"מגמת ירידת מחירי השכירות במרכז הארץ בעקבות ה-7 באוקטובר לקראת סיום"

כך מעריכה חברת הפינטק WeCheck המתמחה בשוק הנדל"ן במסגרת הניתוח התקופתי לשוק השכירות. מאז ה-7 באוקטובר חלה ירידה של 4.5% בממוצע בדמי השכירות בתל אביב. בירושלים חלה ההתייקרות השנתית החדה ביותר בדמי השכירות, בשיעור של כ-7%

שיתוף הכתבה
(שאטרסטוק)(שאטרסטוק)

סוף למגמת ירידת מחירי השכירות שאפיינה את שוק המגורים בשכירות של ערי מרכז הארץ – כך עולה מנתונים שפרסמה היום (ה') חברת הפינטק WeCheck המתמחה בשוק הנדל"ן. זאת כאשר לפי נתוני החברה, לראשונה מאז ה-7 לאוקטובר חלה עלייה קלה במחיר השכירות הממוצעת בתל אביב ואלו עמדו בחודש מרץ על 6,551 שקלים בממוצע לדירות של 1 עד 5 חדרים – עלייה של 0.4% לעומת נתוני פברואר. עם זאת מדובר במחיר שעדיין נמוך בכ-4.5% לעומת מחירי השכירות הממוצעים בעיר בחודש אוקטובר.

גם לאחר ירידה זו, תל אביב עדיין העיר היקרה ביותר למגורים בשכירות על פי הסקיר הכוללת את הערים הגדולות בישראל. הרצליה היא העיר השנייה היקרה ביותר בסקירה, עם דמי שכירות ממוצעים של כ-6,400 שקל לחודש ואחריה ירושלים עם 5,216 שקלים. הערים שבהן דמי השכירות הם הזולים ביותר הן באר שבע (3,000 שקלים), אשקלון (3,550) וחיפה (3,570).

ההתייקרות החודשית החדה ביותר התרחשה בחולון שם נרשמה עליה של 2% במרץ 23 לעומת פברואר, מכ-4,700 לכ-4,800 שקלים. הירידה החודשית החדה ביותר, בשיעור של 2.1%, נרשמה באשקלון, מ-3,630 שקלים ל-3,550 שקלים. ברמה השנתית, בירושלים חלה התייקרות שכר הדירה החדה ביותר, בשיעור של קרוב ל-7%, מכ-4,880 במרץ 23 ל-5,216 שקלים במרץ 24. באשקלון חלה הירידה החדה ביותר, בשיעור של 3.3%. ותל אביב מיד אחריה עם 3.1% ירידה שנתית.

ברמה הארצית, חלה בשנה החולפת ירידת מחירי שכירות בשיעור של 2.5%, ואילו בחודש החולף חלה ירידה מתונה של 0.4%.

זינוק של 22% בהיצע הדירות להשכרה בתל אביב

בחינת השינויים בהיצע הדירות המוצעות להשכרה מעלים כי ברוב הערים פחת ההיצע משמעותית ביחס לחודש שעבר, אך ברמה השנתית ברוב הערים חלה עליה. בתל אביב הוצעו 1,918 דירות להשכרה בחודש מרץ, ירידה של 15.6% לעומת פברואר, אך גם עלייה של 22% לעומת מרץ אשתקד. זאת במידה רבה בשל משבר התיירות וכניסתן של אלפי דירות איירבינ'בי לשוק השכירות הרגילה.

באופן דומה, גם בהרצליה חלה ירידה חודשית חדה של 12.4% במספר הדירות המוצעות להשכרה לרמה של 303 דירות, אך גם כאן מדובר בעלייה של 18% לעומת אשתקד, וכך גם בנתניה, עם ירידה של 12% לעומת פברואר לרמה של 610 דירות, אך עלייה של 16.6% לעומת אשתקד. לעומת זאת, בבאר שבע חלה צניחה של 17.4% במספר הדירות המוצעות להשכרה בחודש החולף ל-570 דירות, וברמה השנתית צנח היצע הדירות בשיעור חד אף יותר של 31%, ולמעשה נחתך בשליש.

ברמה הארצית הצטמק מספר הדירות המוצעות להשכרה ב-11.3% בחודש, וביחס לשנה שעברה חלה בו ירידה של 10%.

רמי רונן מנכ"ל WeCheck (יחצ)רמי רונן מנכ"ל WeCheck (יחצ)


לדברי מנכ"ל WeCheck רמי רונן, "הירידות החדות בהיצע הדירות להשכרה מתחילות להתמתן אך עדיין נותרות דו ספרתיות, כאשר הירידה במרץ עומדת על 11.3% לעומת יותר מ-18% בפברואר. גם במגמה השנתית, היצע הדירות להשכרה בישראל נמוך בכ-10% בהשוואה למרץ של השנה שעברה. למרות הירידה בממוצע הארצי, ערים במרכז דווקא נהנו מעלייה בהיצע הדירות משנה לשנה, ככל הנראה בעקבות כניסה של דירות אירוח לשוק עקב המלחמה.

"במקביל למגמות בהיצע, מחירי השכירות הגיעו לקיפאון ואך מראים סנונית ראשונה להיפוך מגמה ועליית מחירים. מחירי השכירות ירדו החודש ב-0.4% בלבד בממוצע הארצי, כאשר בחלק מהערים הגדולות אנחנו כבר רואים עליות מחירים מתונות כגון חיפה, באר שבע ותל אביב. גם בהסתכלות שנתית, מרבית הערים המרכזיות מצויות בפער של אחוזים בודדים ממחירי השכירות לפני שנה, כאשר יש ערים שאף התייקרו ב-12 החודשים האחרונים, כדוגמת חיפה, ירושלים ופתח תקווה.

"במבט קדימה, אנו צופים היפוך מגמה בשוק וחזרה לעליות מחירים. הביקוש הגדול לדירות לקראת שנה הלימודים האקדמית והתקופה הרותחת בשוק השכירות בכל קיץ צפויה לגרום להמשך הקיטון בהיצע. חשוב לזכור שהשוק מתנהל בשגרת מלחמה, אך אירועים משמעותיים כגון פתיחת מערכה לבנון או מול איראן עלולים לשנות מהיסוד את התנהגות השוק".
כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:WeCheckשוק השכירותדירות להשכרהדירות להשקעהרמי רונן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...