מגדלים ברמת אביב הוותיקה: אושרה תוכנית התחדשות של ב.ס.ר וע.ט ל-420 דירות

במסגרת התוכנית במתחם ברחובות קרני יהודה ושמעוני, ייהרסו 168 דירות בבניינים רעועים שחלקם אף מוגדרים מבנים מסוכנים, ויוקמו 7 בניינים בני 8-15 קומות. במסגרת התוכנית, מכוח תמ"א 38 להתחדשות המתחם בשלבים, הדיירים יקבלו תוספת של 25 מ"ר, מרפסת שמש, חניה ומחסן

שיתוף הכתבה
הדמיה של הפרויקט במתחם ברמת אביב (קו מתאר אדריכלים) הדמיה של הפרויקט במתחם ברמת אביב (קו מתאר אדריכלים)

הוועדה המקומית לתכנון ולבניה תל אביב, המשמשת כוועדה עצמאית, אישרה ביום רביעי האחרון למתן תוקף תוכנית התחדשות עירונית של ב.ס.ר ו-ע.ט החברה להתחדשות עירונית, לבניית 420 יחידות דיור ברמת אביב הירוקה (א'), זאת בכפוף להשלמת תנאים נקודתיים. 

מדובר בשטח המשתרע על פני 15 דונמים במתחם ברחובות קרני יהודה ושמעוני, שכולל כיום 7 בניינים, בהם 168 דירות קיימות. התוכנית מציעה 7 מבנים חדשים: בדופן המזרחית של המתחם - כלפי השכונה לאורך רחוב שמעוני - 3 מבנים בני 8 קומות, המשמרים את הטיפולוגיה וההעמדה הקיימת שלפיה החזיתות הראשיות פונות כלפי צפון/דרום; בדופן המערבית של המתחם – כלפי דרך נמיר לאורך השטחים הציבוריים הפתוחים – 4 מבנים בני 15 קומות. התכנית מאפשרת סה"כ 420 יח"ד - תוספת של 252 יח"ד למצב הקיים -  20 יח"ד מתוכן קטנות.

 

התוכנית כוללת זכויות תמ"א ומייעדת את כל המבנים להריסה אך יהיה ניתן לממש את הזכויות גם באמצעות חיזוק ותוספת. הדיירים יקבלו תוספת שטח של 25 מ"ר לשטח הדירה הקיימת, וכן מרפסת שמש, חניה, מחסן, מימון של קרן תחזוקה ועוד.

מדובר למעשה בתוכנית מכוח תמ"א 38 להתחדשות המתחם בשלבים כאשר מכוח התוכנית מפצלים כאמור את כל המתחם שרשום היום כחלקה אחת ל-4 טורים נפרדים ועצמאיים, כל טור בניינים מקבל זכויות בניה לפי זכויות קיימות ובנוסף זכויות מכוח תמ״א 38, כאשר טור אחד מעוניין במסלול של חיזוק והוספת שטחים לדירות ואילו שלושת הטורים המיוצגים על ידי משרד עו"ד הרטבי, בורנשטיין, בסון ושות' מעוניינים במסלול של הריסה ובנייה.

הבניינים הקיימים בפרויקט ברמת אביב הירוקה (גוגל מפות)הבניינים הקיימים בפרויקט ברמת אביב הירוקה (גוגל מפות)

התכנית כוללת הוראות לאיחוד וחלוקה ללא הסכמת בעלים, ובאמצעות פרצלציה יוצרת את 4 תאי השטח העצמאיים. בכך, היא מפשטת את הליך הוצאת היתרי הבנייה בכל תא שטח, ללא תלות בתאי השטח האחרים, לשם הרוב הדרוש. במסגרת הפרויקט הגדילו את המגרש הציבורי הקיים בדרום המתחם, המתפרס על 2 דונם, ב-0.7 דונם. השטחים הציבוריים בין היתר ישמשו להגדלת גני הילדים.

בעלי הדירות ב-3 מתוך 4 תאי השטח הנ"ל מיוצגים על ידי עו״ד שותף יוסי קליין ועו"ד דוד ישראלי, ממשרד הרטבי בורנשטיין בסון ושות׳ שמתמחה גם בתכנון ובניה, אשר בין היתר סייעו לפתור את המורכבות של הפרויקט בהיבטי התכנון והבניה, והם מציינים כי מדובר בפרויקט ותיק ומורכב שכן כל הבניינים ממוקמים בחלקה רישומית אחת ורשומים כבית משותף מורכב, דבר שהקשה על קידום היתרי בניה שכן נדרשת הסכמה של "רוב דרוש" מקרב בעלי הזכויות במתחם כולו ולא בכל תא שטח. 

יחד עם זאת, מצבם הרעוע של הבניינים במתחם והעובדה שחלק מהבניינים אף הוגדרו ״כמבנה מסוכן״ וטופלו לפי דרישת העירייה, גרמה לדיירים להבין את החשיבות בשיתוף פעולה, אחרי הרבה שנים ועשרות דיונים לרבות דיון בהתנגדויות שהוגשו. כאמור, הוועדה המקומית אישרה להפקדה בתנאים את התוכנית. עו"ד יוסי קליין ועו"ד דוד ישראלי מקווים שבתוך כשנה וחצי הפרויקט יצא אל הפועל לאחר שרוב מוחלט מקרב הדיירים חתם על ההסכם המשפטי.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ב.ס.רע.ט החברה להתחדשות עירוניתרמת אביב הירוקהרמת אביב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...