המשפחות הללו הקימו בית מול הנופים היפים בישראל. אחת מהן לא יודעת מתי תחזור אליו

כשעמק החולה נוכח בכל פינה בבית, כשהר התבור מלווה את הקפה הראשון של הבוקר, כשמכסא הנדנדה שבמרפסת הגליל פרוש לפניך במלוא תפארתו או כשהרי ירושלים מקיפים אותך. סיפורם של ארבעה בתים שנבנו בלב הנופים היפים בישראל

שיתוף הכתבה
מרפסת בית ביישוב מתת (אלברט אדוט)מרפסת בית ביישוב מתת (אלברט אדוט)

יש מי שמשקיע את כספו בלוקיישן - בעיקר כאשר מדובר בלב גוש דן. יש מי שמשקיע ברמת האדריכלות והעיצוב. ויש את מי שעבורו הדבר החשוב ביותר בבית הוא הנוף. מגבול לבנון ועד אזור בית שמש - לפניכם ארבעה סיפורים על בתים שנבנו עבור משפחות שחייבות מראה עוצר נשימה יחד עם הקפה של הבוקר. אחת מהן אולצה לעזוב את ביתה לפני למעלה מ-7 חודשים, ועדיין לא יודעת מתי תוכל לשוב. 

הנוף של עמק החולה משתקף בכל החדרים
מיקום:
קיבוץ גונן בעמק החולה, סמוך למורדות הגולן
אדריכלות, תכנון ועיצוב : ינון בן דוד
צלם: נמרוד לוי

הבית בעמק החולה ממוקם על צלע הר, וממנו משתקפים הנופים היפהפיים והעוצמתיים של הרי הגליל והגולן. הבית נבנה ותוכנן על ידי ינון בן דוד עבור זוג שלו שני ילדים קטנים. בן דוד עשה שימוש בטופוגרפיה המודרגת הקיימת במגרש ששטחו 700 מ"ר כדי להטמיע את הבית בשטח, בלי לשנות את תוואי הקרקע, תוך התחשבות בטבע ובקיים.

לדברי בן דוד, הבית בשטח 190 מ"ר בנוי, תוכנן כך שנופי עמק החולה ישתקפו באופן מקסימלית בחללי הבית. "נעשה שימוש בחומרים עדינים וטבעיים שאינם מתחרים בנוף, אינם מעמיסים על החלל, ויוצרים שפה עיצובית בסיסית ועם זאת מדוייקת, בכיכובם של עץ אלון, ברזל ובטון חשוף שנותר מהיציקה של הבית. את הבית סובבים מפתחי ענק, רובם רציפים וללא עמודים שקוטעים את הרצף, שתפקידם לטשטש בין הפנים לחוץ ולאפשר לנוף להשתלב בבית".



נפשו במקום בכל שנה - עד שהחליטו להפוך אותו לבית 
מיקום: היישוב מתת שבגליל העליון, בסמוך לגבול לבנון 
תכנון: קובי חליפה, חברת ארטפרו
צלם: אלברט אדוט

בני הזוג מהשרון התאהבו ביישוב הקהילתי מתת, בו הגיעו לנפוש מדי שנה, עד שלבסוף החליטו לעבור באופן קבוע לצפון הרחוק והפסטורלי. הם רכשו מגרש על רכס הר, עם נוף מרהיב, והחליטו לבנות עליו את בית חלומותיהם. המגרש שוכן בקצהו של היישוב ונהנה מכל הטבע שיש למקום להציע. למרבה הצער, מזה שבעה חודשים שהיישוב מתת מפונה, וכמו כל שאר תושבי אזור גבול לבנון - גם תושבי מתת אינם יודעים מתי יהיה היום שבו יחזרו. 

"הבית תוכנן כך שיהיה עטוף מכל כיוון במפתחי ברזל עצומים המכניסים את הנוף העוצמתי פנימה ומספקים תחושה אינסופית של טבע" מסביר קובי חליפה, ידידם הקרוב של בני הזוג, ובעליה של חברת ארטפרו המתמחה בכל הקשור לפיתוח ומפתחי ברזל, שתכנן את הבית בשיתוף עם המבצע רוני קפלן. "המפתחים העצומים משתלבים עם הקונספט של הבית והופכים את החוץ והפנים למקשה אחת".

הבית הוא כמעין אופן ספייס גדול, וסביבו מפתחים, עם פרקט שתורם לחמימות החלל, ומוצרי ברזל,  בהם עמודי תאורה, שידות לאמבטיה, קונסולה מזנון לסלון ועוד. במרפסת הדק ממוקם ג'קוזי ספא גדול, בריכה אקולוגית ושביל אבנים.



קפה מול התבור
מיקום: קיבוץ דברת, עמק יזרעאל
אדריכלית: סיון יתום
מעצב פנים: אסף יוספיאן
צלם: שי אפשטיין

בית מגורים פרטי שנבנה במסגרת שכונת הרחבה בקיבוץ דברת שבעמק יזרעאל. המגרש הפינתי, בן כ-500 מ"ר, צופה לנוף פתוח של שדות, כאשר גולת הכותרת היא הר התבור המתנשא ברקע. הבית הוא בן 2 קומות ושטחו הבנוי 220 מ"ר. לריצופים והחיפויים אחראית חברת MODY.

הבית הנסתר בהרי ירושלים
מיקום: מושב בית מאיר בהרי ירושלים
תכנון: ישראלביץ אדריכלים
צילום: עודד סמדר

בית פסטורלי הממוקם בהרי ירושלים, מבית היוצר של ישראלביץ אדריכלים. הבית ממוקם על צלע הר, בנסתר מהעוברים ושבים. למעשה, כל הבית פתוח לנוף הררי. התכנון במהותו מודרני, אך יש בו גם אלמנטים מובהקים של סגנון שורשי, ארץ-ישראלי. אבן גרניט בהירה היא מוטיב שחוזר על עצמו בזכות עמודים הממוקמים בתוך המבנה ומחוצה לו.

חלל החוץ דומיננטי בנחלה ומוקדש ברובו לחוויית האירוח. החלל  כולל  בריכת שחייה, שכשוכית, שירותים, מלתחות, סאונה ואזור ישיבה ואירוח. הבריכה אינה סטנדרטית מאחר והיא בולטת מהקרקע, כאשר את ארבע צלעותיה מקיף סוג של מפל (עיצובי ובטיחותי כאחד). סביב הבריכה נבחר חיפוי של אבן ציפחה שחורה ומחוספסת.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיצוב פניםהגלילנוףהרי ירושליםחבל לכיש
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...