התקבלה תביעת פירוק שיתוף לקרקעות קרסו במונטיפיורי: הנכד והחברה הציבורית יערכו הליך התמחרות

התובע הוא מכבי קרסו, אחד מנכדיו של המייסד משה קרסו שמחזיק בכ-4% מקרקעות התוכנית לבניית מאות יח"ד ולמעלה מ-100 אלף מ"ר תעסוקה. ביתרת 96% השטח מחזיקה החברה. על פי ההחלטה ייפתר הסכסוך באמצעות התמחרות פנימית בין הצדדים או מכירת המגרש לכל המרבה במחיר. ההערכה היא כי הבעלות תישאר בידי החברה

שיתוף הכתבה
דן פרנס, מנכ"ל קרסו נדל"ן, על רקע הדמיה של התוכנית במונטיפיורי (לני בן בשט, יסקי מור סיוון)דן פרנס, מנכ"ל קרסו נדל"ן, על רקע הדמיה של התוכנית במונטיפיורי (לני בן בשט, יסקי מור סיוון)

תביעת פירוק שיתוף נגד קרסו נדל"ן לגבי מגרש בן כ-5 דונם ברחובות ריב"ל 24-26 ויד חרוצים 15, התקבלה ביום ה' האחרון על ידי בית משפט השלום בתל אביב, בהסכמת הצדדים. כך דיווחה היום (א') החברה לבורסה.  במגרש ממוקמים כיום משרדי חברת קרסו ומוסך קרסו, והוא נכלל בשטח גדול יותר שבו מקדמת כיום החברה תוכנית ענק להקמת 3 מגדלים בני למעלה מ-40 קומות למגורים ותעסוקה. את התביעה הגיש מכבי קרסו , קרוב משפחה  של בעלי השליטה בקבוצה, אשר מחזיק ב-12% מהנכס. עם זאת, בקשה נוספת שהגיש, לחיוב החברה למכור לו את הנכס – נדחתה.

בית המשפט דחה את עתירת מכבי שדרש כי המשפחה תמכור לו את כלל הזכויות במחיר מופחת ונתן צו לפירוק שיתוף במקרקעין, באופן שפירוק השיתוף יהיה בדרך של מכירה לכל המרבה במחיר או בדרך של התמחרות פנימית בין קרסו נדל"ן ובין התובע, כפי שייקבע על ידי בית המשפט בהחלטה נפרדת, לאחר דיון קדם משפט שנקבע ל-4 ביולי. בשלב זה עדיין לא מונה כונס נכסים .

על אף ההחלטה, ההערכות הן כי בסופו של התהליך קרסו תיוותר בעלת השטח. זאת בשל העובדה שחלקה כיום גדול משמעותי מזה של מכבי קרסו, ועומד כאמור על 88% מול 12% בלבד המצויים בידיו, כך שההון הדרוש לה לשם רכישת השטח כולו צפויה להיות קטן משמעותית מזה שיידרש לו. בסך הכל מחזיקה החברה בכ-96% מקרקעות הפרוייקט.

על פי הדוח השנתי שפרסמה קרסו נדל"ן במרץ השנה, שוויו ההוגן של הנכס הוא 74.48 מיליון שקל. משה קרסו, אבי המשפחה, רכש את הנכס בשנות ה־50 של המאה הקודמת, העביר אותו מדור לדור, וכיום 88% ממנו בידי קרסו נדל"ן הציבורית שבשליטת נכדיו של משה. בתביעתו טען מכבי כי ב-2022 החליטו הדודנים בדור השלישי למשפחה ברוב קולות למכור את הבניין לחברה הציבורית קרסו נדל"ן כאשר זו הונפקה, וכי הוא התנגד למכירת הנכס לחברה טרם ההנפקה, וביקש כאמור למכור לו את הנכס.

בעקבות דחיית בקשת התובע למכור לו את הנכס, השית עליו השופט גד מינא הוצאות משפט בסך של 15 אלף שקל.

410 דירות ו-111 אלף מ"ר תעסוקה

לפני כחודש אישרה הוועדה המקומית תל אביב למתן תוקף את תוכנית  קרסו  נדל"ן בשליטת משפחת קרסו בשטח הכולל גם את מגרש המריבה, דרומית לשכונת מונטיפיורי. התוכנית כוללת את הקמתם של שלושה מגדלים בני 41-48 קומות, ובהם 410 יחידות דיור, כ-111 אלף מ"ר לשטחי משרדים, מסחר ומלונאות וכ-9.5 אלף מ"ר של שטחי ציבור.

התוכנית תחומה על ידי רחובות יד חרוצים וריב"ל, שטחה הכולל עומד על כ-14 דונם. עוד מורה התוכנית על שימורו של המבנה ההיסטורי בו שוכנים כיום מוסך ומשרדי קרסו .


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קרסו נדל"ןפירוק שיתוףשכונת מונטיפיורימכבי קרסו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...