תמורת 368 מלש"ח: אלקטרה נבחרה להקים את מערך התאורה בטרמינל החדש של שדה"ת JFK בניו יורק

חברת הבת של קבוצת אלקטרה, גילסטון, נבחרה מבין 13 חברות לשמש כקבלן משנה להקמת מערך התאורה בטרמינל 1 שנבנה בשדה התעופה. במסגרת הפרויקט גילסטון תהיה אחראית להתקנת כ-30 אלף גופי תאורה ומגוון מערכות חשמל תומכות

שיתוף הכתבה
איתמר דויטשר מנכ"ל אלקטרה, על רקע הדמיה של הפרויקט בניו יורק (The Port Authority of New York and New Jersey, טל גבעוני)איתמר דויטשר מנכ"ל אלקטרה, על רקע הדמיה של הפרויקט בניו יורק (The Port Authority of New York and New Jersey, טל גבעוני)

חברת הבת של קבוצת אלקטרה , גילסטון (51%), נבחרה לשמש כקבלן משנה להקמת מערך התאורה בטרמינל 1 החדש אשר נבנה בשדה התעופה JFK בניו יורק, תמורת 386 מיליון שקל (כ-98 מיליון דולר). כך דיווחה היום (ה') אלקטרה לבורסה.  גילסטון נבחרה מתוך 13 חברות גדולות בהליך שבדק יכולות ואיתנות פיננסית. החברה נבחרה על ידי הקבלן הראשי בפרויקט הקמת הטרמינל - חברת AECOM Tishman. 

במסגרת הפרויקט תהיה גילסטון אחראית להתקנה של כ-30 אלף גופי תאורה ומגוון מערכות חשמל תומכות. תחילת העבודה מיידית וצפויה להסתיים ברבעון ראשון של 2026, לקראת פתיחת הטרמינל החדש, שיתפרס על פני כ-230 אלף מטר מרובע והוא החלק המרכזי בפרויקט של כ-19 מיליארד דולר לשדרוג שדה התעופה JFK ניו יורק, על פי דיווח החברה.

לאחרונה עדכנה אלקטרה כי חברה בת נוספת המתמחה בעבודות מכאניות מורכבות בתחום מיזוג האוויר בארה"ב, נבחרה לבצע את העבודות המכאניות בפרויקט שבמסגרתו ייבנה אצטדיון הפוטבול של קבוצת "באפלו בילס" (Buffalo Bills) בעיר באפלו שבמדינת ניו יורק. האצטדיון החדש ייבנה בהשקעה צפויה של כ-1.7 מיליארד דולר, כאשר סך התמורה הצפויה לחברה הבת של אלקטרה בגין חלקה בפרויקט עומד על כ-218 מיליון שקל (כ-59 מיליון דולר). האצטדיון ישמש את הקבוצה הפעילה במסגרת ליגת הפוטבול האמריקאית (ה-NFL).

 הדמיה של הפרויקט בניו יורק (The Port Authority of New York and New Jersey) הדמיה של הפרויקט בניו יורק (The Port Authority of New York and New Jersey)

קבוצת אלקטרה נכנסה לפעילות בארה"ב ב-2019, אז רכשה את השליטה בחברות הלמן אלקטריק ובחברת גילסטון אלקטריקל. שתי החברות פועלות עשרות שנים באזור ניו יורק, בתחומי עבודות החשמל לגופים ציבוריים וחברות ענק. בהמשך לכך, בפברואר 2020 רכשה אלקטרה את חברת F.W. Sims, המוחזקת כיום על ידי אלקטרה ב-66.9% ופועלת בתחום עבודות מיזוג אוויר. לאלקטרה ארה"ב, המאגדת את סך פעילותה של אלקטרה בארה"ב, צבר עבודות של למעלה מ-550 מיליון דולר.

איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה : "הבחירה באלקטרה ארה"ב לביצוע עבודות ההקמה של מערך התאורה בפרויקט יוקרתי ומשמעותי כל כך כמו טרמינל 1 החדש בשדה התעופה JFK בניו יורק ממחישה את יכולותיה ומיצובה הבכיר של החברה בשוק האמריקני. זכייה זו מגיעה בהמשך לזכייה נוספת השנה של אלקטרה ארה"ב בפרויקט לביצוע העבודות המכאניות להקמת אצטדיון הפוטבול של קבוצת 'באפלו בילס' בניו יורק, ומבססת את מעמדה של אלקטרה כשחקנית משמעותית בתחומי פעילותה באזור ניו יורק. אנו נפעל להמשך הרחבת הפעילות שלנו בארה"ב בפרט ובשווקים הבינלאומיים בכלל".   


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נדל"ן בארה"באלקטרהאלקטרה נדל"ןניו יורקטרמינל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...