היתרי בנייה, בקשות רישוי ומבנים לשימור: עיריית ת"א משיקה מאגר מידע חדש

המאגר החדש, חלק מהשקת TLV Open Date - אתר המאגרים העירוניים הפתוחים, יספק בתחום הדיור מידע רב שמונגש לקהל הרחב, כולל התחלות וגמר בנייה, בקשות לתיקי מידע ומבנים מסוכנים. ניתן לראות מיקוד לפי אזורים וסוגי היתרים, למשל שימוש חורג/תמ"א 38/הקלות, רישוי מקוצר ועוד

שיתוף הכתבה
בניין עיריית תל אביב (עיריית תל אביב-יפו)בניין עיריית תל אביב (עיריית תל אביב-יפו)

עיריית תל אביב משיקה מאגר היתרי בנייה ובקשות רישוי, שבו תינתן גישה חופשית לנתונים שונים ברמות חשיפה שונות תוך שילוב כלים גרפיים ואינטראקטיביים. המאגר הוא חלק מהשקת TLV Open Date - אתר המאגרים העירוניים הפתוחים שמכיל גם מאגרי נתונים בתחומים נוספים.  

המאגר הוא תולדה של האקתון שיזם אגף המחשוב של העירייה בשנת 2016 למפתחי אפליקציות, ויחד עם המרכז למחקר של העירייה, יצר פלטפורמה של נתונים זמינים כמו נתוני אוכלוסייה בפורמט אקסל ומספר קבצים של שכבות גיאוגרפיות. בשנת 2018 הפכה הפלטפורמה של Open Data למאגר בינה עסקית (BI) במקום קובצי אקסל.

באותה השנה השתתף הפרויקט בתחרות עירונית לחדשנות ואומץ ע"י העירייה כפרויקט שיש לקדם ולפתח. בשנת 2020 המאגר התרחב והוחצן לתושבי העיר והתווספו בו פונקציות גרפיות חדשות. כיום TLV Open Data מתופעל על ידי צוות עירוני אשר אמון על פיתוחו וניהולו. לצד מאגרי היתרי בנייה השירות כולל גם מאגר תלונות ל-106, מאגר תחבורה כולל מסלול נסיעות של הקורקינטים השיתופיים ומאגר רישום למרכזים קהילתיים.

צילום מסך צילום מסך

תחום הדיור מספק מידע על התחלות וגמר בנייה, היתרי בנייה מאושרים, בקשות להיתר, בקשות לתיקי מידע,  מבנים לשימור, מבנים מסוכנים ועוד. עד כה במאגר 1,596 היתרי בנייה מאושרים  ל-5,339 יחידות דיור, 505 אלף מ"ר מסחר ותעסוקה ו-50 אלף מ"ר מלונאות. כמות הבקשות להיתרים עומדת עתה על 1,900 ל-791 יחידות דיור, מעל 6,000 מ"ר מסחר ותעסוקה וכ-1,000 מ"ר מלונאות. כמות הבקשות לתיקי מידע עומדת על 2,330. הנתונים מעודכנים עד סוף 2023 והיתרי 2024 יפורסמו בימים הקרובים. במאגרים ניתן לראות מיקוד לפי אזורים וסוגי היתרים, למשל שימוש חורג / תמ"א 38 /הקלות, רישוי מקוצר וכדומה.

בעירייה מציינים שבארץ ובעולם קיימת מגמה הולכת וגוברת של פתיחת והנגשת מאגרי נתונים לטובת הציבור הרחב, לבעלי עניין מקצועי ומפתחי אתרים ואפליקציות. עוד ציינו כי ערים גדולות בעולם כמו ניו יורק, לונדון, פריז וברלין כבר פתחו את מאגרי המידע שלהן לציבור, וכעת תל אביב-יפו היא בין הערים הישראליות הראשונות שמצטרפות למגמה ומשיקות את הפלטפורמה הכוללת מאגרים מתחום הדמוגרפיה, התחבורה, הבינוי, החינוך, הקהילה ועוד. "הפלטפורמה מרכזת בתוכה מידע רשותי רב במקום אחד, דבר המגביר את שקיפות הרשות ואת היכולת לבדוק ולעקוב אחר העשייה בעיריית תל אביב-יפו". בנוסף, הנתונים משמשים את יחידות העירייה לקבלת החלטות ומסייעים למתכנני העיר ולקובעי המדיניות​.

כיום נמצאים ב-TLV Open Data כ-130 מאגרי מידע מעשרה עולמות תוכן (אוכלוסייה, תחבורה, קהילה תרבות וספורט, בנייה ודיור ועוד) כאשר כ-100 מאגרים הם מבוססי מקום (מוסדות ציבור, חניות אוטותל, רכיבת כלים שיתופיים, חלוקות גיאוגרפיות עירונית ועוד).


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחלות בנייהגמר בנייהשוק הדיורעיריית תל אביבתל אביבהיתרי בנייהמאגר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...