הדרום המתחדש: עיריית ת"א מקדמת שתי תוכניות פינוי-בינוי בהיקף של כ-1,000 יח"ד ביפו ובשכונת שפירא

בשכונת דקר ביפו יוזמת עזרה ובצרון תוכנית לבניית 819 דירות במקום כ-300 יח"ד בבנייני שיכון, שבחלקם הגדול משמשים לדיור ציבורי, לצד מתחם תעסוקה של 9,000 מ"ר. ברחוב קיבוץ גלויות מקדמת יעז יזמות פינוי בינוי בהיקף של 185 יח"ד

שיתוף הכתבה
הדמיית הפרויקט בשכונת דקר ( Evolve Media הדמיה) הדמיית הפרויקט בשכונת דקר ( Evolve Media הדמיה)

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב, המשמשת כוועדה עצמאית, תדון מחר (ד') בהפקדת תוכנית פינוי-בינוי ביוזמת העיירה לבניית 819 דירות במתחם דרום-מזרח שכונת דקר ביפו, בצמידות לציר היינריך היינה. כיום בשטח בנויות 296 דירות, שבחלקן הגדול הן דירות דיור ציבורי בבעלות חברת "חלמיש". הקרקע היא בבעלות העירייה ובעלים פרטיים, ומבצעת התב"ע היא החברה העירונית עזרה ובצרון.

המתחם, בשטח 23 דונם, תחום בין הרחובות הגיחון, נחל עוז, נחל שורק ונחל הבשור. כיום בשטח 11 מבני שיכון ותיקים בני 4-5 קומות ובהם כאמור 296 דירות. במרכז המתחם ישנם 2 דונם של שטח ציבורי פתוח עם עצים בעלי ערך. הדופן הדרומית של השכונה פונה לפארק דוידוף, הדופן המזרחית לרחוב היינריך היינה.

התוכנית מציעה 819 דירות חדשות בעשרה מבנים בני 9-19 קומות, מהן 10% בשכירות מפוקחת ל-25 שנה,במחיר של  40% מתחת למחיר השוק, וכן שני מבני תעסוקה, האחד של 5 קומות והשני של 15, בשטח של כ-9,000 מ"ר בנוי כולל שטחי שירות, שיוקמו ברחוב היינה. התוכנית כוללת גם הוספת שטחי ציבור ומגרש למבני ציבור בשטח 8,000 מ"ר הפונה לפארק דוידוף.

עוד נכתב בתוכנית כי היא "מציעה מרחב ידידותי להולכי רגל, ללא כבישים החוצים אותו, ושומרת על השטח הציבורי הקיים במרכז השכונה. התכנון מרחיב את השטח הציבורי הפתוח ומאפשר חיבור רגלי בין פארק דוידוף לבי"ס יפה נוף. הבינוי המוצע בתוכנית מייצר גם חצרות פתוחות".

המלצת הצוות המקצועי היא לאשר להפקדה את התוכנית בהתאם לתיקונים טכניים. אדריכלית התוכנית היא אילה רונאל.

מסחר תת קרקעי בקיבוץ גלויות

עוד תדון מחר הוועדה המקומית בהפקדת תוכנית של יעז יזמות והעירייה לבניית 185 דירות ברחוב קיבוץ גלויות (87,89,91,93) בשכונת שפירא שבדרום תל אביב. שטח התוכנית מתפרש על 2.5 דונם, במקטע שבין רחוב מסילת ישרים ושדרות הר ציון.

הדמיה של הפרויקט בשפירא (זית לב אדריכלים)הדמיה של הפרויקט בשפירא (זית לב אדריכלים)

כיום בנויים במקום ארבעה מבני שיכון שנבנו בשנות ה-40 של המאה הקודמת, הכוללים 92 דירות. לא נמצא היתר לבניינים שככל הנראה נבנו כחלק מחלקת מושע (ריבוי בעלים), וכיום מתקיימים דיונים בוועדת הערר על אחד המגרשים לגבי איחוד וחלוקה.

גובה הבניה במסגרת התוכנית החדשה הוא 9 קומות, בתוספת קומת גג חלקית, ואילו תת הקרקע מיועד לשמש על פי התןכנית למסחר ותעסוקה. התוכנית כוללת 1,245 מ"ר של מסחר בקומות הקרקע ותת הקרקע וכ-230 מ"ר למבנה ציבור. על התכנון אמון זית לב אדריכלים. את הדיירים מייצג עו"ד עמית ארד. 

תומר רייפמן, מנכ"ל יעז יזמות: "אנו שמחים להוביל את הפרויקט בקיבוץ גלויות שהגיע כעת לשלב הפקדת התב״ע. מדובר בפרויקט ייחודי, המאופיין בדירות קטנות, סמוך לרכבת הקלה ועם תקן חניה 0, שצפוי לשמש מודל לפרויקטים נוספים בדרום מזרח העיר. חלק מאתגרי הפרויקט נקשרו לפרצלציה, שטרם נעשתה באזור זה של העיר, אבל גם באתגר זה עמדנו ואנחנו נערכים כעת להתקדם לקראת השלב הבא בפרויקט ולהביא בשורה חשובה לתושבי האזור". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביביפודיור ציבוריעיריית תל אביבחלמישפינוי בינוי שפירא
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...