הקלות לקבלנים משרתי מילואים או נפגעי מלחמה: אפשרות להקפאת הרישיון והזדמנות שנייה לרישום או סיווג

בעקבות מלחמת חרבות ברזל, רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון פרסם בימים האחרונים שתי הקלות המיועדות לקבלנים הנמנים על משרתי המילואים, מפונים, או קרובים של חללים או חטופים. באחת מאפשרת את הקפאת רישיון הקבלן לתקופה בת שנה, והשניה מעניקה הזדמנות נוספת לרישום או העלאת סיווג למי שלא עמד בתנאים בניסיון הראשון

שיתוף הכתבה
שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף (אלעד זגמן, ענבה, לע"מ)שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף (אלעד זגמן, ענבה, לע"מ)

רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון עמית גריידי פרסם בחודש האחרון שתי הקלות לציבור הקבלנים והמועמדים לרישום כקבלנים, עם דגש מיוחד על אוכלוסיות זכאיות הכוללות את משרתי המילואים, מפונים, ובעלי קרבה משפחתית לחללי המלחמה, החטופים או הנעדרים. זאת בהתאם להנחיית שר הבינוי והשיכון.

הקלה ראשונה, שפורסמה אמש (ד') מתמקדת באוכלוסיית הזכאים ומקנה להם הזדמנות שנייה לרישום או סיווג למי שבקשתו לרישום או סיווג נדחתה לאחר שהופיע מול ועדה של הרשם. מטרת הקלה זו למנוע בירוקרטיה ותשלומים הכרוכים בהגשת בקשות חדשות עקב דחיית הבקשה הראשונה. הזכאים הם: מבקש אשר פונה בשל המצב הביטחוני על ידי גורם מדיני רשמי מביתו או מבית העסק שלו, מבקש בעל קרבה משפחתית מדרגה ראשונה להרוגי המלחמה או לחטופים או לנעדרים, ומבקש אשר גויס למילואים בצו 8.

הקלה נוספת, שיישומה כבר החל ופורסמה בסוף חודש מאי, עוסקת באפשרות של קבלן רשום להקפיא את רישומו בפנקס הקבלנים. הדבר מאפשר לקבלן להוציא לחל"ת את עובדיו המקצועיים ולהימנע מתשלומים בהיעדר ביצוע עבודות. יצוין כי טרם הקלה זו, קבלן רשום אשר היה מוציא את עובדיו לחל"ת, היה מאבד את רישיונו, משום שהיה עליו להעסיק 2 עובדים לפחות. ההקפאה תתאפשר עד לפרק זמן של שנה לכל היותר, ועד ל-31 ביולי 2025, כאשר  בסמוך למועד זה תיבחן המדיניות מחדש. הקלה זו מוגבלת לקבלנים שסיווגם אינו עולה על 2.

בפרסומיו כתב הרשם כי "מאז פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל' מתמודד ענף הבנייה בישראל עם אתגרים ייחודיים שהובילו לצמצום פעילות הבנייה, לרבות גיוס נרחב של אנשי מילואים וכלים הנדסיים, מניעה ביטחונית לעבוד באזורים מסוימים בצפון הארץ ובדרומה וכיוצא באלה. בנוסף, אוכלוסיית ישראל נדרשת להתמודד עם קשיים משמעותיים הנובעים מהמצב הביטחוני. על כן עלה הצורך להביא להקלות במקומות שבהם ניתן לעשות כן ומבלי לפגוע במקצועיות הנדרשת מהקבלנים והמועמדים לרישום".

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף: "מפרוץ המלחמה קיימתי מס׳ דיונים עם גורמי המקצוע במשרד והורתי  לפעול ולהקל בכל הכלים והאמצעים העומדים לרשותנו בכדי לספק פתרונות לענף הנדל"ן, ההנחיה שלי לגורמי המקצוע במשרדי – פעלו ביצירתיות. אני תקווה שקבלנים ומועמדים לרישום יעשו שימוש בהקלות שפורסמו כעת".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון , יהודה מורגנשטרן: "היכולת של ענף הבנייה להמשיך לתפקד בתקופת חירום כמו בזמני שגרה, משמעותה המשך הספקה רציף של ביטחון דיורי לאוכלוסייה הצומחת בישראל, כמו גם שמירה על יציבות הכלכלה במדינה. נמשיך לקדם מטרה זו במגוון דרכים, תוך שימת לב לאנשי המקצוע הפועלים בתחום".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןרשם הקבלניםעמית גריידייצחק גולדקנופףיהודה מורגנשטרן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...