מחירי הדירות לא עוצרים: עלו בכמעט אחוז נוסף; עלייה של 2.1% בשנה

בפעם החמישית ברציפות, מראה מדד מחירי הדירות שמפרסמת היום (ו') הלמ"ס עלייה, הפעם בשיעור 0.9%. עלייה של 3.7% במחירי השכירות בדירות בהן התחלף שוכר. עלייה של 0.5% במדד התשומות. התאחדות הקבלנים: "הגיעה השעה שהממשלה תתעשת"

שיתוף הכתבה
בנייה בתל אביב (שאטרסטוק)בנייה בתל אביב (שאטרסטוק)

מחירי הדירות עלו בפעם החמישית ברציפות, הפעם ב-0.9%, כך עולה ממדד מחירי הדירות שפרסמה היום (ו') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס). זאת מהשוואת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים מרץ – אפריל 2024 לעומת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים פברואר – מרץ 2024. בשנה האחרונה עלו מחירי הדירות ב-2.1%. 

בפילוח לפי מחוזות, בת"א נרשמה עלייה של יותר מאחוז (1.1.%), בירושלים 0.8%, בצפון 0.5%, בחיפה 1.6%, במרכז 0.6% ובדרום 0.9%. מחירי הדירות החדשות עלו ב-0.9%.

בשכר הדירה החודשי, עבור השוכרים אשר חידשו חוזה, נרשמה עליה של 2.5% ועבור השוכרים החדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של 3.7%.

מדד מחירי תשומה בבנייה למגורים עלה בחודש מאי 2024 ב-0.5% והגיע ל-130.7 נקודות לעומת 130.1 נקודות בחודש קודם (הבסיס: יולי 2011 = 100.0 נקודות). מתחילת השנה עלה מדד זה ב-0.7%.

ב-12 החודשים האחרונים (מאי 2024 לעומת מאי 2023) עלה מדד מחירי תשומה בבנייה למגורים ב-1.2% בשל העליה במחירי שכר העבודה ב-1.9% ושכירת ציוד ורכב ב-3.3%.

מדד מחירי חומרים ומוצרים עלה בחודש מאי 2024 ב-0.5%. מבין החומרים והמוצרים עלו במיוחד מחירי צבעים (ב-4.2%), רשתות ברזל (ב-2.9%), ברזל לבנייה (ב-1.6%), אריחי קיר ורצפה (ב-1.2%) וברזים, סוללות ואביזרים שונים (ב-0.9%).לעומת זאת, ירדו מחירי מלט (ב-3.0%) ומתקני חוץ (ב-0.9%).

התאחדות הקבלנים: "הגיעה השעה שהממשלה תתעשת"

בתגובה למדד מסר נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו: "ההחלטות והפעולות של הממשלה מתחילת המלחמה, השאירו את מי שאמונים על כיבוי האש בענף הבנייה ללא כלים הנדרשים לבצע תפקידם. גם בזה נגררת הממשלה ולא מובילה. מהשמיני לאוקטובר, אנחנו, המייצגים את הענף החשוב הזה לכלכלה מזהירים שהתעלמות מצרכי קבלנים תהרוג השנה את יכולתם של ישראלים רבים למצוא פתרון דיור, תחסל כל אפשרות עמידה בצרכי התשתיות שעלינו להקים ותחסום את חזרה לצמיחה של הכלכלה הישראלית בשנים הקרובות.

"הגיעה השעה שממשלת ישראל תתעשת ותעצור את האש שאוכלת את ענף הבנייה והתשתיות, תשלים את החזרת הפועלים לאתרי הבניה, תעצור את ההפסדים הקטלניים של קבלני הביצוע ותציל עשרות אלפי ישראלים מקריסה כלכלה. עליה להוביל מדיניות מרחיבה שתייצר התחלות בניה נוספות ותגדיל את הכנסותיה שצנחו מהנדל״ן. עליית מחירי הדירות והשכירות בחודשים האחרונים היא רק ההקדמה לקטסטרופה העלולה להתרחש ככל והממשלה לא תנהג כך. זה עליכם, ואף אחד לא ישכח לכם את זה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחירי הדיורשוק הדיורשכר דירהלמ"סמחירי הדירותמדד המחירים לצרכן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...