות. ההצעה כוללת מנגנונים להתאמת מחיר.

תמונה ועדה מיוחדת לבחינת ההצעה

מאז נוסדה, פועלת חממה  בתחום פעילות אחד: מסחר במזון (בעיקר מזון יבש), לרבות מכירתו, הפצתו ושיווקו. פעילות החברה כוללת בעיקר ייבוא כ-45 משפחות מוצרים יבשים ורכישת מוצרים כגון, תירס יבש וגרעיני חמנייה, הגדלים בישראל ושיווקם בעיקר בישראל. לחברה כ-400 לקוחות שונים, וכ-100 ספקים הפזורים ברחבי העולם.  החברה מנוהלת על ידי תומר עזרא לאחר שאליהו חממה פרש מניהול בינואר השנה. שווי החברה נכון ליום חמישי  75.55 מיליון שקל.

אליהו חממה הוא חלק ממשפחת חממה, שבהם בעלים נוספים בתחןם קמעונאות המזון היבש ופיצוחים, בהם חזי חממה. אחים חממה ושות', בבעלות האחים חממה כולל אליהו, היא מבעלי המניות הדומיננטיים בוויתניה, אך היא חברה פרטית המופרדת מחממה סחר. לחממה סחר אין פעילות נדל"ן לפי דוחותיה השנתיים.

בהמשך להצעה, החליט דירקטוריון החברה למנות ועדת דירקטוריון מיוחדת, עצמאית ובלתי תלויה בבעלי השליטה בחברה, אשר תבחן כל סוגיה בקשר עם אפשרות לקבלת ההצעה והתקשרות.

ברכה הוא מייסד ומנכ"ל גלובוס סנטר, הפועלת בתחומי נדל"ן מסחרי, לוגיסטיקה ומלונאות. בין היתר הוביל את הקמת מתחמי גלובוס סנטר באשקלון  ובנתיבות.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:גלובוסנטרניסים ברכהחממה סחרהבורסה לניירות ערך
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...