הצלחה למכרז להשכרה גם בפריפריה: האחים בוסקילה ישלמו 26 מיליון שקל לקרקע ל-196 דירות במגדל העמק

לאחר שזכתה במכרז של דירה להשכיר תקים החברה 196 יח"ד בשכונה המערבית, מתוכן 102 יוקצו להשכרה ארוכת טווח למשך 15 שנים והיתר למכירה בשוק החופשי. רבע מהדירות המיועדות להשכרה יושכרו במחיר מופחת לזכאים

שיתוף הכתבה
הדמיה שכונה מערבית מגדל העמק. אסף פרץהדמיה שכונה מערבית מגדל העמק. אסף פרץ

הצלחה למכרז להשכרה ארוכת טווח ראשון במגדל העמק, ל-196 דירות, שתוצאותיו  פורסמו היום.  המכרז  הוא של דירה להשכיר  - החברה הממשלתית לדיור להשכרה, משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל. האחים בוסקילה זכתה במכרז תמורת כ–26 מיליון שקל.

במסגרת המכרז יקימו האחים בוסקילה פרויקט מגורים הכולל 196 יחידות דיור, מתוכן 102 יוקצו להשכרה ארוכת טווח למשך 15 שנים והיתר, 94 יחידות, למכירה בשוק החופשי. נוסף על כך, על פי תנאי המכרז, רבע מהדירות המיועדות להשכרה יושכרו במחיר מופחת לזכאים. יש לציין כי זהו מכרז ראשון של דיור להשכרה שבו תתאפשר פריסת תשלומים על פי מתווה חדש של משרד השיכון ורשות מקרקעי ישראל.

עם סגירת המכרז נודע כי חמש חברות הגישו את הצעותיהן להקמת הפרויקט בממוצע של 4.8 מיליון שקל לפני הוצאות פיתוח, כאשר הערכת השומה גבוהה בכ-7 מיליון שקל מסכום הזכייה. 

פרויקט המגורים ממוקם בשכונה המערבית של מגדל העמק הגובלת מדרום בקיבוץ יפעת, סמוכה לכביש 75 וכן גובלת בצידה המזרחי בשכונות הוותיקות של העיר ולרובע 2000. המכרז הוא חלק מתוכנית לכ-1,700 דירות בשלב ראשון מתוך כ-4,000 בשכונה המערבית. הצלחת המכרז מעידה על חזרה מסוימת של היזמים לשוק השכירות ארוכת הטווח גם בפריפריה, שבה נכשלו מכרזים רבים להשכרה. הצלחת מכרז זה במגדל העמק מצטרפת למכרזים שנסגרו בהצלחה בשנה החולפת בירושלים ובגני אז"ר .

לחברת דירה להשכיר  צבר יחידות דיור להשכרה ארוכת טווח המסתכם בכ-24,000 יחידות דיור בשלבי הקמה, שיווק ואכלוס. כ-19.5 אלף מהיחידות המיועדות לאכלוס בשנים הבאות נמצאות כעת בשלבי הקמה ושיווק, ואלו מצטרפות ל- 4,400 אשר אוכלסו בשנים האחרונות בהצלחה.

יצחק גולדקנופף, שר הבינוי והשיכון: "שוק הדירות להשכרה הינו נדבך חשוב בתחום הדיור, המספק פתרון איכותי וזמין למגורים בהתאמה לצרכים המשתנים של האזרחים. המכרז במגדל העמק מצטרף לכלל הפעילות שלנו באמצעות דירה להשכיר לביסוס והרחבתו של שוק זה באופן שיכלול אפשרות לשכירה של דירות חדשות בהישג יד, לטווח ארוך ובניהול מוסדי. היענות הציבור והיזמים למיזמים אלו מצביעה על הביקוש  אליהם, שנמשיך לקדם מענה אליו".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון  יהודה מורגנשטרן: "בתקופה האחרונה שוק השכירות חווה תנודות משמעותיות. דיור להשכרה במחיר מפוקח נותן מענה לרבים. מאזרחי ישראל המחפשים וודאות לטווח ארוך. אני בטוח כי פרויקט להשכרה ארוכת טווח במגדל העמק יהיה הצלחה גדולה בקרב קהל היעד. בפרויקט זה לראשונה תתאפשר פריסת תשלומים על פי המתווה שקידמנו,  נמשיך לקדם תוכניות שייתנו מענה לצרכים המשתנים של אזרחי ישראל,  בכל רחבי הארץ".

ענבל דוד, מנכ"לית דירה להשכיר : ״אנו שמחים על הצלחתו של המכרז הראשון במגדל העמק המיועד להשכרה ארוכת טווח. סגירתו המוצלחת מהווה המשך השגת היעדים שחברת דירה להשכיר קבעה לשנים הבאות - להביא את בשורת השכירות ארוכת הטווח לכל אזור בארץ, מרכז ופריפריה כאחד, מתוך אמונה שלציבור שוכרי הדירות מגיעה אלטרנטיבה ראויה לדירה בבעלות ולשוק השכירות החופשי הבלתי מפוקח. אנו מברכים את חברת האחים בוסקילה הזוכה, המצטרפת לחברות הנדל"ן אשר מקימות ברחבי הארץ את פרויקטי 'דירה להשכיר'. נמשיך לפעול להגדלת ופיתוח שוק השכירות ארוכת הטווח בישראל, המציע לציבור השוכרים ההולך וגדל אלטרנטיבת מגורים אטרקטיבית, בהישג יד, בתנאי יציבות וודאות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמשרד הבינוי והשיכוןדירה להשכירמגדל העמקהאחים בוסקילה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...