אושר בקריאה ראשונה החוק להתקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי גם ללא הסכמת השכנים

על פי ההצעה שגובשה במשרד המשפטים והוגשה ע"י השר לוין, בחניה צמודה לדירה ניתן יהיה לחבר עמדת טעינה לחיבור חשמל דירתי או לחיבור חשמל ייעודי קיים, גם ללא הסכמת בעלי הדירות האחרים, בכפוף לעמידה בכללים של שמירה על בטיחות וחזות הבית

שיתוף הכתבה
עמדת טעינה לרכב חשמלי (שאטרסטוק)עמדת טעינה לרכב חשמלי (שאטרסטוק)

מליאת הכנסת אישרה אמש (ב') בקריאה ראשונה את הצעת החוק להסדרת ההתקנה של עמדות טעינה לרכב חשמלי בבתים משותפים, שגובשה במשרד המשפטים והגיש השר יריב לוין. על פי ההסדר המוצע, בחניה צמודה לדירה ניתן יהיה לחבר עמדת טעינה לחיבור חשמל דירתי או לחיבור חשמל ייעודי קיים, גם ללא הסכמת בעלי הדירות האחרים, בכפוף לעמידה בכללים של שמירה על בטיחות וחזות הבית.
 
עוד על פי ההצעה - בהסכמת רוב בעלי הדירות ניתן יהיה לחבר עמדת טעינה חשמלית לחיבור חשמל ציבורי, המשמש את הרכוש המשותף, וזאת באמצעות מונה נפרד. עוד מוצע כי בחניה שהיא חלק מהרכוש המשותף יתאפשר להתקין עמדת טעינה בהסכמת רוב מיוחד של שני שלישים מבעלי הדירות, שיקבעו גם את הסדרי השימוש בעמדת הטעינה, תוך התחשבות בצרכיהם של כלל בעלי הדירות המשתמשים בחניות המשותפות.
 
הצעת החוק הוכנה במחלקת ייעוץ וחקיקה (משפט אזרחי) במשרד המשפטים, בראשות המשנה ליועצת המשפטית לממשלה (משפט אזרחי), עו''ד כרמית יוליס, בשיתוף גורמי הממשלה הרלוונטיים במשרד האוצר, רשות החשמל במשרד האנרגיה והרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין.
 
סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, ח''כ יריב לוין: "מטרת החוק היא לקבוע איזון בין זכויות בעלי הדירות לבין הרצון להקל ולשחרר חסמים בהתקנת עמדות הטעינה, על רקע האינטרס הציבורי בהנגשה ובהרחבה של השימוש בכלי רכב מזהמים פחות".
 
המשנה ליועצת המשפטית לממשלה (משפט אזרחי), עו''ד כרמית יוליס: "הצעת החוק נועדה לסייע להגברת השימוש ברכבים חשמליים תוך שמירה על זכויתיהם של כלל בעלי הדירות, וצפויה לייצר ודאות ולהפחית סכסוכי שכנים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רכב חשמליעמדות הטענה לכלי רכב חשמלייםמשרד המשפטיםיריב לוין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...