"אני מרגיש גאווה גדולה כשאני חושב על האתגרים שהצלחנו לפתור ועל הקשר המיוחד שנרקם עם הדיירים בפרויקט"

"הפנים מאחורי ההתחדשות העירונית" עם אבישי מאירוביץ', סמנכ"ל פיתוח עסקי בקבוצת בית ירושלמי, שמדגיש את מה שכל מי שניגש לפרויקט התחדשות צריך להבין, מסמן את השלב הבא בתחום ההתחדשות העירונית ומגלה מה הוא שותה אחרי כנס דיירים מוצלח

שיתוף הכתבה
אבישי מאירוביץ' (צילום: מיכל קשורוב) | ברקע: עולי הגרדום, ירושלים (הדמיה: טוטם הדמיות) אבישי מאירוביץ' (צילום: מיכל קשורוב) | ברקע: עולי הגרדום, ירושלים (הדמיה: טוטם הדמיות)

אבישי מאירוביץ' הצטרף לקבוצת בית ירושלמי כמנהל פיתוח עסקי של הקבוצה ומיד התאהב בתחום ההתחדשות העירונית. הוא רואה את הדיירים כצלע מרכזית בכל פרויקט התחדשות, ומתגאה בעבודת התכנון המוקפדת של הקבוצה ובאמון הרב שנבנה לאורך שנים עם לקוחותיה.

מה גרם לך להתחיל לעסוק בהתחדשות עירונית?

בתחילת הדרך, עוד לפני שהצטרפתי לקבוצת בית ירושלמי, עסקתי בניהול פרויקטים. עם הצטרפותי לקבוצה נחשפתי לתחום ההתחדשות העירונית, תחילה בהיקף קטן ומאז צמחנו באופן משמעותי. כבר ברגע הראשון התחברתי לתחום ההתחדשות – הקשר עם האנשים, החיבור, ההבנה והתקשורת הבין-אישית, וגם הירידה לפרטים שנדרשת וההבנה המעמיקה חוצת התחומים – כל אלה הכרחיים וחשובים בתהליכי התחדשות עירונית .

ספר על חוויה משמעותית שזכורה לך מתחילת דרכך.

באחד הפרויקטים שהובלנו, אישרנו תוכנית פינוי בינוי בבנייה נמוכה בוועדה המקומית ובהתאם לרצון הדיירים. מסיבות שונות הוועדה המחוזית קבעה שנדרש לתכנן בנייה לגובה. כאשר בישרנו זאת לדיירים הייתה אכזבה גדולה. המוטיבציה שלנו לרצות את הדיירים ולספק מענה מלא לצרכים שלהם הובילה אותנו לסדרת מהלכים מאתגרים מול הרשויות שבסופם אושרה התב"ע המקורית שכללה שני בניינים בלבד בגובה לשביעות רצון הדיירים וטובת הפרויקט.

מהו הדבר הכי חשוב שכל מי שניגש לפרויקט התחדשות צריך לדעת?

הדבר החשוב ביותר הוא ההבנה כי הדיירים הם שותפים מלאים לאורך כל הדרך. הם השותפים בקרקע ומהווים חלק אינטגרלי בכל פרויקט. כל מי שניגש לפרויקט בתפיסה כי הדיירים ובעלי הזכויות חבים ליזם דבר מה וכי בלעדיו הם לא יצליחו למצות את התמורות שלהם – טועה ודינו להיכשל. ההליכה היא משותפת, יד ביד, וחשוב לדעת לפשט לדיירים את התהליכים וההבנה שלהם והסוגיות השונות. יש פה win-win, היזם וגם הדיירים, כולם צריכים להיות מרוצים ובכך להפוך זה את זה לשותפים אקטיביים בתהליך. רק כך ניתן לקדם פרויקטים במהירות וביעילות.

איך תחום ההתחדשות העירונית השתנה לאורך הדרך בכל השנים שאתה פועל בו?

אם בעבר הדיירים היו "רודפים" אחרי היזם ונתפסו בעמדה נחותה ביחס אליו, כיום הם חלק פעיל וחשוב בתהליך. הם יוזמים, מבינים, בודקים ומשווים. הם לא עוד גלגל רזרבי אלא צלע מרכזית בכל פרויקט התחדשות.

לאילו עסקאות או פרויקטים לא תתקרב?

בכל פרויקט התחדשות ניתן לסמן שלושה קודקודים – התכנון, ההיתכנות הכלכלית והדיירים. לכן, בכל פרויקט אליו אנו ניגשים אנחנו מוודאים כי יש סינרגיה בין שלושת ההיבטים של הפרויקט. אנו מוודאים כי התכנון ישים ויכול לספק תמורה ריאלית, ולהביא פתרונות נכונים בהם הפן הכלכלי יציב והדיירים מגובשים בינם לבין עצמם ורוצים להתקדם. אלה התנאים הטבעיים וההכרחיים בכל פרויקט.

מהו הפרויקט שאתה הכי גאה בו?

באחד הפרויקטים שלנו בירושלים, ברחוב רחל אימנו, נתקלנו בקושי תכנוני גדול. נכנסו לפרויקט במקום יזם אחר שכבר התחיל את התהליך עם הדיירים ושרר שם חוסר אמון רב. בזכות מאמצים רבים הצלחנו להחזיר את האמון, צלחנו את הקשיים התכנוניים והצלחנו להביא תמורות מקסימליות עבור הדיירים. הפרויקט עדיין לא הסתיים, אבל אני מרגיש גאווה גדולה כשאני חושב על האתגרים שהצלחנו לפתור ועל הקשר המיוחד שנרקם עם הדיירים בפרויקט.

ומה בעבודה היום-יומית מסב לך גאווה וסיפוק?

עבודת הצוות, בייחוד בתהליכים מורכבים היא דבר שאני מאוד גאה בו. מחלקת התכנון, הביצוע, האנשים במטה ואלו שבשטח – היכולת ליצור שפה משותפת שמקדמת תהליכים ומקצרת את משך הפרויקטים, מסבה לי סיפוק רב. כשאני מביט בתוצר המוגמר, אני רואה את ההבנה עמוקה בין הצדדים ואת שיתוף הפעולה שבזכותו הכל מתאפשר.

לאן לדעתך צועד תחום הפינוי בינוי או תמ"א 38 בעתיד הקרוב?

הערים המרכזיות והצפופות בארץ, בהן תהליכי ההתחדשות כבר מתקיימים בעשור האחרון ויותר, מיצו את מרבית פוטנציאל ההתחדשות שלהן. אני צופה כי נראה יותר פרויקטים של התחדשות עירונית בערי הפריפריה וכולי תקווה שהוועדות המקומיות והמחוזיות יאפשרו את הפתיחות הנדרשת על מנת לקדם תוכניות שיטיבו עם התושבים.

ספר משהו שאף אחד לא יודע עליך בענף הנדל"ן.

לא הרבה יודעים עליי שאני חובב קוקטיילים ובייחוד וויסקי סאוור. אחרי כל כנס מוצלח, סגירה של עסקה או סיום שלב קריטי בפרויקט – אני נוהג לשבת, עוצר לרגע, שותה את המשקה החביב עליי ומתארגן מנטלית לקראת קידום השלב הבא בפרויקט.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בית ירושלמיאבישי מאירוביץ'הפנים מאחורי ההתחדשות העירונית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...