רגע של נחת בלב הסערה: שיכון ובינוי זכתה במכרז דיירים לבניית 300 יח"ד באור יהודה

הפרויקט ממוקם ברחובות סיני וחלוצים בשכונות הדרומיות בעיר, ובמסגרתו ייהרסו 80 יח"ד. בעלי הדירות יזכו בתוספת של 25 מ"ר, מרפסת שמש, חניה ומחסן. היקף ההכנסות הצפוי בפרויקט עומד על כ-900 מיליון שקל. השבוע הודיע מנכ"ל שיכון ובינוי תמיר כהן על התפטרותו והוא ינסה לרכוש את השליטה בחברה

שיתוף הכתבה
מנכ"ל שיכון ובינוי תמיר כהן ועו"ד דן הלפרט (רועי טפר, משרד עו"ד דן הלפרט, קידר מבנים)מנכ"ל שיכון ובינוי תמיר כהן ועו"ד דן הלפרט (רועי טפר, משרד עו"ד דן הלפרט, קידר מבנים)

רגע של נחת לחברה שנמצאת בימים אלו בעיצומה של סערה: חברת שיכון ובינוי זכתה השבוע במכרז דיירים להקמתו של פרויקט פינוי בינוי באור יהודה להקמת כ-300 דירות, זאת לצד שטחי מסחר ושטחי ציבור.

הפרויקט ממוקם ברחובות סיני וחלוצים, באזור השכונות הדרומיות של אור יהודה, וכולל הריסת מבני רכבת ישנים שבהם 80 דירות קיימות. את מכרז הדיירים ניהל משרד עורכי דין דן הלפרט , המתמחה בייצוג בעלי דירות במיזמי התחדשות עירונית .

במסגרת ההצעה צפויים בעלי הדירות לזכות בתוספת של 25 מ"ר לשטח הדירה הקיים וכן ב-12 מ"ר מרפסת שמש, חניה ומחסן, וכמובן לממ״ד בכל דירה. עוד כוללת ההצעה קרן תחזוקה לתקופה בת 10 שנים, השתתפות ברווחים עתידיים ואף מענק כספי בסך 30,000 ש״ח לכל דירה.

"לצד כל אלה, דרשנו ערבויות מיטביות כגון ערבות חוק מכר משופרת וכן ערבות שכירות, בדק, מיסים, הליכים משפטיים וערבות חדשה שאנו דורשים לאחרונה בעקבות פס״ד חדש שניתן לפני מספר שבועות הנקראת ערבות ביטול", מסר נציג הדיירים עו"ד הלפרט.

מטעם שיכון ובינוי נמסר כי תמהיל הדירות בפרויקט צפוי להיות מגוון, ויכיל דירות בטווח 3 חדרים ועד דירות פנטהאוז. עוד נמסר כי היקף ההכנסות הצפוי בפרויקט עומד על כ-900 מיליון שקל, ומחירי המכירה של הדירות צפויים להתחיל ב-2.8 מיליון שקל לדירות בנות 4 חדרים.

לדברי עו״ד הלפרט: ״מדובר במתחם נוסף המיוצג על ידי משרדנו באור יהודה. במהלך החודשים האחרונים קיימנו מכרז יזמים איכותי בין מספר חברות מהמובילות בתחום ההתחדשות העירונית. בחנו את חוסנם הכלכלי של היזמים על מנת להבטיח יציבות כלכלית. קיימנו תחרות אמיתית ומאתגרת בין היזמים על מנת להשיא את התמורות המקסימליות לבעלי הדירות. בסוף התהליך נבחרה חברת שיכון ובינוי שהציגה את ההצעה הטובה ביותר.

 ״אני מאוד שמח ומתרגש לקדם עוד מתחם בעיר אור יהודה הזקוקה מאוד להתחדשות עירונית. משרדי מקיים פעילות רבה בעיר ופועל לקידום מספר מתחמים נוספים״.

נתי גלבוע, מנהל תחום ההתחדשות בשיכון ובינוי מסר: " שיכון ובינוי ממשיכה לפתח את פעילות ההתחדשות העירונית כפעילות המרכזית בחטיבת המגורים של הקבוצה מתוך אסטרטגיה ברורה שבערים שבהן נדרשת התחדשות עירונית עצימה אנחנו שחקן מוביל שיכול להוציא לפועל פרויקטים בכל היקף כמעט ללא שום מגבלה שהיא ולעמוד מאחורי העסקאות שאנו עושים מול אלפי דיירים פרטיים ברחבי הארץ. אור יהודה בעלת פוטנציאל אדיר במונחי פינוי בינוי , ובשכונות הדרומיות ישנם בניינים במצב ירוד שבעלי הדירות שלהם משוועים להתחדשות עירונית.

"למרות שעדיין לא אושרה, התוכנית מקודמת בוותמ"ל ואנחנו בטוחים שתאושר בקרוב ונוכל לקדם שם פרויקט לתפארת. העיר הינה היא יעד אסטרטגי מבחינתנו ואנו מצויים בתנופת פיתוח נדל"נית הן בפינוי בינוי והן בפרויקטים נוספים שאנחנו מקימים ועתידים להקים בעיר בשנים הקרובות".

על רקע הביקורת של סיידוף: מנכ"ל שיכון ובינוי מתפטר 

ביום ראשון הודיע מנכ"ל שיכון ובינוי תמיר כהן על התפטרותו, וכן על גיבוש קבוצת משקיעים אשר תנסה לרכוש את השליטה בחברה מידי בעל השליטה בחברה, איש העסקים נתי סיידוף. על אף שההתפטרות היא מיידית, למרכז הנדל"ן נודע כי תנאי ההסכם של כהן מחייבים כי יישאר עוד לפחות חצי שנה בתפקיד, אלא אם יימצא מחליף, כך שבפועל ממשיך כהן לשאת בתפקיד.

במכתב ששלח לעובדי החברה כתב כהן: "משפחת שיכון ובינוי , ברצוני להודיעכם כי החלטתי לסיים את תפקידי כמנכ״ל החברה, זאת לאחר שש שנות פעילות שבהן שיפרנו לאין ערוך את מצבה הכספי של החברה, קידמנו פרוייקטים רבים, ורכשנו פעילויות משמעותיות לחברה". 

התפטרותו של כהן באה על רקע הגידול במעורבותו של בעל השליטה סיידוף בענייניה השוטפים של החברה, ככל הנראה בשל אי שביעות רצון מתפקודה. לפני כשבוע התמנה לדירקטור בחברה, בדרכו לעמוד בראשות הדירקטוריון. מהלכים אלה לוו בראיון שהעניק סיידוף לפני כשבוע וחצי ל"כלכליסט" שבו ביקר חלק ממהלכיה של החברה ואמר כי אינו מאשים את המשקיעים אשר איבדו בה בשנים האחרונות אמון, מה שהוביל לירידת מחיר המניה.

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינויאור יהודהתמיר כהןמכרז דיירים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...