מפלה לרוכשים ב"מגדל הסלבס": תבעו את אשטרום ב-74 מלש"ח בגין ליקויים אך יקבלו 1.7 מלש"ח בלבד

כך נקבע בפסק ביניים בהליך הבוררות בין קבוצת אשטרום ובין קבוצת הרכישה של מגדל הגימנסיה בתל אביב, עליה נמנים גם אריאל רוטר ורותם סלע, ואסי עזר ואלברט אסקולה. בשלב הבא צפוי הבורר לפסוק בתביעה הנגדית שהגישה אשטרום נגד הרוכשים

שיתוף הכתבה
מגדל הגימנסיה (אלבטרוס)מגדל הגימנסיה (אלבטרוס)

תביעת ליקויי בניה על סך 74 מיליוני שקלים בתוספת מע"מ, שהוגשה נגד אשטרום בניה מקבוצת אשטרום על ידי בעלי הדירות במגדל הגימנסיה בתל אביב שאותו בנתה החברה כקבלן מבצע לפני מספר שנים, הסתיימה אתמול (ד') עם פסק בורר אשר חייב את החברה בתשלום צנוע בהרבה, של 1.7 מיליון שקלים בלבד. כך עולה מדיווח שפרסמה החברה הבוקר לבורסה. מדובר בפסק ביניים, כאשר בשלב הבא תידון תביעתה של החברה נגד בעלי הדירות.

מגדל הגימנסיה, הממוקם ברובע 4, בין בניין ההסתדרות ותיכון גימנסיה הרצליה, הוא אחד ממגדלי המגורים היוקרתיים בתל אביב. במגדל המתנשא ל-29 קומות תוכננו במקור 108 דירות, אך מספרן בפועל קטן יותר ונע סביב ה-90 לאור איחודים של מספר נכסים צמודים שנעשו על ידי חלק מהרוכשים. המגדל הוקם במתכונת של קבוצת רכישה שניהלו החברות אקרו נדל"ן וישראל קנדה, בקרקע ציבורית לשעבר, בבעלות עיריית תל אביב וקק"ל, שנרכשה על ידי קבוצת הרכישה בלמעלה מ-300 מיליון שקל.

בין רוכשי הדירות גם מספר ידוענים, ביניהם המנחה והשחקן אסי עזר ובן זוגו האדריכל אלברט אסקולה, וכן איש העסקים אריאל רוטר ואשתו, המנחה והשחקנית רותם סלע. בחודש ספטמבר 2023 פורסם באתרי הרכילות כי גם הזמרת אנה זק עברה להתגורר בבניין, בדירה שדמי השכירות החודשיים עבורה עומדים על 18 אלף שקלים, לא כולל דמי ניהול. אגב, לא מדובר בדמי שכירות חריגים בבניין, שעסקת השכירות היקרה ביותר שנחתמה בו עמדה על כ-58 אלף שקלים, בפברואר אשתקד.

במהלך שנת 2017 השלימה אשטרום את בנייתו של המגדל, ובאוקטובר 2019 עדכנה כי הוגשה נגדה תביעה במסגרת הליך בוררות בינה ובין הרוכשים, וכי בכוונתה להגיש תביעה שכנגד. הבוקר דיווחה החברה כי  "ביום 1 במאי 2024 ניתן במסגרת הליך הבוררות האמור פסק ביניים הדוחה את תביעות קבוצת הרוכשים ל'נזקים קולקטיביים', למעט חיוב בפיצוי בסך של 1.7 מיליון ש"ח בגין עוגמת נפש שנפסק כנזק כולל לכלל התובעים, וזאת בנוסף לתביעות נוספות של התובעים שנדחו בפסקי ביניים קודמים ו/או שהוסדרו במסגרת תיקוני בדק בסכומים שאינם מהותיים לחברה.

"עוד יצוין, כי השלב הבא בבוררות נקבע לדיון בתביעות החברה ביחס לתביעותיה של החברה כגד התובעים ובהוצאות הצדדים, אשר כולם בסכומים לא מהותיים לחברה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אשטרוםליקויי בנייהתל אביבקבוצות רכישהבוררות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...