דיירי השיכון הביסו את בעלי הווילות בבית המשפט: פרויקט התחדשות בן 370 יח"ד על גבול אפקה ייצא לדרך

השבוע דחה בית המשפט לעניינים מנהליים עתירה נגד הפרויקט שהגישו בעלי וילות בשכונת אפקה, נגד החלטת ועדת הערר לאשר את פרוייקט ההתחדשות במתחם ברקאי בשכונת רמת אביב ג'. במסגרת הפרויקט שמקדמות תדהר, אקרו נדל"ן וקיו נדל"ן, ייהרסו 3 בנייני "רכבת" בני 113 יח"ד

שיתוף הכתבה
עו"ד ענת בירן, יו"ר תדהר גיל גבע, מנכ"ל אקרו זיו יעקבי, וגיל וינלס, מבעלי חברת קיו נדל״ן (רז רוגובסקי, אלכס פרגמנט, רונן אקרמן, קיו נדל"ן)עו"ד ענת בירן, יו"ר תדהר גיל גבע, מנכ"ל אקרו זיו יעקבי, וגיל וינלס, מבעלי חברת קיו נדל״ן (רז רוגובסקי, אלכס פרגמנט, רונן אקרמן, קיו נדל"ן)

לאחר מאבק בן יותר משלוש שנים, תוכנית ההתחדשות העירונית למתחם ברקאי בשכונת רמת אביב ג', שיזמו החברות תדהר , קיו נדל"ן ואקרו נדל"ן, ואשר במסגרתו צפויות להיבנות 370 דירות, אושרה סופית. זאת לאחר שהשבוע נדחתה עתירת תושבי שכונת אפקה נגד התוכנית על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים. דחיית העתירה נעשתה לאור הסכמות בין הצדדים בדיון מחוץ לפרוטוקול. כמו כן, לפני כשבועיים אושרה התוכנית סופית למתן תוקף על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב.

מתחם ברקאי ממוקם בין בית הלוחם מצפון, נתיבי איילון ממזרח, רחוב מאיר נקר ברמת אביב ג' ממערב, ושכונת אפקה מדרום. לפי התוכנית, צפויים 9 בנייני "רכבת" ישנים בני 3 קומות ובהם 113 דירות להתפנות ולהיהרס, ובמקומם ייבנו 17 בניינים חדשים בני 8 קומות ו-370 דירות. עוד יכלול הפרוייקט 200 מ"ר שטחי מסחר, וכ-900 מ"ר מבני ציבור. עוד מקצה התוכנית 45 דירות בדיור בהישג יד, בהשכרה ארוכת טווח.

השבוע דחה בית משפט לעניינים מינהליים תל אביב-יפו את העתירה המנהלית שהגישה קבוצת תושבים, משכונת אפקה בתל אביב, על החלטת ועדת הערר המחוזית מפברואר השנה לדחות את טענותיהם ולאשר את התוכנית למתחם ברקאי. פסק הדין ניתן בהסכמת הצדדים, כך שהמשמעות היא אור ירוק סופי ליציאת הפרויקט לדרך לאחר שנים של תכנון והתדיינויות.

"התוכנית מאפשרת למגוון משקי בית להתגורר בשכונה"

בעלי הדירות במתחם התקשרו כבר בשנת 2016 עם החברות לביצוע פרויקט התחדשות עירונית . לאחר שהופקדה התוכנית ב-2021 הגישו בעלי הווילות בשכונת אפקה, הממוקמת מדרום לתוכנית, התנגדויות שהתקבלו רק בחלקן. עם המשך קידומה של התוכנית הגישו בתוכנית ערר, בטענה כי התוכנית איננה תואמת את הוראות תוכנית המתאר הכוללנית בעיר תא/5000 , וכי היא כוללת זכויות בנייה, מכוח תמ"א 38 , החורגות מהזכויות האפשריות מכוח תוכנית זו וממדיניות הוועדה המקומית.

עוד טענו תושבי אפקה כי התוכנית בנוסח שאושר תביא לפגיעה באיכות חייהם ובאופי השקט והכפרי של השכונה, שעיקרה בנייה צמודת קרקע, ודרשו מוועדת הערר לצמצם את היקפי הבנייה, להנמיך את הבניינים ולהפחית את כמות הדירות שייבנו.

בפברואר 24' דחתה ועדת הערר חלקית את הערר שהוגש על ידי תושבי אפקה, וקבעה כי מדובר בתוכנית המשפרת את המצב הקיים ומייצרת עיצוב ותכנון מידתי ביחס לסביבה. עוד קבעה הוועדה כי התוכנית משפרת את תמהיל יחידות הדיור בסביבה כאשר היא מקטינה את שטח הדירות הממוצע, ובכך מאפשרת למגוון של משקי בית, שעד כה לא יכלו להתגורר בסביבה, לעשות זאת. עם זאת הורתה הוועדה גם על מספר שינויים, בהם הגדלת תקן החניה בפרויקט מ-0.8 חניות לדירה ל-1, וכן הפחיתה מעט את זכויות הבנייה בחלק משטח התוכנית. 

על החלטת ועדת הערר הגישו תושבי אפקה עתירה, אך זו כאמור נדחתה השבוע. את היזמים ייצגו לאורך ההליכים עורכי הדין ענת בירן , אפרת לרנר ורון נבון ממשרד ענת בירן – עורכי דין.

"מצפים לעלות על הקרקע תוך שנתיים"

לדברי עו"ד בירן שייצגה את היזמים, "אנו שמחים על אישור התוכנית למתן תוקף, וכן על פסק הדין של בית המשפט לעניינים מנהליים, שהתקבל בהסכמה ודחה את עתירת המתנגדים. בכך ניתן אור ירוק לפרויקט לצאת לדרך. התוכנית עברה את כל הערכאות התכנוניות, והחלטת ועדת הערר היתה מפורטת מאוד, מנומקת לעילא, ונתנה מענה לכל הנושאים והסוגיות שהעלו המתנגדים. הפרויקט שיוצא לדרך היום הוא פרויקט התחדשות עירונית חשוב המשפר משמעותית את המצב הקיים, ומייצר מתחם מגורים חדש ומשמעותי, בעיצוב ותכנון מידתי ביחס לסביבה".

אינג׳ גיל וינלס, מבעלי חברת קיו נדל״ן יזמית הפרויקט, מסר כי "בסיום תהליך ארוך שכלל דיונים בהתנגדויות ועררים ועתירה מנהלית שהוגשה ע״י בעלי הווילות באפקה, התב״ע נמצאה ראויה וטובה, כל העתירות וההתנגדויות נדחו והתוכנית קיבלה תוקף בדרך למימוש מוצלח, כעת אנחנו מקדמים ביחד עם השותפים תדהר ואקרו תכנית עיצוב למתחם ומצפים תוך שנתיים לעלות על הקרקע״.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קיו נדל"ןאקרו נדל"ןענת בירןתדהראפקהרמת אביב ג'
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...